Pilot McLarenu Stoffel Vandoorne se ve svém sloupku vrací k závodnímu víkendu v Monze, kde McLaren na dlouhých rovinkách svou konkurenceschopností překvapil. O šanci na body jej ale připravili selhání motor poskytovaného Hondou. Vadný díl (hřídel MGU-K) však budou moci beztrestně vyměnit, proto v Singapuru očekávají velmi dobrou rychlost a výborný výsledek.
Nízká očekávání a překvapivě dobrá výkonnostVšichni v McLarenu - Hondě mířili k Velké ceně Itálie připraveni na těžký víkend, ale i přes technické problémy, které jsme měli, šlo pro nás vlastně o docela pozitivní podnik.
Pokud jde o výkonnost našeho balíku na dráze, a rovněž i z mého pohledu, pak si myslím, že šlo o velmi silný víkend vzhledem ke konfiguraci Monzy a deficitu, který na rovinkách máme. Vzhledem k tomu, že jsme byli schopni se v trénincích pohybovat v první desítce a postoupit do Q3, šlo o skvělý výsledek.
Před kvalifikací jsme věděli, že nám déšť poskytne dobrou příležitost. Podmínky byly pro všechny velmi náročné a bylo těžké se správně rozhodovat, pokud jde o pneumatiky přechodné a do mokra.
Postup do Q3 a problém s motoremS týmem jsme hodně komunikovali, abychom udělali to nejlepší rozhodnutí, nakonec si ale myslím, že pro nás šlo o celkem dobrou kvalifikaci. V Q3 byla škoda problému s motorem těsně před mou poslední jízdou, protože jinak bychom podle mě startovali výše.
Problém s motorem také znamenal, že jsem ho před závodem potřeboval vyměnit, takže jsem startoval blízko konce roštu. Vzhledem k naší rychlosti v závodě to bylo zklamání - pokud bychom totiž startovali v první desítce, tak jsem si jistý tím, že bychom se v ní udrželi.
Velmi dobrý start i rychlostI když jsem začínal z konce startovního roštu, tak můj start byl velmi dobrý. Během prvního kola jsem získal tři nebo čtyři pozice, pak jsem se v úvodních kolech posunul o další místa dopředu.
Vlastně jsme byli docela silní a na trati jsme pronásledovali Toro Rosso, Red Bull a Haas. Cítil jsem, že jsme rychlejší než oni, předjíždění ale bylo zkrátka příliš těžké.
Strategie fungovala, jenže motor Hondy opět selhalProto jsme se rozhodli strategii natáhnout a pokusit se, aby pneumatiky vydržely delší dobu. Fungovalo to dobře, ale v posledním kole před zastávkou v boxech se objevil stejný problém s motorem jako o den dříve, takže jsme vypadli.
V Singapuru s velkou šancí na body a bez penalizaceZdá se však, že to selhání nebude znamenat penalizaci v Singapuru, protože si myslím, že díly můžeme vyměnit. S motorem by tedy mělo být všechno v pořádku, což je před Singapurem pozitivní, protože chceme prožít bezproblémový víkend.
Singapur podle mě pro nás bude slušnou příležitostí na zisk dobrých bodů. Nesmíme ale zapomínat, že tam jsou dva Mercedesy, dvě Ferrari a dva Red Bully, které budou stále před námi. Musíme proto tvrdě pracovat, a pak si myslím, že bychom se v Singapuru mohli objevit jako čtvrtý nejsilnější tým.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.