Jak vidí současnou situaci ohledně Carlose Sainze vedení Toro Rosso? Co na to říká sám Španěl?
Před pár dny rozvířila vody informace, podle níž by Carlos Sainz měl přestoupit do Renaultu a McLaren by měl vyměnit dodavatele pohonných jednotek stylem Honda do Faenzy a Renault do Wokingu. Sainz by měl za tovární stáj francouzského motoráře nastoupit již v Malajsii, kde by nahradil Joylona Palmera. U Toro Rosso by pak Kvjata doplnil Pierre Gasly.
Současný šéf italské juniorky červeného býka ale z tohoto tahu není moc nadšený. Nechápe, proč se Red Bull chce vzdávat svých talentů. "Carlos Sainz má s Red Bullem, který financoval jeho kariéru, kontrakt. A nyní, když dospěl, ho máme jen tak pustit ke konkurenci? Red Bull nemá postavený byznys na tom, aby připravoval piloty, které následně poskytne svým rivalům. Co budou dělat, když se něco stane s jejich hlavními piloty? Přesně z těchto důvodů má Red Bull dvě stáje ve Formuli 1," řekl Tost pro francouzský Auto Hebdo.
Sainz je samozřejmě ve svízelné situaci. Hlavní stáj Red Bullu má v současné době dlouhodobé kontrakty s Ricciardem a Verstappenem, kteří jsou mladí a nadějní. Sainz by tak musel minimálně další rok strávit u Toro Rosso a - jak již dříve Sainz podotkl - čtyři roky v italské juniorce ještě nikdo nebyl.
Tost je ale situací rozlícen. "Investovali do něj kopu peněz a neměli by přijmout řeči ve stylu: 'Chci jezdit za jiný tým.' Měl by být šťastný, že je vůbec ve Formuli 1. STR12 je navíc slušný vůz," zakončil Tost.
Sainz se k celé situaci rozpovídal pro španělskou Marcu, sdílný ale moc nebyl. "Red Bull dělá to nejlepší pro mou kariéru, ať se rozhodnou jakkoliv, já to přijmu. Je to pro mě složité, pokud bych něco komentoval, tak bych mohl někoho potěšit, ale určité lidi i zklamat. Radši nic říkat nebudu," řekl dvaadvacetiletý Sainz junior.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.