Jak vidí současnou situaci ohledně Carlose Sainze vedení Toro Rosso? Co na to říká sám Španěl?
Před pár dny rozvířila vody informace, podle níž by Carlos Sainz měl přestoupit do Renaultu a McLaren by měl vyměnit dodavatele pohonných jednotek stylem Honda do Faenzy a Renault do Wokingu. Sainz by měl za tovární stáj francouzského motoráře nastoupit již v Malajsii, kde by nahradil Joylona Palmera. U Toro Rosso by pak Kvjata doplnil Pierre Gasly.
Současný šéf italské juniorky červeného býka ale z tohoto tahu není moc nadšený. Nechápe, proč se Red Bull chce vzdávat svých talentů. "Carlos Sainz má s Red Bullem, který financoval jeho kariéru, kontrakt. A nyní, když dospěl, ho máme jen tak pustit ke konkurenci? Red Bull nemá postavený byznys na tom, aby připravoval piloty, které následně poskytne svým rivalům. Co budou dělat, když se něco stane s jejich hlavními piloty? Přesně z těchto důvodů má Red Bull dvě stáje ve Formuli 1," řekl Tost pro francouzský Auto Hebdo.
Sainz je samozřejmě ve svízelné situaci. Hlavní stáj Red Bullu má v současné době dlouhodobé kontrakty s Ricciardem a Verstappenem, kteří jsou mladí a nadějní. Sainz by tak musel minimálně další rok strávit u Toro Rosso a - jak již dříve Sainz podotkl - čtyři roky v italské juniorce ještě nikdo nebyl.
Tost je ale situací rozlícen. "Investovali do něj kopu peněz a neměli by přijmout řeči ve stylu: 'Chci jezdit za jiný tým.' Měl by být šťastný, že je vůbec ve Formuli 1. STR12 je navíc slušný vůz," zakončil Tost.
Sainz se k celé situaci rozpovídal pro španělskou Marcu, sdílný ale moc nebyl. "Red Bull dělá to nejlepší pro mou kariéru, ať se rozhodnou jakkoliv, já to přijmu. Je to pro mě složité, pokud bych něco komentoval, tak bych mohl někoho potěšit, ale určité lidi i zklamat. Radši nic říkat nebudu," řekl dvaadvacetiletý Sainz junior.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.