Renault se trápí se spolehlivostí svých pohonných jednotek, proto přijal opatření na zlepšení situace. Jeho součástí je vyčlenění části jeho personálu pro Red Bullu.
Frustrace kvůli nespolehlivosti francouzských motorů vyvrcholily před 2 týdny v Belgii, kdy musel Max Verstappen opět odstoupit ze závodu poté, co jeho pohonnou jednotku vypnulo vadné čidlo. Šéf Red Bullu Christian Horner pak na adresu Renaultu uvedl, že jim poskytuje "podřadné služby," což je pro ně nepřijatelné.
Výrobce motorů uznal, že neodvádí dostatečně kvalitní práci, a proto přijal akční plán, který by měl vést ke zlepšení situace. Kromě určitých úprav na pohonných jednotkách v Monze, které měly zamezit opakování problému, vyčlenil pro Red Bull extra personál, který se zaměří na zlepšení spolehlivosti od příštího závodu v Singapuru.
"Prvním druhem odpovědi je, že na každý druh incidentu, jaký měl Max, stejně jako kterýkoliv jiný pilot, zajistíme protiopatření. V posledním případě šlo o chybu senzoru, který jsme měli ve Spa. Nyní máme mnohem lepší proceduru, která je lépe dokumentována než dříve. Nejde o omlouvání se, protože to mělo být zavedeno - mělo. Nehledám výmluvy. Mělo to být zavedeno a nyní už je," říká ředitel Renaultu Cyril Abiteboul.
"Druhým prvkem, pokud jde o nasazování dílů, je to, že jsme byli Red Bullu loajálnější, když jsme se zaměřovali na ty nejlepší díly dostupné pro Red Bull, i když to bylo na úkor Renaultu. Cítíme, že máme vůči Red Bullu a Maxovi tuto povinnost," odhaluje dále.
"A poslední věc, pokud jde o lidi - přidali jsme více zdrojů. Dříve k tomu nedocházelo, ale od Singapuru k tomu dojde. Budeme mít někoho určeného pro ně, plus někoho, kdo bude dohlížet na spolehlivost a provoz. Reagujeme. Nebereme to na lehkou váhu. Reagujeme a já jsem celkem hrdý na to, jak se s danou situací vyrovnáváme," pokračuje Abiteboul.
Verstappena v Belgii ještě více naštvalo, když zjistil, že jeho motor po odstoupení mechanici v garáži v pohodě nastartovali. Proto uvedl, že by byl raději, kdyby vybouchl na dráze, než aby ho vypnulo čidlo - byť s tím šéf Renaultu vůbec nesouhlasí: "Nekomentuji to. Upřímně si nejsem jistý tím, jestli tomu rozumím, protože ten motor je v pořádku. Bude využit znovu."
A jaké novinky Renault ve zbytku sezóny chystá? Už jen pár drobnější vylepšení, žádná významnější vylepšení, která by zvyšovala výkon: "Tu a tam dojde na nějaké díly. Možná přidají trochu výkonnosti. Nebudu zabíhat do detailů, ale výkonnost bude k dispozici pro všechny týmy," dodává Abiteboul.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.