MONZA - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší byl v 2. tréninku Valtteri Bottas, jenž dokázal těsně předčit svého týmového kolegu Lewise Hamiltona i lídra šampionátu Sebastiana Vettela, kterému na třetí příčce scházelo 0,14 vteřiny. Třetím nejsilnějším týmem je Red Bull, sedmým místem překvapil Stoffel Vandoorne s McLarenem, jemuž na rovince pomohl Fernando Alonso.
Odpoledne na trať vyrazil jako první Grosjean a s Magnussenem začali na měkkých pneumatikách rovnou měřená kola: 1:25,224 Francouz a 1:25,377 jeho týmový kolega. Na trať tentokrát svítilo slunce, které ji rozehřálo na 37 °C, teplota vzduchu dosahovala 25 °C. Podle meteorologů měl s 40% pravděpodobností přijít déšť.
Šéf Red Bullu Christian Horner nese nelibě penalizace, které dostanou kvůli nespolehlivosti Renaultu: "Myslím, že budeme startovat odněkud z centra Milána, až dostaneme ty tresty. Do konce roku přijde asi ještě jedna penalizace, a to si příští rok máme vystačit jen se třemi motory, když přibude navíc jeden závod. Tyto penalizace podívané nic nepřidávají."
Po 10 minutách se dopředu derou Finové Räikkönen (1:22,750) a Bottas (1:22,475) na měkké směsi, zatímco Alonso, Hamilton a Ricciardo stále vyčkávají v garážích. Kvjat si stěžuje na své auto: "Co se k čertu děje s tou ovladatelností?" Zajíždí až 13. nejrychlejší čas (1:24,253).
Hamilton po 18 min dosahuje času 1:22,103 min (340 km/h) na měkké směsi, ale ředitelství závodu oznamuje, že ve svém kole minul druhou šikanu. Zkouší to tedy znovu a ještě lépe: 1:21,956 min. Za ním se řadí Bottas (+0,437 s), Räikkönen (+0,479 s), Vettel (+ 0,553 s) a Verstappen (+ 0,775 s).
Verstappen po půl hodině nazul super-měkké pneumatiky, o 0,32 sekundy zrychlil a na chvíli se dostal před obě Ferrari: 1:22,409 min. Na rovince jel 341 km/h, jen o 5 km/h pomaleji než Ocon s Force Indií. McLareny jsou o 10 - 13 km/h pozadu.
Zajímavý okamžik nastává po půlhodině u Williamsu, když Stroll na tisícinu přesně vyrovnává Massův čas: 1:23,403 min, pak dostává smyk v šikaně Ascari. Brazilec na to reaguje zlepšením na 1:23,160 min, na rovince je s 342 km/h o 2 km/h rychlejší než jeho týmový kolega.
Po 38 min už jsou na super-měkkých téměř všichni jezdci, Bottas jde na první příčku (1:21,406 a 342 km/h), Hamilton je těsně za ním (1:21,462 a 342 km/h), Vettel třetí se ztrátou 0,14 s (1:21,546 a 337 km/h). Ferrari jezdí s trochu vyšším přítlakem než Mercedesy.
V polovině tréninku překvapuje Vandoorne sedmým nejrychlejším časem: 1:22,947 min, na rovince jel přitom 339 km/h. Pomohl mu přitom jeho týmový kolega, který ho schoval do aerodynamického stínu a na rovince roztáhl. Kde by mohli být bez deficitu Hondy, když 10 koní dělá v čase na kolo na Monze 0,2 sekundy (v Baku a v Montrealu 0,25 s, v Monaku 0,12 s)? S novou verzí motoru ztrácejí stále přes 80 koní.
Těsně před tím od Alonsa slyšíme obligátní: "Nemám žádný výkon." A to mu před druhým tréninkem Honda namontovala motor z Belgie, který podle ní byl v pořádku, byť podle Španěla už 3 - 4 kola před jeho odstoupením zlobil. Po doporučené změně nastavení na volantu hlásí: "Teď to je možná OK. Nevím."
V poslední třetině se týmy zaměřily na závodní simulace, v nichž je Ferrari obvykle velmi silné. Neužil si je Sainz, z jehož Tora Rossa se zakouřilo. K jeho počtu trestných míst tedy komisaři zřejmě ještě něco přidají za nasazení 5. MGU-K před tréninkem. Spolehlivost je slabinou Renaultu, ne níž musí zapracovat. U Hülkenbergova vozu řeší pro změnu potíže s hydraulikou.
Hamilton si stěžuje na horkou sedačku, ale po výměně pneumatik pokračuje na super-měkkých dále. Motor podle něj na rovinkách přestává podávat maximální výkon., což může být dáno nastavením systému pro rekuperaci energie.
Čtvrt hodiny před koncem zažívá potíže Magnussen, svůj Haas odstavuje kvůli poruše zadního zavěšení na dráze za šikanou Ascari a ředitelství závodu sahá po virtuálním safety-caru. Dráha je volná až na posledních 10 min. Koncovku si neužil ani Kvjat, kterému tým přikázal, aby kvůli problému s autem zajel do boxů.
Stříbrné šípy tedy v pátek pokračoval na Monze ve výborných výkonech, odpoledne mu ale bylo Ferrari podstatně blíže. Red Bull je za nimi třetí silou. "S palivem se auto chovalo hodně dobře. Stále budeme chtít být rychlí v prvním kole, ale ještě více při dlouhých jízdách v závodě v neděli vzhledem k tomu, že budeme startovat zezadu. O pódiu - nikdy neříkej nikdy, ale nikdy jsem na něj nedosáhl ani z pátého a šestého místa, takže po startu z 19. je ta pravděpodobnost malá. Možná zaprší, uvidíme," hodnotí Ricciardo.
#F1 #ItalianGP ?? FP2 Best Sectors vs Fastest Laps ?:#Vandoorne could've edged even Ricciardo, #McLaren doing amazing job with that chassis pic.twitter.com/nkhziVvaHN
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 1, 2017McLaren zítra v Q3 očekávat můžeme jen sotva, byť Vandoorne s Alonsem dosáhli 7. a 8. nejrychlejšího času - vozy poháněné Mercedes zřejmě skončí před nimi.
Vzhledem k závodní rychlosti stáje z Maranella ale máme zaděláno na velmi zajímavý víkend a napínavou bitvu o vedení v šampionátu mezi Vettelem a Hamiltonem.
#F1 #ItalianGP ?? FP3 Max. Spees & Speed Trap ?: Sainz powered by #Renault opted for very low drag & reached 351kph, #Ferrari Kimi -10kph pic.twitter.com/RoDqIoTRdi
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 1, 2017Přehled všech měřených kol: PDF.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.