Stane se Nico Hülkenberg největším smolařem v historii Formule 1? Na svém kontě má již 128 startů a zatím nedosáhl na jediné pódium.
Nico Hülkenberg, kterému piloti kvůli jeho nevyzpytatelnému chování říkají s oblibou Hulk, může v noční Velké ceně Singapuru nasadit novou laťku v počtu odjetých Grand Prix bez pódiového umístění. V současné době se Hulk dělí o první příčku s krajanem Adrianem Sutilem. Oba piloti mají na svém kontě 128 velkých cen.
Vítěž 24h Le Mans 2015 měl pódium na dosah hned třikrát. V roce 2012 a 2016 skončil čtvrtý ve Spa, v roce 2013 pak získal bramborovou medaili i v Jižní Koreji. Šestkrát byl za svou osmiletou kariéru v F1 pátý, čtrnáctkrát šestý a sedmý a patnáctkrát skončil na osmé příčce.
Zajímavostí také je, že si Hülkenberg vyzkoušel alespoň jednou start z prvních 18 příček. Ve své premiérové sezóně (2010) dokázal získat s Williamsem v Brazílii pole position, v roce 2013 pak startoval třetí v Itálii a z první řady pak startoval ještě loni v Rakousku, a to na voze Force India.
Samozřejmě je třeba vzít v potaz, že německý závodník neměl zrovna štěstí na angažmá ve špičkových stájích. Na druhou stranu Sergio Peréz, který s Hulkem jezdil za indickou Force Indii v letech 2014 až 2016, se dostal na pódium hned čtyřikrát - Bahrajn (2014), Rusko (2015), Monako (2016) a Baku (2016).
Ze současných jezdců Formule 1 jsou pak největšími smolaři Marcus Ericsson a Carlos Sainz. Švédský pilot má na svém kontě 69 startů bez pódia. Španěl, jenž možná v následující sezóně bude jezdit právě po boku Nica Hülkenberga, jich má o 16 méně, tedy 53.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.