Stane se Nico Hülkenberg největším smolařem v historii Formule 1? Na svém kontě má již 128 startů a zatím nedosáhl na jediné pódium.
Nico Hülkenberg, kterému piloti kvůli jeho nevyzpytatelnému chování říkají s oblibou Hulk, může v noční Velké ceně Singapuru nasadit novou laťku v počtu odjetých Grand Prix bez pódiového umístění. V současné době se Hulk dělí o první příčku s krajanem Adrianem Sutilem. Oba piloti mají na svém kontě 128 velkých cen.
Vítěž 24h Le Mans 2015 měl pódium na dosah hned třikrát. V roce 2012 a 2016 skončil čtvrtý ve Spa, v roce 2013 pak získal bramborovou medaili i v Jižní Koreji. Šestkrát byl za svou osmiletou kariéru v F1 pátý, čtrnáctkrát šestý a sedmý a patnáctkrát skončil na osmé příčce.
Zajímavostí také je, že si Hülkenberg vyzkoušel alespoň jednou start z prvních 18 příček. Ve své premiérové sezóně (2010) dokázal získat s Williamsem v Brazílii pole position, v roce 2013 pak startoval třetí v Itálii a z první řady pak startoval ještě loni v Rakousku, a to na voze Force India.
Samozřejmě je třeba vzít v potaz, že německý závodník neměl zrovna štěstí na angažmá ve špičkových stájích. Na druhou stranu Sergio Peréz, který s Hulkem jezdil za indickou Force Indii v letech 2014 až 2016, se dostal na pódium hned čtyřikrát - Bahrajn (2014), Rusko (2015), Monako (2016) a Baku (2016).
Ze současných jezdců Formule 1 jsou pak největšími smolaři Marcus Ericsson a Carlos Sainz. Švédský pilot má na svém kontě 69 startů bez pódia. Španěl, jenž možná v následující sezóně bude jezdit právě po boku Nica Hülkenberga, jich má o 16 méně, tedy 53.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.