Honda zjišťovala, co způsobilo závadu Stoffela Vandoornea během závodního víkendu v Itálii. Pilot McLarenu musel předčasně skončit v kvalifikaci i po výměně motoru v závodě.
To byla pro McLaren rána, protože mladý Belgičan měl startovat po deštivé kvalifikaci z osmého místa, kvůli závadě mu musela být vyměněna pohonná jednotka a on dostal 25. trestných míst, což ho odsoudilo k odsunu na 18. příčku na roštu. S penalizacemi u Fernanda Alonsa se v Monze počítalo, ne však u Vandoornea, jenž si je odbyl v Belgii.
Ve Velké ceně Itálie pak překvapivě jezdil dlouhou dobu na bodech, než týmu ohlásil, že nemá žádný výkon, a 20 kol před koncem musel s poruchou zamířit do garáže. Na vině byl stejně jako v sobotu nefunkční motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K).
"Motor se sice nepokazil, ale určitě nefungovalo MGU-K. Mohlo jít o stejnou závadu jako v Sobotu. Hnací hřídel nebyla úplně pokažená," vysvětluje sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa. Proč, to zatím netuší - šlo totiž o díl, který toho ještě moc ujeto neměl.
"Jde o díl, který vydrží velmi málo kilometrů, proto jsme v sobotu ráno nasadili novou hřídel. Měla za sebou 200 km. V neděli šlo o díl skoro se stejnou vzdáleností. Může jít o výrobní vadu nebo o vadu dávky. Normálně vydrží přes 800 km," pokračuje šéf Hondy.
Hnací hřídel MGU-K podle něj můžou před Velkou cenou Singapuru beztrestně vyměnit. Vadné díly odešlou k bližšímu prošetření zpět do továrny v Sakuře. Honda doufá, že se jim tam podaří zjistit přesnou příčinu problému.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.