 
            Fernando Alonso popírá, že by stanovil McLarenu nějaké ultimátum týkající se jeho odchodu. Tým podle něj s Hondou může stále získat mistrovský titul.
Zatímco před týdnem v Belgii řekl, že schopnostem Hondy postavit konkurenceschopnou pohonnou jednotku už nevěří, včera v Itálii zněl trochu jinak: "Jsem tady extrémně šťastný a věřím, že můžeme mít balík na vítězství v šampionátu."
A zatímco donedávna hovořil nahlas o svém možném odchodu z Wokingu, tak včera dokonce naznačil, že by mohl prodloužit smlouvu s McLarenem ne o další rok, ale rovnou o několik let: "Uvidíme, jaké budou nabídky. Pokud budou velmi dobré, možná by dva roky mohly fungovat. Možná jeden, možná tři, možná pět let - jsem dostatečně mladý."
Rovněž popřel, že by McLarenu stanovoval nějaké podmínky - třeba to, že bude-li pokračovat s Hondou, tak on odejde jinam: "To je absolutní nesmysl."
Připustil, že před 2 měsíci chtěli mít pro sezónu 2018 vítězné auto a očekával velké změny na jezdeckém trhu. Jenže nejlepší trojka čítající Mercedes, Ferrari a Red Bull, nakonec žádné změny neučiní.
Renault nevypadá na to, že by mohli příští rok bojovat o vítězství, což sám potvrdil jeho šéf Cyril Abiteboul. Možná v roce 2019 či 2020. "Renault už řekl, že příští rok nebudou připraveni, jsou tedy také upřímní," oceňuje Alonso.
O své budoucnosti chce rozhodnout v září a nevylučuje, že jej i příští rok uvidíme v barvách McLarenu: "Začnu hovořit s týmem o tom, jaké jsou vyhlídky pro budoucnost a očekávání pro příští rok. Máme určité ingredience k tomu, abychom se stali šampiony."
"Tým se v posledních třech letech hodně zlepšil od té doby, co jsem tady přišel. Máme talenty, máme zařízení, jen nám trochu schází konkurenceschopnost, což je ta nejdůležitější část. Uvidíme ale, co říkají čísla pro příští rok. Pak se rozhodnu," popisuje španělský jezdec.
Popírá, že by ztratil důvěru v její schopnosti přijít se spolehlivých a výkonným motorem zároveň: "Nikdy nevíte. Je to stejné jako s Ferrari v letech 2014 a 2015, kdy se svým motorem dosáhli obrovského pokroku. Pokud se vydáte správným směrem, všechno se zlepšuje a výsledky to rychle potvrdí."
"Jde o něco, co musím pochopit - co je ve vývoji, další kroky. Mají zkušenosti z posledních tří let, takže to je možné," dodává Alonso, jenž se chce osobně zajet podívat do Sakury na to, jak jsou na tom jejich partneři s vývojem pohonné jednotky pro příští rok a jakých pokroků v továrně dosahují.
Tento víkend ho v Monze nemine penalizace za nasazení nového motoru a start ze zadní řady startovního roštu. Honda však nestihla specifikaci č. 4 své pohonné jednotky, za zády dostane verzi, kterou popsal jako neoficiální 3,7.
 
            Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
 
            George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.