Carlos Sainz včera předvedl na Monze kouřovou show, když se mu zakouřilo z jeho vozu. Jenže šlo o motor, který byl na hraně životnosti a byl zamýšlen pouze pro tréninkové účely. Toro Rosso však čeká složitý víkend.
Štěstí v neštěstí - tak by se dal charakterizovat pátek v podání Carlose Sainze. Španělovi se sice zakouřilo z motoru, ale šlo pouze o starou verzi, která byla na hraně životnosti: "V pátek jezdíme s těmi nejhoršími motory. Snad to na nás nebude mít pro zbytek víkendu žádný vliv," řekl Carlos Sainz.
Příčinu selhání Toro Rosso ještě neví, avšak dle Sainze s poruchou nepočítali. Jezdec má před kvalifikací docela obavy: "Zvládneme to [chybějící kilometry], ale sobota pro nás bude těžká. Soustřeďujeme se více na závod," přiznává Španěl, který STR12 nastavil tak, aby se s ním dobře jezdil s plnou nádrží.
Selhání motoru jej ale připravilo o závodní simulaci. Pilot navíc dostal penalizaci za použití nadlimitního počtu komponent. Soudě pouze podle časů, pak zažil ještě horší pátek jeho týmový kolega, Daniil Kvjat. Rusa trápily zvláštní problémy.
"Vyzkoušel jsem různá nastavení a rozhodl jsem se špatně - ale je třeba otestovat vše," říká jezdec Toro Rosso. Kde vidí největší problém svého auta? "Ve zrychlení. Motor během něj nefungoval správně. Ale zase moc velké obavy nemám. Můžeme se vrátit k nastavení z prvního tréninku." A s tím byl Daniil spokojený - zajel 14. čas.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.