Prezident FIA Jean Todt vyjádřil podporu Hondě. Je připraven ji pomoci, aby zůstala ve Formuli 1, pokud se ji nepodaří zajistit pokračování s McLarenem.
McLaren s Hondou nechce pokračovat, jak jsme vás již informovali, a tento víkend jej čekají klíčová jednání o tom, kdo jim bude dodávat příští rok motory. Řešením by bylo, kdyby Toro Rosso odebíralo pohonné jednotky od Hondy a britský tým přešel k Renaultu.
Šéf Red Bullu Christian Horner k tomu řekl: "Motor Honda u Toro Rosso by pro nás byl zajímavou možností. My bychom Renault poskytli McLarenu velmi rádi." Případným změnám u svého juniorského týmu se tedy nebrání.
Majitelé F1, společnost Liberty Media, ani FIA si nepřeje situace, kdy by se McLaren rozhodl nepokračovat s Hondou, Toro Rosso chtělo zůstat u Renaultu, a japonská automobilka by pak musela tuto sérii s hanbou opustit.
Jean Todt před Velkou cenou Itálie doufá, že Honda najde způsob, jak v F1 zůstat - s jejím vedením o tom sám mluvil: "Ano, hovořili jsme spolu. Vážně doufám, že Honda neodejde."
"Zaprvé, z toho, co jsem nyní pochopil, tak žádný výrobce nemůže zásobovat více než tři týmy, i když jsme na to pravidlo zapomínali. Pokud to zjednodušíme, tři krát tři je devět. Takže to znamená, že skončíme s týmem bez motoru, což nechceme," pokračuje prezident FIA.
"A udělali jsme pravidla, abychom se tomu vyhnuli, mala vejít v platnost do června. Teď máme tým, který má kontrakt, takže uvidíme. Nechci komentovat fakta, která momentálně nejsou úplně jasná. Až na to přijde, rád k tomu řeknu více. A pokud budu moci pomoct, aby ostatní zůstali v tomto byznysu, pak pro to udělám maximum," dodává Todt k pomoci Hondě.
Sportovní šéf Liberty Media Ross Brawn uvedl, že Hondu "chceme udržet," zároveň ale hodlají "McLarenu poskytnout větší možnosti" pro svá jednání, která by mu zajistila v příští sezóně vyšší konkurenceschopnost.
Za Hondu do Monzy přiletěl z Japonska vyjednávat s McLarenem manažer Masaši Jamamoto, aby probrali budoucnost svého partnerství. Vše se má vyřešit velmi brzy, protože týmy potřebují začít s konstrukcí svých vozů pro příští sezónu.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.