Renault odhaluje akční plán na zlepšení spolehlivosti motorů, výroky Maxe nekomentuje

Max Verstappen s Red Bullem RB13 v Itálii
Max Verstappen s Red Bullem RB13 v Itálii, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 7. září 2017 6:30
Sdílej:

Renault se trápí se spolehlivostí svých pohonných jednotek, proto přijal opatření na zlepšení situace. Jeho součástí je vyčlenění části jeho personálu pro Red Bullu.

Frustrace kvůli nespolehlivosti francouzských motorů vyvrcholily před 2 týdny v Belgii, kdy musel Max Verstappen opět odstoupit ze závodu poté, co jeho pohonnou jednotku vypnulo vadné čidlo. Šéf Red Bullu Christian Horner pak na adresu Renaultu uvedl, že jim poskytuje "podřadné služby," což je pro ně nepřijatelné.

Výrobce motorů uznal, že neodvádí dostatečně kvalitní práci, a proto přijal akční plán, který by měl vést ke zlepšení situace. Kromě určitých úprav na pohonných jednotkách v Monze, které měly zamezit opakování problému, vyčlenil pro Red Bull extra personál, který se zaměří na zlepšení spolehlivosti od příštího závodu v Singapuru.

"Prvním druhem odpovědi je, že na každý druh incidentu, jaký měl Max, stejně jako kterýkoliv jiný pilot, zajistíme protiopatření. V posledním případě šlo o chybu senzoru, který jsme měli ve Spa. Nyní máme mnohem lepší proceduru, která je lépe dokumentována než dříve. Nejde o omlouvání se, protože to mělo být zavedeno - mělo. Nehledám výmluvy. Mělo to být zavedeno a nyní už je," říká ředitel Renaultu Cyril Abiteboul.

"Druhým prvkem, pokud jde o nasazování dílů, je to, že jsme byli Red Bullu loajálnější, když jsme se zaměřovali na ty nejlepší díly dostupné pro Red Bull, i když to bylo na úkor Renaultu. Cítíme, že máme vůči Red Bullu a Maxovi tuto povinnost," odhaluje dále.

"A poslední věc, pokud jde o lidi - přidali jsme více zdrojů. Dříve k tomu nedocházelo, ale od Singapuru k tomu dojde. Budeme mít někoho určeného pro ně, plus někoho, kdo bude dohlížet na spolehlivost a provoz. Reagujeme. Nebereme to na lehkou váhu. Reagujeme a já jsem celkem hrdý na to, jak se s danou situací vyrovnáváme," pokračuje Abiteboul.

Verstappena v Belgii ještě více naštvalo, když zjistil, že jeho motor po odstoupení mechanici v garáži v pohodě nastartovali. Proto uvedl, že by byl raději, kdyby vybouchl na dráze, než aby ho vypnulo čidlo - byť s tím šéf Renaultu vůbec nesouhlasí: "Nekomentuji to. Upřímně si nejsem jistý tím, jestli tomu rozumím, protože ten motor je v pořádku. Bude využit znovu."

A jaké novinky Renault ve zbytku sezóny chystá? Už jen pár drobnější vylepšení, žádná významnější vylepšení, která by zvyšovala výkon: "Tu a tam dojde na nějaké díly. Možná přidají trochu výkonnosti. Nebudu zabíhat  do detailů, ale výkonnost bude k dispozici pro všechny týmy," dodává Abiteboul.

Stalo se