Ředitel McLarenu Zak Brown po závodě v Itálii promluvil o možnostech svého týmu, o případné změně dodavatele motorů i o Fernandovi Alonsovi. Jaká je šance, že zůstane v F1 a v McLarenu?
McLaren v Monze nedojel kvůli technickým problémům do cíle ani s jedním vozem. Stoffelovi Vandoorneovi, který jezdil na bodech, selhalo MGU-K, přestože před závodem nakonec dostal proti původnímu plánu novou pohonnou jednotku, a Fernando Alonso měl od počátku problémy s převodovkou, v níž selhalo čidlo.
Vedení britského týmu je z nespolehlivosti Hondy zoufalé. "Jde spíše o více než jeden problém, ale docela se pravidelně opakuje: MGU-K, MGU-H - mnohokrát nám selhaly. Myslíme si, že rozumíme nedostatku výkonu v motoru. Nejde pokaždé o jiný problém, jde jich o několik," popisuje ředitel Zak Brown.
Proto se hovoří o tom, že partnerství McLarenu s Hondou nevydrží. Pokud by ho chtěl britský tým ukončit, pak se nebojí, že by mu příští rok nikdo jiný pohonnou jednotku nedodal: "Nemyslím si, že zůstaneme bez motoru. Nedopustíme, aby se to přihodilo."
"Pravidla jsou uprostřed roku a to znamená, že by museli dodávat čtvrtému týmu. Jsme ve velmi úzkém kontaktu s FIA a Chasem Careyem a jsou nám velmi nápomocni v tom, abychom to zvládli," pokračuje Brown, který zatím nechce blíže komentovat zákulisní dohody.
Vysvětluje však důvody: "Potřebujeme být konkurenceschopnější. Tento víkend ukázal, že neděláme žádné významnější pokroky. Jak dlouho můžete čekat, než naštvete piloty, partnery, fanoušky? Zůstávají s námi, ale takhle to nemůže jít věčně."
"Potřebujeme učinit rozhodnutí tento týden, v tomto horizontu, jinak se dostaneme do určitých problémů, technicky s naším šasi. Nemůžeme vyřešit problémy své problémy s pohonem a objevit se pak s šasi, které by bylo adekvátní," říká Brown. Již dnes či zítra můžeme čekat oficiální oznámení McLarenu ohledně jejich motorového partnera. Vše musí co nejdříve vyřešit, protože na konstrukci šasi při změně motoru potřebují min. 4 měsíce - a v listopadu by již rádi testovali s novým partnerem.
Dohodli se na příští rok s Renaultem? "Nemáme dohodu se všemi stranami. Chceme zajistit, aby Honda vše dobře zvládla, aby zůstala ve sportu ať už s námi nebo s jiným týmem.
Pak je tady pravidlo čtvrtého [odběratele] motoru. Výrobci motorů v současné době nemohou dodávat žádnému dalšímu týmu. Všichni se snaží spolupracovat a my očekáváme tento týden určitá rozhodnutí. Jakmile spadne hlavní domino, všechno ostatní do sebe zapadne," ujišťuje ředitel McLarenu.
A jaká je šance, že u nich zůstane Alonso? "Myslím, že to je velmi pravděpodobné. V poslední době jsem s ním často snídal. Ten tým miluje, je při jízdě vášnivý jako vždy. Chce být ve Formuli 1 a být konkurenceschopnější. Nevylučoval bych jej, pokud by zůstalo status quo. Pozorujeme zajímavé věci a tento týden to budeme dále vyhodnocovat. Podle mě není předem dáno, že když zůstaneme s Hondou, tak on odejde," dodává Brown.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.