Šéf Sauberu Frederic Vasseur prozradil, že jeho tým začíná se stavbou vozu pro sezónu 2018 od nuly - od toho letošního se bude hodně lišit. Chce se tak konečně odlepit od dna.
Švýcarský tým je mezi týmy s pěti mistrovskými body zatím poslední a jeho konkurenceschopnost se nezlepšuje. Hodně doplácí na to, že jezdí s loňským motorem Ferrari, který již v Maranellu nevyvíjejí, nevyvíjejí se pro něj ani palivo či maziva.
Když Vasseur převzal v červnu vůdčí post po Moniše Kaltenbornové, ihned zrušil smlouvu s Hondou na příští rok a dohodl se s Ferrari na tom, že v nové sezóně budou odebírat aktuální specifikace pohonné jednotky - již tento krok je příslibem lepších výsledků. Od Scuderie chce odebírat další díly, které si dle pravidel nemusí dělat každý konstruktér sám, podobně jako Haas.
Monopost však staví úplně nový, zatímco ostatní spoustu věcí převezmou z těch letošních. "Jde o kompletně nové auto. Už je v aerodynamickém tunelu a myslím, že odvádím slušnou práci. Stále diskutujeme o parametrech spolupráce s Ferrari, ale přeneseme toho méně než 20 %," říká šéf Sauberu.
Důvodem je i zastaralost současného šasi, které se od loňska moc nezměnilo: "To současné je z roku 2016, takže se pokoušet ho přenést do roku 2018... Musíme začít od píky. to je také důvodem, proč máme auto tak dlouho v aerodynamickém tunelu. Jeho celkový obrázek bude úplně jiný."
Půjde také o první Sauber, který postaví technický ředitel Jorg Zahnder, jenž přišel k týmu před letošní sezónou. V Hinwilu věří, že jejich lidé odvedou dobrou práci a příští rok budou bojovat uprostřed pole a třeba navážou na pódiová umístění Kamuje Kobajašiho a Sergia Péreze z roku 2012, kdy tým skončil celkově šestý.
"Je to vždy těžké dávat si cíl, protože to bude záležet také na klucích kolem nás na roštu. Nebude to snadné vrátit se doprostřed pole. Jde o jeden krok, ale pravidla pro příští rok zůstávají bez velkých změn. Všechny ostatní týmy toho přenesou mnohem více než my.
Pro mě bude největší výzvou zvětšit společnost a zvýšit výkonnost všech oddělení. Pokud se nám to podaří, na roštu se zlepšíme. Skupina před námi je velmi vyrovnaná," dodává Vasseur.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.