Již na jaře prezident Ferrari prohlásil, že Sebastian Vettel má u Maranella dveře otevřené i v budoucnu. A dalo se tak předpokládat, že Ferrari čtyřnásobnému mistru světa nabídne prodloužení kontraktu.
To se také stalo a již začátkem prázdnin unikly neověřené informace, dle kterých si Ferrari chtělo uvázat Seba na další tři roky s tím, že by si Němec přišel na zhruba 120 miliónů eur.
A právě tříletý kontrakt měl být údajně problémem, jelikož se objevily spekulace ohledně přestupu Sebastiana Vettela k Mercedesu. Šéf Red Bullu dokonce žertoval o tom, že sám Toto Wolff Sebastianovi našeptává, aby prodloužil jen na rok.
Dnes má Vettel již smlouvu podepsanou a nakonec bude za stáj černého hřebce jezdit v následujících třech sezónách, tedy do konce cyklu současných pravidel pro pohonné jednotky.
Navíc se dle šéfa Ferrari Sergia Marchionneho jednalo o pouhé fabulace a o jednoročním kontraktu vůbec nebyla řeč. "Pokud chtěl kontrakt jen na rok, tak to se ke mně nedostalo," řekl Marchionne pro stanici Sky Sports. "Bavili jsme se jen o tom, zda prodlouží na dva nebo tři roky. Myslím si, že je s námi šťastný."
"Už jsem to komentoval v minulosti a řekl jsem mu, že u nás může podepsat, kdykoliv bude chtít. Seba mám moc rád. Myslím si, že hodně dospěl. Je několikanásobným mistrem světa, ale v posledním roce se hodně posunul. Je prostě fandou Ferrari. To jen tak z krve nedostanete," pokračoval prezident.
A jak to bude vypadat letos s Ferrari? "Budeme muset dostat věci pod naší kontrolu a vše připravit. Na autě jsme odvedli spoustu práce. Krom tohoto závodu bychom po zbytek sezóny měli být favorité, co se týče jízdních vlastností našich vozů. Pokud to tak bude, tak si myslím, že nás čeká pořádná bitva s Mercedesem. Bude to ještě skvělá sezóna. Myslím si, že takhle by Formule 1 ze sportovního hlediska měla vypadat," zakončil Marchionne.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.