 
            Pilot McLarenu Stoffel Vandoorne se ve svém sloupku vrací k závodnímu víkendu v Monze, kde McLaren na dlouhých rovinkách svou konkurenceschopností překvapil. O šanci na body jej ale připravili selhání motor poskytovaného Hondou. Vadný díl (hřídel MGU-K) však budou moci beztrestně vyměnit, proto v Singapuru očekávají velmi dobrou rychlost a výborný výsledek.
Nízká očekávání a překvapivě dobrá výkonnostVšichni v McLarenu - Hondě mířili k Velké ceně Itálie připraveni na těžký víkend, ale i přes technické problémy, které jsme měli, šlo pro nás vlastně o docela pozitivní podnik.
Pokud jde o výkonnost našeho balíku na dráze, a rovněž i z mého pohledu, pak si myslím, že šlo o velmi silný víkend vzhledem ke konfiguraci Monzy a deficitu, který na rovinkách máme. Vzhledem k tomu, že jsme byli schopni se v trénincích pohybovat v první desítce a postoupit do Q3, šlo o skvělý výsledek.
Před kvalifikací jsme věděli, že nám déšť poskytne dobrou příležitost. Podmínky byly pro všechny velmi náročné a bylo těžké se správně rozhodovat, pokud jde o pneumatiky přechodné a do mokra.
Postup do Q3 a problém s motoremS týmem jsme hodně komunikovali, abychom udělali to nejlepší rozhodnutí, nakonec si ale myslím, že pro nás šlo o celkem dobrou kvalifikaci. V Q3 byla škoda problému s motorem těsně před mou poslední jízdou, protože jinak bychom podle mě startovali výše.
Problém s motorem také znamenal, že jsem ho před závodem potřeboval vyměnit, takže jsem startoval blízko konce roštu. Vzhledem k naší rychlosti v závodě to bylo zklamání - pokud bychom totiž startovali v první desítce, tak jsem si jistý tím, že bychom se v ní udrželi.
Velmi dobrý start i rychlostI když jsem začínal z konce startovního roštu, tak můj start byl velmi dobrý. Během prvního kola jsem získal tři nebo čtyři pozice, pak jsem se v úvodních kolech posunul o další místa dopředu.
Vlastně jsme byli docela silní a na trati jsme pronásledovali Toro Rosso, Red Bull a Haas. Cítil jsem, že jsme rychlejší než oni, předjíždění ale bylo zkrátka příliš těžké.
Strategie fungovala, jenže motor Hondy opět selhalProto jsme se rozhodli strategii natáhnout a pokusit se, aby pneumatiky vydržely delší dobu. Fungovalo to dobře, ale v posledním kole před zastávkou v boxech se objevil stejný problém s motorem jako o den dříve, takže jsme vypadli.
V Singapuru s velkou šancí na body a bez penalizaceZdá se však, že to selhání nebude znamenat penalizaci v Singapuru, protože si myslím, že díly můžeme vyměnit. S motorem by tedy mělo být všechno v pořádku, což je před Singapurem pozitivní, protože chceme prožít bezproblémový víkend.
Singapur podle mě pro nás bude slušnou příležitostí na zisk dobrých bodů. Nesmíme ale zapomínat, že tam jsou dva Mercedesy, dvě Ferrari a dva Red Bully, které budou stále před námi. Musíme proto tvrdě pracovat, a pak si myslím, že bychom se v Singapuru mohli objevit jako čtvrtý nejsilnější tým.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
 
            George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
 
            Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.