Renault si pochvaluje výkon, který během závodního víkendu ve Spa-Francorchamps předvedl Jolyon Palmer, pod nímž se kýve závodní sedačka.
Brit za svým Nicem Hülkenbergem výrazně zaostává, letos nezískal ani bod, zatímco jeho týmový kolega jich vybojoval už 34, proto se také spekuluje o tom, kdo ho příští rok nahradí.
V kvalifikaci měl nad německým jezdcem o tři desetiny sekundy navrch, ale po postupu do poslední části poklesl v jeho převodovce tlak oleje a svůj Renault RS17 musel na dráze odstavit. Za její výměnu byl v neděli navíc odsunut o pět míst dozadu na 14. pozici.
Šéf traťových činností Alan Permane si povšiml změnu v jeho výkonnosti: "Byl o víkendu jako jiný kluk. Doufám, že ho závod pak moc nerozhodil a že bude pokračovat v tom, co začal, protože jízdu s autem miluje. Opravdu nedělal žádné změny, byl s ním po celý víkend spokojený."
"Byl to dobré, šlo bezpochyby o jeho nejlepší víkend v tomto roce. Od zaostávání za Nicem o pět či šest desetin poskočil na tři či čtyři desetiny před něj tento víkend. Až do závodu, kde měl Nico opět navrch," pokračuje pro Autosport Permane.
Palmerovi vylepšený Renault mnohem více sedí: "Cítím důvěru v auto, kterou jsem po celou sezónu opravdu nepociťoval. Mohl jsem útočit, tlačit na to a prudce s ním zatáčet, aniž bych si myslel, že skončím v určitou chvíli ve zdi. Byla to příjemná změna ve srovnání s větší části sezóny."
Se spekulacemi ohledně jeho možné náhrady včetně Roberta Kubici, který testoval v Maďarsku, se vyrovnává dobře: "Ten tlak zažívám už rok a půl a je to pořád stejné. Nedělá mi to starosti. V Monze udělám totéž: objevím se, získám skvělý výsledek a nebudu se soustředit ani na Singapur, na budoucnost, na minulost, na nic."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.