Šéf Sauberu Frederic Vasseur prozradil, že jeho tým začíná se stavbou vozu pro sezónu 2018 od nuly - od toho letošního se bude hodně lišit. Chce se tak konečně odlepit od dna.
Švýcarský tým je mezi týmy s pěti mistrovskými body zatím poslední a jeho konkurenceschopnost se nezlepšuje. Hodně doplácí na to, že jezdí s loňským motorem Ferrari, který již v Maranellu nevyvíjejí, nevyvíjejí se pro něj ani palivo či maziva.
Když Vasseur převzal v červnu vůdčí post po Moniše Kaltenbornové, ihned zrušil smlouvu s Hondou na příští rok a dohodl se s Ferrari na tom, že v nové sezóně budou odebírat aktuální specifikace pohonné jednotky - již tento krok je příslibem lepších výsledků. Od Scuderie chce odebírat další díly, které si dle pravidel nemusí dělat každý konstruktér sám, podobně jako Haas.
Monopost však staví úplně nový, zatímco ostatní spoustu věcí převezmou z těch letošních. "Jde o kompletně nové auto. Už je v aerodynamickém tunelu a myslím, že odvádím slušnou práci. Stále diskutujeme o parametrech spolupráce s Ferrari, ale přeneseme toho méně než 20 %," říká šéf Sauberu.
Důvodem je i zastaralost současného šasi, které se od loňska moc nezměnilo: "To současné je z roku 2016, takže se pokoušet ho přenést do roku 2018... Musíme začít od píky. to je také důvodem, proč máme auto tak dlouho v aerodynamickém tunelu. Jeho celkový obrázek bude úplně jiný."
Půjde také o první Sauber, který postaví technický ředitel Jorg Zahnder, jenž přišel k týmu před letošní sezónou. V Hinwilu věří, že jejich lidé odvedou dobrou práci a příští rok budou bojovat uprostřed pole a třeba navážou na pódiová umístění Kamuje Kobajašiho a Sergia Péreze z roku 2012, kdy tým skončil celkově šestý.
"Je to vždy těžké dávat si cíl, protože to bude záležet také na klucích kolem nás na roštu. Nebude to snadné vrátit se doprostřed pole. Jde o jeden krok, ale pravidla pro příští rok zůstávají bez velkých změn. Všechny ostatní týmy toho přenesou mnohem více než my.
Pro mě bude největší výzvou zvětšit společnost a zvýšit výkonnost všech oddělení. Pokud se nám to podaří, na roštu se zlepšíme. Skupina před námi je velmi vyrovnaná," dodává Vasseur.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.