Fernando Alonso popírá, že by stanovil McLarenu nějaké ultimátum týkající se jeho odchodu. Tým podle něj s Hondou může stále získat mistrovský titul.
Zatímco před týdnem v Belgii řekl, že schopnostem Hondy postavit konkurenceschopnou pohonnou jednotku už nevěří, včera v Itálii zněl trochu jinak: "Jsem tady extrémně šťastný a věřím, že můžeme mít balík na vítězství v šampionátu."
A zatímco donedávna hovořil nahlas o svém možném odchodu z Wokingu, tak včera dokonce naznačil, že by mohl prodloužit smlouvu s McLarenem ne o další rok, ale rovnou o několik let: "Uvidíme, jaké budou nabídky. Pokud budou velmi dobré, možná by dva roky mohly fungovat. Možná jeden, možná tři, možná pět let - jsem dostatečně mladý."
Rovněž popřel, že by McLarenu stanovoval nějaké podmínky - třeba to, že bude-li pokračovat s Hondou, tak on odejde jinam: "To je absolutní nesmysl."
Připustil, že před 2 měsíci chtěli mít pro sezónu 2018 vítězné auto a očekával velké změny na jezdeckém trhu. Jenže nejlepší trojka čítající Mercedes, Ferrari a Red Bull, nakonec žádné změny neučiní.
Renault nevypadá na to, že by mohli příští rok bojovat o vítězství, což sám potvrdil jeho šéf Cyril Abiteboul. Možná v roce 2019 či 2020. "Renault už řekl, že příští rok nebudou připraveni, jsou tedy také upřímní," oceňuje Alonso.
O své budoucnosti chce rozhodnout v září a nevylučuje, že jej i příští rok uvidíme v barvách McLarenu: "Začnu hovořit s týmem o tom, jaké jsou vyhlídky pro budoucnost a očekávání pro příští rok. Máme určité ingredience k tomu, abychom se stali šampiony."
"Tým se v posledních třech letech hodně zlepšil od té doby, co jsem tady přišel. Máme talenty, máme zařízení, jen nám trochu schází konkurenceschopnost, což je ta nejdůležitější část. Uvidíme ale, co říkají čísla pro příští rok. Pak se rozhodnu," popisuje španělský jezdec.
Popírá, že by ztratil důvěru v její schopnosti přijít se spolehlivých a výkonným motorem zároveň: "Nikdy nevíte. Je to stejné jako s Ferrari v letech 2014 a 2015, kdy se svým motorem dosáhli obrovského pokroku. Pokud se vydáte správným směrem, všechno se zlepšuje a výsledky to rychle potvrdí."
"Jde o něco, co musím pochopit - co je ve vývoji, další kroky. Mají zkušenosti z posledních tří let, takže to je možné," dodává Alonso, jenž se chce osobně zajet podívat do Sakury na to, jak jsou na tom jejich partneři s vývojem pohonné jednotky pro příští rok a jakých pokroků v továrně dosahují.
Tento víkend ho v Monze nemine penalizace za nasazení nového motoru a start ze zadní řady startovního roštu. Honda však nestihla specifikaci č. 4 své pohonné jednotky, za zády dostane verzi, kterou popsal jako neoficiální 3,7.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.