Ředitel McLarenu Zak Brown po závodě v Itálii promluvil o možnostech svého týmu, o případné změně dodavatele motorů i o Fernandovi Alonsovi. Jaká je šance, že zůstane v F1 a v McLarenu?
McLaren v Monze nedojel kvůli technickým problémům do cíle ani s jedním vozem. Stoffelovi Vandoorneovi, který jezdil na bodech, selhalo MGU-K, přestože před závodem nakonec dostal proti původnímu plánu novou pohonnou jednotku, a Fernando Alonso měl od počátku problémy s převodovkou, v níž selhalo čidlo.
Vedení britského týmu je z nespolehlivosti Hondy zoufalé. "Jde spíše o více než jeden problém, ale docela se pravidelně opakuje: MGU-K, MGU-H - mnohokrát nám selhaly. Myslíme si, že rozumíme nedostatku výkonu v motoru. Nejde pokaždé o jiný problém, jde jich o několik," popisuje ředitel Zak Brown.
Proto se hovoří o tom, že partnerství McLarenu s Hondou nevydrží. Pokud by ho chtěl britský tým ukončit, pak se nebojí, že by mu příští rok nikdo jiný pohonnou jednotku nedodal: "Nemyslím si, že zůstaneme bez motoru. Nedopustíme, aby se to přihodilo."
"Pravidla jsou uprostřed roku a to znamená, že by museli dodávat čtvrtému týmu. Jsme ve velmi úzkém kontaktu s FIA a Chasem Careyem a jsou nám velmi nápomocni v tom, abychom to zvládli," pokračuje Brown, který zatím nechce blíže komentovat zákulisní dohody.
Vysvětluje však důvody: "Potřebujeme být konkurenceschopnější. Tento víkend ukázal, že neděláme žádné významnější pokroky. Jak dlouho můžete čekat, než naštvete piloty, partnery, fanoušky? Zůstávají s námi, ale takhle to nemůže jít věčně."
"Potřebujeme učinit rozhodnutí tento týden, v tomto horizontu, jinak se dostaneme do určitých problémů, technicky s naším šasi. Nemůžeme vyřešit problémy své problémy s pohonem a objevit se pak s šasi, které by bylo adekvátní," říká Brown. Již dnes či zítra můžeme čekat oficiální oznámení McLarenu ohledně jejich motorového partnera. Vše musí co nejdříve vyřešit, protože na konstrukci šasi při změně motoru potřebují min. 4 měsíce - a v listopadu by již rádi testovali s novým partnerem.
Dohodli se na příští rok s Renaultem? "Nemáme dohodu se všemi stranami. Chceme zajistit, aby Honda vše dobře zvládla, aby zůstala ve sportu ať už s námi nebo s jiným týmem.
Pak je tady pravidlo čtvrtého [odběratele] motoru. Výrobci motorů v současné době nemohou dodávat žádnému dalšímu týmu. Všichni se snaží spolupracovat a my očekáváme tento týden určitá rozhodnutí. Jakmile spadne hlavní domino, všechno ostatní do sebe zapadne," ujišťuje ředitel McLarenu.
A jaká je šance, že u nich zůstane Alonso? "Myslím, že to je velmi pravděpodobné. V poslední době jsem s ním často snídal. Ten tým miluje, je při jízdě vášnivý jako vždy. Chce být ve Formuli 1 a být konkurenceschopnější. Nevylučoval bych jej, pokud by zůstalo status quo. Pozorujeme zajímavé věci a tento týden to budeme dále vyhodnocovat. Podle mě není předem dáno, že když zůstaneme s Hondou, tak on odejde," dodává Brown.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.