Red Bull bude muset dělat příští rok větší pokroky, pokud chce, aby Daniel Ricciardo u něj zůstal. Jezdec chce mít šanci na vítězství a zároveň si také užívat zábavu.
Australan má s týmem smlouvu až do konce příští sezóny, ale co bude dál, to je zatím ve hvězdách. Jeho budoucnost je občas spojována s Mercedesem či s Ferrari, zájem o něj projevilo i pár dalších týmů. Ideální by pro něj bylo vyhrát titul se svým současným zaměstnavatelem, jenže ten letos nestíhá na Mercedes ani na Ferrari.)
"Určitě jsem si prošel tou fází netrpělivosti a stále jsem na jejím pokraji, protože nechci F1 opustit, aniž bych vyhrál šampionát. Alespoň nyní stále věřím, že na to rozhodně mám. Vyhlížím to - snad to přijde dříve než později," říká Ricciardo.
"Už tady pár let působím a myslím, že příští rok musíme udělat větší pokroky než letos, aby mě fakt přesvědčili, že s nimi můžu vyhrávat. Chci vyhrávat s nimi? Absolutně. Myslím, že by to také naplnilo ten příběh. Sebovi [Vettelovi] se to podařilo - je jediný. Mé srdce by moc rádo. Ale uvidíme. Chci mít možnost vyhrávat každý týden, dokud věřím, že jsem stále na vrcholu," pokračuje pro Autosport pilot Red Bullu.
Po roce 2018 se mu naskytnou nové obzory: "Budu se muset rozhodnout, ať už to bude pro jakoukoliv možnost, až má smlouva s Red Bullem vyprší. Poprvé v mé kariéře budu volným jezdcem - tohle jsem nikdy dříve nezažil. U Red Bullu působím od počátku, a bylo to skvělé. Ale je to také na nich, jestli budou chtít pokračovat, a pak půjde o rozhodnutí, které podle mě bude nejlepší."
"U dalšího kontraktu, který podepíšu - ať už půjde o prodloužení nebo o nový kontrakt, je nepravděpodobné, že by zněl jen na rok. Zřejmě půjde o tři roky. Proto bude představovat velkou část v dalším kroku mé kariéry.
Určitě to je něco, co si dobře promyslím. Ale nakonec budu chtít být někde, kde budu mít dobrou šanci uspět a vyhrávat, chci si však užívat i prostředí. Velkou část mého úspěchu tvoří to, že provozování tohoto sportu je pro mě zábavou. Cítím, že ne každý si užívá tolik legrace, kolik by měl. Pro mě to je důležité," dodává Ricciardo.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.