Prezident FIA Jean Todt vyjádřil podporu Hondě. Je připraven ji pomoci, aby zůstala ve Formuli 1, pokud se ji nepodaří zajistit pokračování s McLarenem.
McLaren s Hondou nechce pokračovat, jak jsme vás již informovali, a tento víkend jej čekají klíčová jednání o tom, kdo jim bude dodávat příští rok motory. Řešením by bylo, kdyby Toro Rosso odebíralo pohonné jednotky od Hondy a britský tým přešel k Renaultu.
Šéf Red Bullu Christian Horner k tomu řekl: "Motor Honda u Toro Rosso by pro nás byl zajímavou možností. My bychom Renault poskytli McLarenu velmi rádi." Případným změnám u svého juniorského týmu se tedy nebrání.
Majitelé F1, společnost Liberty Media, ani FIA si nepřeje situace, kdy by se McLaren rozhodl nepokračovat s Hondou, Toro Rosso chtělo zůstat u Renaultu, a japonská automobilka by pak musela tuto sérii s hanbou opustit.
Jean Todt před Velkou cenou Itálie doufá, že Honda najde způsob, jak v F1 zůstat - s jejím vedením o tom sám mluvil: "Ano, hovořili jsme spolu. Vážně doufám, že Honda neodejde."
"Zaprvé, z toho, co jsem nyní pochopil, tak žádný výrobce nemůže zásobovat více než tři týmy, i když jsme na to pravidlo zapomínali. Pokud to zjednodušíme, tři krát tři je devět. Takže to znamená, že skončíme s týmem bez motoru, což nechceme," pokračuje prezident FIA.
"A udělali jsme pravidla, abychom se tomu vyhnuli, mala vejít v platnost do června. Teď máme tým, který má kontrakt, takže uvidíme. Nechci komentovat fakta, která momentálně nejsou úplně jasná. Až na to přijde, rád k tomu řeknu více. A pokud budu moci pomoct, aby ostatní zůstali v tomto byznysu, pak pro to udělám maximum," dodává Todt k pomoci Hondě.
Sportovní šéf Liberty Media Ross Brawn uvedl, že Hondu "chceme udržet," zároveň ale hodlají "McLarenu poskytnout větší možnosti" pro svá jednání, která by mu zajistila v příští sezóně vyšší konkurenceschopnost.
Za Hondu do Monzy přiletěl z Japonska vyjednávat s McLarenem manažer Masaši Jamamoto, aby probrali budoucnost svého partnerství. Vše se má vyřešit velmi brzy, protože týmy potřebují začít s konstrukcí svých vozů pro příští sezónu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.