Woking se již třetím rokem trápí s pohonnými jednotkami od Hondy, a zvažuje tak přestup k jinému dodavateli. Ferrari a Mercedes se do této spolupráce moc nehrnou. Zbývá tedy Renault.
Pokud by McLaren ukončil spolupráci s Hondou, čímž by mimo jiné přišel o nějakých 50 miliónů eur, které japonský motorář stáji dává, musel by v současné situaci sáhnout po motorech od Renaultu. Situace je ale složitá, jelikož samotný Renault neví, zda by dokázal zvládnout další stáj pod svými křídly.
"Je to velmi složité," řekl šéf McLarenu, "je tu spousta dílků skládačky, nějaké jsou v našich rukou, jiné zase ne. Může to dopadnou všelijak. Bude to pravděpodobně jedno z největších rozhodnutí, jaké kdy musel McLaren udělat" pokračoval Brown.
"Vyjednávání pokračují, a jde to dobře. I tak ale musíme mít plán B a C, a to pro případ, že to nedopadne. Tyto plány máme," dodal Američan.
Peníze nehrají hlavní roli. "Nemůžeme si dovolit nebýt na pódiu. Jsme tady od toho, abychom vyhrávali. Uděláme sportovní rozhodnutí, to je pro McLaren nejlepší. Naštěstí máme zapálené akcionáře, kteří nám dovolí udělat sportovní řešení a finance se vyřeší."
Dalším faktorem je pak Alonso. "Fernando nám nedal žádné ultimátum ve stylu 'já, nebo oni'. On se bude rozhodovat na základě toho, zda budeme konkurenceschopní. Nemá žádné konkrétní požadavky na motor," zakončil Brown.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.