Mercedes tuší, že jej v Singapuru čeká opět náročný víkend, byť poslední dva závody v Belgii a v Monze vyhrál - ten druhý dokonce s velkým náskokem.
Stříbrným šípům to na rychlých okruzích jezdí, na těch pomalejších - jako byl třeba Hungaroring, však trochu ztrácí. Proto si na něj soupeři, zejména Ferrari a Red Bull, příští týden brousí zuby. Daniel Ricciardo dokonce uvedl: "V Singapuru bychom měli bojovat s Ferrari a být před Mercedesem."
Tomu se na okruhu Marina Bay v posledních letech nikdy nedařilo. Podle sportovního ředitele Tota Wolffa si sice z minulých ročníků vzali cenné poučení, přesto si uvědomuje, že příští víkend pro ně bude náročný.
"Singapur pro nás v minulosti nebyl tím nejlepším místem a loňské vítězství nás extrémně potěšilo, protože jsme zde prožili tak krušné chvíle v roce 2015," vzpomíná na Velkou cenu Singapuru, v níž jim Ferrari nadělil 25 sekund. Loni sice zásluhou vyhráli, ale s náskokem necelé půl sekundy před Red Bullem.
"Stále věřím, že existují určité vlastnosti okruhu, které našemu autu nesedí. Mohli jste to vidět loni - pomalé okruhy plné zatáček vyhovují spíše Red Bullu a Ferrari. Pro naše auto je dobré hodně vysokorychlostního přítlaku," pokračuje sportovní šéf Mercedesu.
"Nemyslím si, že jde o pravidlo, které byste nemohli zlomit. Je to o pochopení auta, a čím více kilometrů máme za sebou, tím více se toho o něm dozvídáme. I přesto očekávám, že to pro nás kvůli těm vlastnostem bude těžší než Monza, Spa nebo Silverstone," připomíná Wolff.
Před dvěma týdny v Belgii vyhráli s náskokem 2,3 s před Ferrari, jak to dopadne příští týden, kdy to má být pro ně horší? Šéf Mercedesu ale připomíná, že se teď hodně věnovali své výkonnosti v pomalých zatáčkách a že ve Spa učinili velký kompromis v nastavení vozu pro závod, jinak by jejich rychlost byla vyšší.
"U nového auta stále přicházíme na to, jak co nejlépe simulovat to, co si myslíte, že na dráze zažijete. Ve Spa jsme zajížděli výborné sektory a čistou rychlost jsme obětovali ve prospěch té závodní. Proto nám scházela výkonnost při nízkém přítlaku, stabilita při brzdění, stabilita v zatáčkách a trakce.
Snažili jsme se to před Monzou pochopit a optimalizovat. Mohli jste vidět, že jsme s tím neměli v pomalých částech Monzy žádné problémy," uzavírá Wolff.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.