Změní Sauber sestavu pro příští rok? Náznaky zde jsou, navíc by švýcarská stáj mohla změnit i jméno.
Sezóna 2017 se pomalu ale jistě překlenula do své druhé poloviny a následující týdny budou velmi pravděpodobně bohaté na oznámení sestav pilotů a dalších změn, které se promítnou v roce 2018. Horkým tématem je samozřejmě budoucnost partnerství McLarenu a Hondy, respektive McLarenu a Fernanda Alonsa.
I menší stáje mají své příběhy a letos je rozhodně tím zajímavým budoucnost Sauberu. Nejdříve švýcarská stáj rozvířila vody, když oznámila partnerství s Hondou, které bylo po změně vedení stáje nakonec odvoláno.
Dále tu máme tlak ze strany Ferrari, které si do prvních dvou závodů protlačilo Antonia Giovinazziho, který zastoupil zraněného Wehrleina. Dokonce se spekulovalo o tom, že mladý Ital u Sauberu zůstane a Wehrlein bude bez angažmá.
A právě Wehrlein je mužem v ohrožení i pro příští sezónu. Jezdí sice lépe než Ericsson - Němec letos již dvakrát bodoval (8. místo ve Španělsku a 10. místo v divokém závodě v Baku) -, ale majitelé stáje, společnost Longbow Finance, která patří pod švédský Tetra Laval, dlouhodobě finančně podporuje Marcuse Ericssona.
V Itálii se hodně mluví o hvězdě letošního ročníku Formule 2, Charlesi Leclercovi. Člen Akademie Ferrari je tak horkým kandidátem na sedačku u Sauberu, což potvrzuje i oznámení, že Monačan letos odjede za Sauber hned čtveřici volných tréninků. Loni si tento devatenáctiletý mladík již vyzkoušel monopost Haasu, u kterého pro změnu bude letos některé volné tréninky jezdit rezervní pilot Ferrari Giovinazzi.
Dle nynějšího šéfa Sauberu Frederica Vasseura je zatím brzy: "Myslím si, že se musí soustředit na šampionát Formule 2. Zbývá ještě několik závodů a na diskuze je zatím brzy."
Navíc se mluví i o tom, že by Sauber mohl změnit pro příští sezónu jméno a stal by se týmem reprezentujícím značku Alfa Romeo, kterou se snaží prezident Ferrari Marchionne do F1 již nějakou dobu dostat.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.