Šéf Sauberu Frederic Vasseur prozradil, že jeho tým začíná se stavbou vozu pro sezónu 2018 od nuly - od toho letošního se bude hodně lišit. Chce se tak konečně odlepit od dna.
Švýcarský tým je mezi týmy s pěti mistrovskými body zatím poslední a jeho konkurenceschopnost se nezlepšuje. Hodně doplácí na to, že jezdí s loňským motorem Ferrari, který již v Maranellu nevyvíjejí, nevyvíjejí se pro něj ani palivo či maziva.
Když Vasseur převzal v červnu vůdčí post po Moniše Kaltenbornové, ihned zrušil smlouvu s Hondou na příští rok a dohodl se s Ferrari na tom, že v nové sezóně budou odebírat aktuální specifikace pohonné jednotky - již tento krok je příslibem lepších výsledků. Od Scuderie chce odebírat další díly, které si dle pravidel nemusí dělat každý konstruktér sám, podobně jako Haas.
Monopost však staví úplně nový, zatímco ostatní spoustu věcí převezmou z těch letošních. "Jde o kompletně nové auto. Už je v aerodynamickém tunelu a myslím, že odvádím slušnou práci. Stále diskutujeme o parametrech spolupráce s Ferrari, ale přeneseme toho méně než 20 %," říká šéf Sauberu.
Důvodem je i zastaralost současného šasi, které se od loňska moc nezměnilo: "To současné je z roku 2016, takže se pokoušet ho přenést do roku 2018... Musíme začít od píky. to je také důvodem, proč máme auto tak dlouho v aerodynamickém tunelu. Jeho celkový obrázek bude úplně jiný."
Půjde také o první Sauber, který postaví technický ředitel Jorg Zahnder, jenž přišel k týmu před letošní sezónou. V Hinwilu věří, že jejich lidé odvedou dobrou práci a příští rok budou bojovat uprostřed pole a třeba navážou na pódiová umístění Kamuje Kobajašiho a Sergia Péreze z roku 2012, kdy tým skončil celkově šestý.
"Je to vždy těžké dávat si cíl, protože to bude záležet také na klucích kolem nás na roštu. Nebude to snadné vrátit se doprostřed pole. Jde o jeden krok, ale pravidla pro příští rok zůstávají bez velkých změn. Všechny ostatní týmy toho přenesou mnohem více než my.
Pro mě bude největší výzvou zvětšit společnost a zvýšit výkonnost všech oddělení. Pokud se nám to podaří, na roštu se zlepšíme. Skupina před námi je velmi vyrovnaná," dodává Vasseur.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.