Honda zjišťovala, co způsobilo závadu Stoffela Vandoornea během závodního víkendu v Itálii. Pilot McLarenu musel předčasně skončit v kvalifikaci i po výměně motoru v závodě.
To byla pro McLaren rána, protože mladý Belgičan měl startovat po deštivé kvalifikaci z osmého místa, kvůli závadě mu musela být vyměněna pohonná jednotka a on dostal 25. trestných míst, což ho odsoudilo k odsunu na 18. příčku na roštu. S penalizacemi u Fernanda Alonsa se v Monze počítalo, ne však u Vandoornea, jenž si je odbyl v Belgii.
Ve Velké ceně Itálie pak překvapivě jezdil dlouhou dobu na bodech, než týmu ohlásil, že nemá žádný výkon, a 20 kol před koncem musel s poruchou zamířit do garáže. Na vině byl stejně jako v sobotu nefunkční motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K).
"Motor se sice nepokazil, ale určitě nefungovalo MGU-K. Mohlo jít o stejnou závadu jako v Sobotu. Hnací hřídel nebyla úplně pokažená," vysvětluje sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa. Proč, to zatím netuší - šlo totiž o díl, který toho ještě moc ujeto neměl.
"Jde o díl, který vydrží velmi málo kilometrů, proto jsme v sobotu ráno nasadili novou hřídel. Měla za sebou 200 km. V neděli šlo o díl skoro se stejnou vzdáleností. Může jít o výrobní vadu nebo o vadu dávky. Normálně vydrží přes 800 km," pokračuje šéf Hondy.
Hnací hřídel MGU-K podle něj můžou před Velkou cenou Singapuru beztrestně vyměnit. Vadné díly odešlou k bližšímu prošetření zpět do továrny v Sakuře. Honda doufá, že se jim tam podaří zjistit přesnou příčinu problému.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.