Sebastianovi Vettelovi náskok Mercedesů ve Velké ceně Itálie starosti nedělá. K jeho pozitivní náladě přispívá i povědomí o novinkách, které Ferrari připravuje pro příští závody.
Jezdci Ferrari včera v cíli Velké ceny Itálie na Lewise Hamiltona scházelo přes 36 sekund, moc starostí si s tím ale nedělá: "Technicky nevím, co to zhoršuje, ztráta, počet kol. Myslím, že nám scházelo asi něco kolem půl sekundy na kolo, nemůžete ale posuzovat všechny častí závodu. Ta ztráta mi moc starosti nedělá."
"Jak jsem řekl dříve, Monza je specifickým místem. Jednoduše na tom, jak věříte svému autu, může udělat velký rozdíl. Neřekl bych, že našemu autu nevěřím, ale tento víkend byl jako na houpačce... V pátek jsem měl dobrý pocit. Dlouhé jízdy byly trochu rozkouskované kvůli provozu, ale pokud jde o čistou rychlost, Mercedes vypadal velmi silně, což potvrdili.
Myslím, že na opotřebovaných pneumatikách ke konci druhého stintu jsem jim byl blíže, ale asi to nejde posuzovat. Jeli si svůj závod, zřejmě nejeli naplno, protože na ně nebyl vyvíjen tlak zezadu," hodnotí Vettel výkon soupeřů.
"Posledních 20 kol jsem se trápil. Vyjel jsme v zatáčce č. 1 mimo a něco se podle mě v autě pokazilo. Levá strana řízení byla trochu špatná a nevěřil jsem vozu, obzvlášť při brzdění - a tato trať je o brzdění," přibližuje svůj problém ke konci závodu, kdy se na něj dotahoval Daniel Ricciardo s Red Bullem.
Mercedesy ho ale moc nepřekvapily: "My jsme tušili,, že půjde o těžký závod. Možná jsme také čekali, že budeme o něco blíže, ale i tak to není příjemné vidět ty [Hamiltona s Bottasem] dva vyhrát. Myslím si ale, že jsme do toho třetího místa dali vše, co jsme mohli, a to je důležité.
Dali jsme do toho vše i kvůli lidem venku. Podpora byla úžasná a i přes čísla, ztrátu - můžete jmenovat negativa, jsem momentálně velmi, velmi pozitivní, abych byl upřímný. Vím, že lidé zítra nastoupí do práce odhodlanější než dřív. Ten duch tam je, jen si ho musíme udržet.
Jde o cestu, uvidíme, kam nás zavede. Tým za ty tři roky ušel velký kus, nejsme ale ani zdaleka spokojeni, i když zatím možná zažíváme dobrou sezónu, není dobrá dostatečně. Ferrari musí být na čele a musí vše vyřešit. Tudy se chceme ubírat," vybízí Vettel.
Určitě nám to Mercedes hodně znesnadňuje, zejména nyní, ale uvidíme. Zbývá ještě dlouhý kus cesty, a jak jsem řekl, stále jsem plný adrenalinu, atmosféra byla úžasná.
"Momentálně můžete říct, že má Mercedes náskok. O sobotách jsou velmi silní, což má pak podíl na nedělních výsledcích, to není žádné velké tajemství. Myslím si však, že jsme silní, nemusíme skrývat spoustu pozitiv. Další věci přicházejí. Oni své auto určitě vyvíjejí, my vyvíjíme své, takže mě moc neznepokojuje to, co dělají.
Soustředím se více na to, co se děje u nás, uvnitř Ferrari, a to mi celkem dodává optimismus kvůli tomu, co přijde. Takže si na to musíme počkat, a pak je tam vždy ten dodatečný prvek závodění, který nemůžete předpokládat, nemůžete ho předem popsat. To je na tom to nejvíce vzrušující. Uvidíme, co dokážeme," dodává Vettel.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.