Již na jaře prezident Ferrari prohlásil, že Sebastian Vettel má u Maranella dveře otevřené i v budoucnu. A dalo se tak předpokládat, že Ferrari čtyřnásobnému mistru světa nabídne prodloužení kontraktu.
To se také stalo a již začátkem prázdnin unikly neověřené informace, dle kterých si Ferrari chtělo uvázat Seba na další tři roky s tím, že by si Němec přišel na zhruba 120 miliónů eur.
A právě tříletý kontrakt měl být údajně problémem, jelikož se objevily spekulace ohledně přestupu Sebastiana Vettela k Mercedesu. Šéf Red Bullu dokonce žertoval o tom, že sám Toto Wolff Sebastianovi našeptává, aby prodloužil jen na rok.
Dnes má Vettel již smlouvu podepsanou a nakonec bude za stáj černého hřebce jezdit v následujících třech sezónách, tedy do konce cyklu současných pravidel pro pohonné jednotky.
Navíc se dle šéfa Ferrari Sergia Marchionneho jednalo o pouhé fabulace a o jednoročním kontraktu vůbec nebyla řeč. "Pokud chtěl kontrakt jen na rok, tak to se ke mně nedostalo," řekl Marchionne pro stanici Sky Sports. "Bavili jsme se jen o tom, zda prodlouží na dva nebo tři roky. Myslím si, že je s námi šťastný."
"Už jsem to komentoval v minulosti a řekl jsem mu, že u nás může podepsat, kdykoliv bude chtít. Seba mám moc rád. Myslím si, že hodně dospěl. Je několikanásobným mistrem světa, ale v posledním roce se hodně posunul. Je prostě fandou Ferrari. To jen tak z krve nedostanete," pokračoval prezident.
A jak to bude vypadat letos s Ferrari? "Budeme muset dostat věci pod naší kontrolu a vše připravit. Na autě jsme odvedli spoustu práce. Krom tohoto závodu bychom po zbytek sezóny měli být favorité, co se týče jízdních vlastností našich vozů. Pokud to tak bude, tak si myslím, že nás čeká pořádná bitva s Mercedesem. Bude to ještě skvělá sezóna. Myslím si, že takhle by Formule 1 ze sportovního hlediska měla vypadat," zakončil Marchionne.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.