Honda zjišťovala, co způsobilo závadu Stoffela Vandoornea během závodního víkendu v Itálii. Pilot McLarenu musel předčasně skončit v kvalifikaci i po výměně motoru v závodě.
To byla pro McLaren rána, protože mladý Belgičan měl startovat po deštivé kvalifikaci z osmého místa, kvůli závadě mu musela být vyměněna pohonná jednotka a on dostal 25. trestných míst, což ho odsoudilo k odsunu na 18. příčku na roštu. S penalizacemi u Fernanda Alonsa se v Monze počítalo, ne však u Vandoornea, jenž si je odbyl v Belgii.
Ve Velké ceně Itálie pak překvapivě jezdil dlouhou dobu na bodech, než týmu ohlásil, že nemá žádný výkon, a 20 kol před koncem musel s poruchou zamířit do garáže. Na vině byl stejně jako v sobotu nefunkční motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K).
"Motor se sice nepokazil, ale určitě nefungovalo MGU-K. Mohlo jít o stejnou závadu jako v Sobotu. Hnací hřídel nebyla úplně pokažená," vysvětluje sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa. Proč, to zatím netuší - šlo totiž o díl, který toho ještě moc ujeto neměl.
"Jde o díl, který vydrží velmi málo kilometrů, proto jsme v sobotu ráno nasadili novou hřídel. Měla za sebou 200 km. V neděli šlo o díl skoro se stejnou vzdáleností. Může jít o výrobní vadu nebo o vadu dávky. Normálně vydrží přes 800 km," pokračuje šéf Hondy.
Hnací hřídel MGU-K podle něj můžou před Velkou cenou Singapuru beztrestně vyměnit. Vadné díly odešlou k bližšímu prošetření zpět do továrny v Sakuře. Honda doufá, že se jim tam podaří zjistit přesnou příčinu problému.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.