Mercedes pracuje na zlepšení svého aerodynamického balíku pro vysoký přítlak, podle svého jezdce Valtteriho Bottase s ním ale zřejmě přijde až po Velké ceně Singapuru, která se jede tento víkendu.
I když Mercedes vyhrál poslední dva závody, tak v Singapuru se očekává, že mu to Ferrari bude moci oplatit vzhledem k výborným výkonům na pomalejších okruzích, jako bylo Monako či Maďarsko, kde zvítězil Sebastian Vettel.
"Do Singapuru míříme s tím, že by pro nás mohl být náročný. Na okruzích, které vyžadují vysoký přítlak, bylo Ferrari opravdu silné, a fakt silné bylo i v horkých závodech. Také Red Bull může být velmi dobrý," předpokládá Bottas, jemuž v šampionátu patří průběžná třetí příčka se ztrátou 38 bodů na Vettela.
"Je tedy před námi spousta práce na balíku pro vysoký přítlak. Na cestě jsou nějaká vylepšení, ale ve skutečnosti ještě ne pro Singapur. Bude to výzva. Nemyslíme si, že v Singapuru budeme favority," potvrzuje finský pilot všeobecná očekávání - o vítězství by se tam teoreticky mělo spíše prát Ferrari s Red Bullem.
Mercedes v posledních týdnech dosáhl zlepšení, Bottas ale nečeká, že jim to automaticky pomůže k vítězství: "Získali jsme dobré vyvážení a odvedli opravdu dobrou práci na nastavení auta. Ale [Monza] je tak odlišná vůči jiným okruhům, takže na to nemůžeme spoléhat: 'OK, něco jsme našli, co nám pomůže ke konci roku.' Takhle nesmýšlíme."
Jeho šéf Toto Wolff připustil, že se tým může zlepšit na pomalých tratích, Singapur podle něj jejich vozu bude vyhovovat mnohem méně než Silverstone, Spa či Monza.
"Stále věřím, že určité vlastnosti tamějšího okruhu našemu autu nesedí, což jste mohli vidět už dříve během tohoto roku - klikaté tratě vyhovovaly spíše Red Bullu a Ferrari... Stále čekám, že Singapur pro nás bude kvůli svým vlastnostem náročnější než Monza, Spa nebo Silverstone," prohlásil Wolff.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.