Renault se trápí se spolehlivostí svých pohonných jednotek, proto přijal opatření na zlepšení situace. Jeho součástí je vyčlenění části jeho personálu pro Red Bullu.
Frustrace kvůli nespolehlivosti francouzských motorů vyvrcholily před 2 týdny v Belgii, kdy musel Max Verstappen opět odstoupit ze závodu poté, co jeho pohonnou jednotku vypnulo vadné čidlo. Šéf Red Bullu Christian Horner pak na adresu Renaultu uvedl, že jim poskytuje "podřadné služby," což je pro ně nepřijatelné.
Výrobce motorů uznal, že neodvádí dostatečně kvalitní práci, a proto přijal akční plán, který by měl vést ke zlepšení situace. Kromě určitých úprav na pohonných jednotkách v Monze, které měly zamezit opakování problému, vyčlenil pro Red Bull extra personál, který se zaměří na zlepšení spolehlivosti od příštího závodu v Singapuru.
"Prvním druhem odpovědi je, že na každý druh incidentu, jaký měl Max, stejně jako kterýkoliv jiný pilot, zajistíme protiopatření. V posledním případě šlo o chybu senzoru, který jsme měli ve Spa. Nyní máme mnohem lepší proceduru, která je lépe dokumentována než dříve. Nejde o omlouvání se, protože to mělo být zavedeno - mělo. Nehledám výmluvy. Mělo to být zavedeno a nyní už je," říká ředitel Renaultu Cyril Abiteboul.
"Druhým prvkem, pokud jde o nasazování dílů, je to, že jsme byli Red Bullu loajálnější, když jsme se zaměřovali na ty nejlepší díly dostupné pro Red Bull, i když to bylo na úkor Renaultu. Cítíme, že máme vůči Red Bullu a Maxovi tuto povinnost," odhaluje dále.
"A poslední věc, pokud jde o lidi - přidali jsme více zdrojů. Dříve k tomu nedocházelo, ale od Singapuru k tomu dojde. Budeme mít někoho určeného pro ně, plus někoho, kdo bude dohlížet na spolehlivost a provoz. Reagujeme. Nebereme to na lehkou váhu. Reagujeme a já jsem celkem hrdý na to, jak se s danou situací vyrovnáváme," pokračuje Abiteboul.
Verstappena v Belgii ještě více naštvalo, když zjistil, že jeho motor po odstoupení mechanici v garáži v pohodě nastartovali. Proto uvedl, že by byl raději, kdyby vybouchl na dráze, než aby ho vypnulo čidlo - byť s tím šéf Renaultu vůbec nesouhlasí: "Nekomentuji to. Upřímně si nejsem jistý tím, jestli tomu rozumím, protože ten motor je v pořádku. Bude využit znovu."
A jaké novinky Renault ve zbytku sezóny chystá? Už jen pár drobnější vylepšení, žádná významnější vylepšení, která by zvyšovala výkon: "Tu a tam dojde na nějaké díly. Možná přidají trochu výkonnosti. Nebudu zabíhat do detailů, ale výkonnost bude k dispozici pro všechny týmy," dodává Abiteboul.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.