Daniil Kvjat je dalším pilotem, kterého si bere na mušku bývalý mistr světa F1 a současný komentátorský rebel Jacques Villeneuve. Nadšen není ani Carlosem Sainzem, proto by jej nepřekvapilo, kdyby Toro Rosso vyměnilo oba své jezdce.
Kanaďana by vůbec nepřekvapilo, kdyby se Toro Rosso v brzké budoucnosti kompletně obměnilo svou jezdeckou sestavu. Moc na něj nezapůsobil Carlos Sainz a obzvlášť kritický je vůči Kvjatovi.
"Nepřizpůsobil se Red Bullu, tak šel zpět k Toro Rosso. Ale do formy se nevrátil. Stále není na úrovni Sainze. Navíc dělá jen hlouposti a nikdy si z nich nebere ponaučení," popisuje Villeneuve.
Kvjat pro stáj z Faenzy letos získal zatím jen 4 body, zatímco jeho týmový kolega Sainz jich má na svém kontě už 36. Mistra světa z roku 1997 ale zatím moc nenadchl ani on.
"Zůstává ve své rovině - je pořád stejným jezdcem, jakým byl před třemi či čtyřmi roky. Také často plive na Toro Rosso: 'Auto není dobré, nechci u týmu zůstat.' Vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby ti dva v F1 moc dlouho nepokračovali," pokračuje televizní komentátor.
"Gasly přichází, ale je šance, že Kvjat zůstane, protože Red Bull potřebuje Rusa. Své místo si očividně letos nezaslouží. Je tam čistě z politických a mediálních důvodů," dodává Villeneuve.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.