Fernando Alonso popírá, že by stanovil McLarenu nějaké ultimátum týkající se jeho odchodu. Tým podle něj s Hondou může stále získat mistrovský titul.
Zatímco před týdnem v Belgii řekl, že schopnostem Hondy postavit konkurenceschopnou pohonnou jednotku už nevěří, včera v Itálii zněl trochu jinak: "Jsem tady extrémně šťastný a věřím, že můžeme mít balík na vítězství v šampionátu."
A zatímco donedávna hovořil nahlas o svém možném odchodu z Wokingu, tak včera dokonce naznačil, že by mohl prodloužit smlouvu s McLarenem ne o další rok, ale rovnou o několik let: "Uvidíme, jaké budou nabídky. Pokud budou velmi dobré, možná by dva roky mohly fungovat. Možná jeden, možná tři, možná pět let - jsem dostatečně mladý."
Rovněž popřel, že by McLarenu stanovoval nějaké podmínky - třeba to, že bude-li pokračovat s Hondou, tak on odejde jinam: "To je absolutní nesmysl."
Připustil, že před 2 měsíci chtěli mít pro sezónu 2018 vítězné auto a očekával velké změny na jezdeckém trhu. Jenže nejlepší trojka čítající Mercedes, Ferrari a Red Bull, nakonec žádné změny neučiní.
Renault nevypadá na to, že by mohli příští rok bojovat o vítězství, což sám potvrdil jeho šéf Cyril Abiteboul. Možná v roce 2019 či 2020. "Renault už řekl, že příští rok nebudou připraveni, jsou tedy také upřímní," oceňuje Alonso.
O své budoucnosti chce rozhodnout v září a nevylučuje, že jej i příští rok uvidíme v barvách McLarenu: "Začnu hovořit s týmem o tom, jaké jsou vyhlídky pro budoucnost a očekávání pro příští rok. Máme určité ingredience k tomu, abychom se stali šampiony."
"Tým se v posledních třech letech hodně zlepšil od té doby, co jsem tady přišel. Máme talenty, máme zařízení, jen nám trochu schází konkurenceschopnost, což je ta nejdůležitější část. Uvidíme ale, co říkají čísla pro příští rok. Pak se rozhodnu," popisuje španělský jezdec.
Popírá, že by ztratil důvěru v její schopnosti přijít se spolehlivých a výkonným motorem zároveň: "Nikdy nevíte. Je to stejné jako s Ferrari v letech 2014 a 2015, kdy se svým motorem dosáhli obrovského pokroku. Pokud se vydáte správným směrem, všechno se zlepšuje a výsledky to rychle potvrdí."
"Jde o něco, co musím pochopit - co je ve vývoji, další kroky. Mají zkušenosti z posledních tří let, takže to je možné," dodává Alonso, jenž se chce osobně zajet podívat do Sakury na to, jak jsou na tom jejich partneři s vývojem pohonné jednotky pro příští rok a jakých pokroků v továrně dosahují.
Tento víkend ho v Monze nemine penalizace za nasazení nového motoru a start ze zadní řady startovního roštu. Honda však nestihla specifikaci č. 4 své pohonné jednotky, za zády dostane verzi, kterou popsal jako neoficiální 3,7.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.