Pilot McLarenu Stoffel Vandoorne se ve svém sloupku vrací k závodnímu víkendu v Monze, kde McLaren na dlouhých rovinkách svou konkurenceschopností překvapil. O šanci na body jej ale připravili selhání motor poskytovaného Hondou. Vadný díl (hřídel MGU-K) však budou moci beztrestně vyměnit, proto v Singapuru očekávají velmi dobrou rychlost a výborný výsledek.
Nízká očekávání a překvapivě dobrá výkonnostVšichni v McLarenu - Hondě mířili k Velké ceně Itálie připraveni na těžký víkend, ale i přes technické problémy, které jsme měli, šlo pro nás vlastně o docela pozitivní podnik.
Pokud jde o výkonnost našeho balíku na dráze, a rovněž i z mého pohledu, pak si myslím, že šlo o velmi silný víkend vzhledem ke konfiguraci Monzy a deficitu, který na rovinkách máme. Vzhledem k tomu, že jsme byli schopni se v trénincích pohybovat v první desítce a postoupit do Q3, šlo o skvělý výsledek.
Před kvalifikací jsme věděli, že nám déšť poskytne dobrou příležitost. Podmínky byly pro všechny velmi náročné a bylo těžké se správně rozhodovat, pokud jde o pneumatiky přechodné a do mokra.
Postup do Q3 a problém s motoremS týmem jsme hodně komunikovali, abychom udělali to nejlepší rozhodnutí, nakonec si ale myslím, že pro nás šlo o celkem dobrou kvalifikaci. V Q3 byla škoda problému s motorem těsně před mou poslední jízdou, protože jinak bychom podle mě startovali výše.
Problém s motorem také znamenal, že jsem ho před závodem potřeboval vyměnit, takže jsem startoval blízko konce roštu. Vzhledem k naší rychlosti v závodě to bylo zklamání - pokud bychom totiž startovali v první desítce, tak jsem si jistý tím, že bychom se v ní udrželi.
Velmi dobrý start i rychlostI když jsem začínal z konce startovního roštu, tak můj start byl velmi dobrý. Během prvního kola jsem získal tři nebo čtyři pozice, pak jsem se v úvodních kolech posunul o další místa dopředu.
Vlastně jsme byli docela silní a na trati jsme pronásledovali Toro Rosso, Red Bull a Haas. Cítil jsem, že jsme rychlejší než oni, předjíždění ale bylo zkrátka příliš těžké.
Strategie fungovala, jenže motor Hondy opět selhalProto jsme se rozhodli strategii natáhnout a pokusit se, aby pneumatiky vydržely delší dobu. Fungovalo to dobře, ale v posledním kole před zastávkou v boxech se objevil stejný problém s motorem jako o den dříve, takže jsme vypadli.
V Singapuru s velkou šancí na body a bez penalizaceZdá se však, že to selhání nebude znamenat penalizaci v Singapuru, protože si myslím, že díly můžeme vyměnit. S motorem by tedy mělo být všechno v pořádku, což je před Singapurem pozitivní, protože chceme prožít bezproblémový víkend.
Singapur podle mě pro nás bude slušnou příležitostí na zisk dobrých bodů. Nesmíme ale zapomínat, že tam jsou dva Mercedesy, dvě Ferrari a dva Red Bully, které budou stále před námi. Musíme proto tvrdě pracovat, a pak si myslím, že bychom se v Singapuru mohli objevit jako čtvrtý nejsilnější tým.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.