Sebastianovi Vettelovi náskok Mercedesů ve Velké ceně Itálie starosti nedělá. K jeho pozitivní náladě přispívá i povědomí o novinkách, které Ferrari připravuje pro příští závody.
Jezdci Ferrari včera v cíli Velké ceny Itálie na Lewise Hamiltona scházelo přes 36 sekund, moc starostí si s tím ale nedělá: "Technicky nevím, co to zhoršuje, ztráta, počet kol. Myslím, že nám scházelo asi něco kolem půl sekundy na kolo, nemůžete ale posuzovat všechny častí závodu. Ta ztráta mi moc starosti nedělá."
"Jak jsem řekl dříve, Monza je specifickým místem. Jednoduše na tom, jak věříte svému autu, může udělat velký rozdíl. Neřekl bych, že našemu autu nevěřím, ale tento víkend byl jako na houpačce... V pátek jsem měl dobrý pocit. Dlouhé jízdy byly trochu rozkouskované kvůli provozu, ale pokud jde o čistou rychlost, Mercedes vypadal velmi silně, což potvrdili.
Myslím, že na opotřebovaných pneumatikách ke konci druhého stintu jsem jim byl blíže, ale asi to nejde posuzovat. Jeli si svůj závod, zřejmě nejeli naplno, protože na ně nebyl vyvíjen tlak zezadu," hodnotí Vettel výkon soupeřů.
"Posledních 20 kol jsem se trápil. Vyjel jsme v zatáčce č. 1 mimo a něco se podle mě v autě pokazilo. Levá strana řízení byla trochu špatná a nevěřil jsem vozu, obzvlášť při brzdění - a tato trať je o brzdění," přibližuje svůj problém ke konci závodu, kdy se na něj dotahoval Daniel Ricciardo s Red Bullem.
Mercedesy ho ale moc nepřekvapily: "My jsme tušili,, že půjde o těžký závod. Možná jsme také čekali, že budeme o něco blíže, ale i tak to není příjemné vidět ty [Hamiltona s Bottasem] dva vyhrát. Myslím si ale, že jsme do toho třetího místa dali vše, co jsme mohli, a to je důležité.
Dali jsme do toho vše i kvůli lidem venku. Podpora byla úžasná a i přes čísla, ztrátu - můžete jmenovat negativa, jsem momentálně velmi, velmi pozitivní, abych byl upřímný. Vím, že lidé zítra nastoupí do práce odhodlanější než dřív. Ten duch tam je, jen si ho musíme udržet.
Jde o cestu, uvidíme, kam nás zavede. Tým za ty tři roky ušel velký kus, nejsme ale ani zdaleka spokojeni, i když zatím možná zažíváme dobrou sezónu, není dobrá dostatečně. Ferrari musí být na čele a musí vše vyřešit. Tudy se chceme ubírat," vybízí Vettel.
Určitě nám to Mercedes hodně znesnadňuje, zejména nyní, ale uvidíme. Zbývá ještě dlouhý kus cesty, a jak jsem řekl, stále jsem plný adrenalinu, atmosféra byla úžasná.
"Momentálně můžete říct, že má Mercedes náskok. O sobotách jsou velmi silní, což má pak podíl na nedělních výsledcích, to není žádné velké tajemství. Myslím si však, že jsme silní, nemusíme skrývat spoustu pozitiv. Další věci přicházejí. Oni své auto určitě vyvíjejí, my vyvíjíme své, takže mě moc neznepokojuje to, co dělají.
Soustředím se více na to, co se děje u nás, uvnitř Ferrari, a to mi celkem dodává optimismus kvůli tomu, co přijde. Takže si na to musíme počkat, a pak je tam vždy ten dodatečný prvek závodění, který nemůžete předpokládat, nemůžete ho předem popsat. To je na tom to nejvíce vzrušující. Uvidíme, co dokážeme," dodává Vettel.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.