Šéf Sauberu Frederic Vasseur prozradil, že jeho tým začíná se stavbou vozu pro sezónu 2018 od nuly - od toho letošního se bude hodně lišit. Chce se tak konečně odlepit od dna.
Švýcarský tým je mezi týmy s pěti mistrovskými body zatím poslední a jeho konkurenceschopnost se nezlepšuje. Hodně doplácí na to, že jezdí s loňským motorem Ferrari, který již v Maranellu nevyvíjejí, nevyvíjejí se pro něj ani palivo či maziva.
Když Vasseur převzal v červnu vůdčí post po Moniše Kaltenbornové, ihned zrušil smlouvu s Hondou na příští rok a dohodl se s Ferrari na tom, že v nové sezóně budou odebírat aktuální specifikace pohonné jednotky - již tento krok je příslibem lepších výsledků. Od Scuderie chce odebírat další díly, které si dle pravidel nemusí dělat každý konstruktér sám, podobně jako Haas.
Monopost však staví úplně nový, zatímco ostatní spoustu věcí převezmou z těch letošních. "Jde o kompletně nové auto. Už je v aerodynamickém tunelu a myslím, že odvádím slušnou práci. Stále diskutujeme o parametrech spolupráce s Ferrari, ale přeneseme toho méně než 20 %," říká šéf Sauberu.
Důvodem je i zastaralost současného šasi, které se od loňska moc nezměnilo: "To současné je z roku 2016, takže se pokoušet ho přenést do roku 2018... Musíme začít od píky. to je také důvodem, proč máme auto tak dlouho v aerodynamickém tunelu. Jeho celkový obrázek bude úplně jiný."
Půjde také o první Sauber, který postaví technický ředitel Jorg Zahnder, jenž přišel k týmu před letošní sezónou. V Hinwilu věří, že jejich lidé odvedou dobrou práci a příští rok budou bojovat uprostřed pole a třeba navážou na pódiová umístění Kamuje Kobajašiho a Sergia Péreze z roku 2012, kdy tým skončil celkově šestý.
"Je to vždy těžké dávat si cíl, protože to bude záležet také na klucích kolem nás na roštu. Nebude to snadné vrátit se doprostřed pole. Jde o jeden krok, ale pravidla pro příští rok zůstávají bez velkých změn. Všechny ostatní týmy toho přenesou mnohem více než my.
Pro mě bude největší výzvou zvětšit společnost a zvýšit výkonnost všech oddělení. Pokud se nám to podaří, na roštu se zlepšíme. Skupina před námi je velmi vyrovnaná," dodává Vasseur.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.