Fernando Alonso popírá, že by stanovil McLarenu nějaké ultimátum týkající se jeho odchodu. Tým podle něj s Hondou může stále získat mistrovský titul.
Zatímco před týdnem v Belgii řekl, že schopnostem Hondy postavit konkurenceschopnou pohonnou jednotku už nevěří, včera v Itálii zněl trochu jinak: "Jsem tady extrémně šťastný a věřím, že můžeme mít balík na vítězství v šampionátu."
A zatímco donedávna hovořil nahlas o svém možném odchodu z Wokingu, tak včera dokonce naznačil, že by mohl prodloužit smlouvu s McLarenem ne o další rok, ale rovnou o několik let: "Uvidíme, jaké budou nabídky. Pokud budou velmi dobré, možná by dva roky mohly fungovat. Možná jeden, možná tři, možná pět let - jsem dostatečně mladý."
Rovněž popřel, že by McLarenu stanovoval nějaké podmínky - třeba to, že bude-li pokračovat s Hondou, tak on odejde jinam: "To je absolutní nesmysl."
Připustil, že před 2 měsíci chtěli mít pro sezónu 2018 vítězné auto a očekával velké změny na jezdeckém trhu. Jenže nejlepší trojka čítající Mercedes, Ferrari a Red Bull, nakonec žádné změny neučiní.
Renault nevypadá na to, že by mohli příští rok bojovat o vítězství, což sám potvrdil jeho šéf Cyril Abiteboul. Možná v roce 2019 či 2020. "Renault už řekl, že příští rok nebudou připraveni, jsou tedy také upřímní," oceňuje Alonso.
O své budoucnosti chce rozhodnout v září a nevylučuje, že jej i příští rok uvidíme v barvách McLarenu: "Začnu hovořit s týmem o tom, jaké jsou vyhlídky pro budoucnost a očekávání pro příští rok. Máme určité ingredience k tomu, abychom se stali šampiony."
"Tým se v posledních třech letech hodně zlepšil od té doby, co jsem tady přišel. Máme talenty, máme zařízení, jen nám trochu schází konkurenceschopnost, což je ta nejdůležitější část. Uvidíme ale, co říkají čísla pro příští rok. Pak se rozhodnu," popisuje španělský jezdec.
Popírá, že by ztratil důvěru v její schopnosti přijít se spolehlivých a výkonným motorem zároveň: "Nikdy nevíte. Je to stejné jako s Ferrari v letech 2014 a 2015, kdy se svým motorem dosáhli obrovského pokroku. Pokud se vydáte správným směrem, všechno se zlepšuje a výsledky to rychle potvrdí."
"Jde o něco, co musím pochopit - co je ve vývoji, další kroky. Mají zkušenosti z posledních tří let, takže to je možné," dodává Alonso, jenž se chce osobně zajet podívat do Sakury na to, jak jsou na tom jejich partneři s vývojem pohonné jednotky pro příští rok a jakých pokroků v továrně dosahují.
Tento víkend ho v Monze nemine penalizace za nasazení nového motoru a start ze zadní řady startovního roštu. Honda však nestihla specifikaci č. 4 své pohonné jednotky, za zády dostane verzi, kterou popsal jako neoficiální 3,7.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.