Šéf Red Bullu Christian Horner vybízí ke úpravě pravidel pro příští rok. Místo toho, aby se počet motorů na jezdce snížil na tři, chce jej naopak zvýšit na pět.
Minulý víkend jsme zažili na startovním roštu hezkou rošádu, když bylo devět z 20 jezdců penalizováno kvůli převodovkám či součástem pohonných jednotek. Převodovka musí vydržet šest podniků po sobě, u pohonných jednotek (dělí se na šest základních součástí) si piloti musí vystačit se čtyřmi kusy na celou sezónu.
Příští rok ale bude tento počet snížen na tři, byť se kalendář rozšíří na 21 závodů. "Pro mě by to mělo být hlavním bodem programu na příští schůzce Strategické skupiny," upozorňuje Horner.
"Snažil jsem se to změnit na dřívějších schůzkách během roku, ale nemělo to žádnou podporu. Teď doufám, že to bude jiné u týmů, u nichž se od nynějška až do konce roku bude objevovat spousta penalizací," pokračuje s úsměvem šéf Red Bullu.
Omezení počtu motorů na sezónu bylo zavedeno jako opatření šetřící náklady, navíc mělo podpořit snahu o energetickou efektivitu tohoto sportu. To však současná pravidla podle něj nenaplňují.
"Nešetří to náklady, protože motory stejně objíždějí celosvětovou tour, využíváte je a v konečném důsledku jen dostáváte penalizace. Možná bychom se měli vrátit zpět ke spravedlivějšímu vyvážení. Možná pět motorů by bylo tím správným číslem, spíše než přecházet na tři," vybízí Horner.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.