Pilot McLarenu Stoffel Vandoorne se ve svém sloupku vrací k závodnímu víkendu v Monze, kde McLaren na dlouhých rovinkách svou konkurenceschopností překvapil. O šanci na body jej ale připravili selhání motor poskytovaného Hondou. Vadný díl (hřídel MGU-K) však budou moci beztrestně vyměnit, proto v Singapuru očekávají velmi dobrou rychlost a výborný výsledek.
Nízká očekávání a překvapivě dobrá výkonnostVšichni v McLarenu - Hondě mířili k Velké ceně Itálie připraveni na těžký víkend, ale i přes technické problémy, které jsme měli, šlo pro nás vlastně o docela pozitivní podnik.
Pokud jde o výkonnost našeho balíku na dráze, a rovněž i z mého pohledu, pak si myslím, že šlo o velmi silný víkend vzhledem ke konfiguraci Monzy a deficitu, který na rovinkách máme. Vzhledem k tomu, že jsme byli schopni se v trénincích pohybovat v první desítce a postoupit do Q3, šlo o skvělý výsledek.
Před kvalifikací jsme věděli, že nám déšť poskytne dobrou příležitost. Podmínky byly pro všechny velmi náročné a bylo těžké se správně rozhodovat, pokud jde o pneumatiky přechodné a do mokra.
Postup do Q3 a problém s motoremS týmem jsme hodně komunikovali, abychom udělali to nejlepší rozhodnutí, nakonec si ale myslím, že pro nás šlo o celkem dobrou kvalifikaci. V Q3 byla škoda problému s motorem těsně před mou poslední jízdou, protože jinak bychom podle mě startovali výše.
Problém s motorem také znamenal, že jsem ho před závodem potřeboval vyměnit, takže jsem startoval blízko konce roštu. Vzhledem k naší rychlosti v závodě to bylo zklamání - pokud bychom totiž startovali v první desítce, tak jsem si jistý tím, že bychom se v ní udrželi.
Velmi dobrý start i rychlostI když jsem začínal z konce startovního roštu, tak můj start byl velmi dobrý. Během prvního kola jsem získal tři nebo čtyři pozice, pak jsem se v úvodních kolech posunul o další místa dopředu.
Vlastně jsme byli docela silní a na trati jsme pronásledovali Toro Rosso, Red Bull a Haas. Cítil jsem, že jsme rychlejší než oni, předjíždění ale bylo zkrátka příliš těžké.
Strategie fungovala, jenže motor Hondy opět selhalProto jsme se rozhodli strategii natáhnout a pokusit se, aby pneumatiky vydržely delší dobu. Fungovalo to dobře, ale v posledním kole před zastávkou v boxech se objevil stejný problém s motorem jako o den dříve, takže jsme vypadli.
V Singapuru s velkou šancí na body a bez penalizaceZdá se však, že to selhání nebude znamenat penalizaci v Singapuru, protože si myslím, že díly můžeme vyměnit. S motorem by tedy mělo být všechno v pořádku, což je před Singapurem pozitivní, protože chceme prožít bezproblémový víkend.
Singapur podle mě pro nás bude slušnou příležitostí na zisk dobrých bodů. Nesmíme ale zapomínat, že tam jsou dva Mercedesy, dvě Ferrari a dva Red Bully, které budou stále před námi. Musíme proto tvrdě pracovat, a pak si myslím, že bychom se v Singapuru mohli objevit jako čtvrtý nejsilnější tým.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.