Alonsovy ambice pro příští sezónu jsou veřejně známé. Dvojnásobný mistr světa chce po více jak dekádě od zisku svého posledního titulu doplnit sbírku o třetí trofej světového šampióna. Možností ale moc není.
Po další ne příliš povedené velké ceně Alonso do éteru vypustil vcelku jasnou zprávu: Buď já, nebo Honda. McLaren tak čekají těžká rozhodnutí. Navíc to vypadá, že žádný jiný dodavatel nemá o dodávání McLarenu zájem. Mercedes i Ferrari se bojí případné konkurence a Renault by jednoduše nezvládal dodávat pohonné jednotky dalšímu týmu. A co si budeme nalhávat, Renault má v současné době problémů až nad hlavu.
Horkou spekulací uplynulého víkendu byl přestup Fernanda Alonsa k Williamsu, který je dle německého Auto Bildu na 90 % hotovou věcí. A jelikož se u Ferrari uzavřely vrátka, moc možností už nezbývá. Stříbrné šípy pravděpodobně sestavu měnit též nebudou.
Nabízí se tak Renault, se kterým v roce 2005 a 2006 získal Alonso oba své tituly. Šéf stáje francouzské automobilky si ale nemyslí, že by to byl dobrý nápad. Renault prý není schopen naplnit Španělovo titulové očekávání.
"Moje odpověď na otázku ohledně Fernanda bude vždy stejná," řekl Abiteboul pro Motorsport. "Zaprvé, on je součástí skvělého týmu, který je dle mého názoru uprostřed rozhodování. Zadruhé, musí se dívat na načasování. Věci si musí sednout, aby se dalo mluvit o úspěšném spojení, není to jen o tom, že to v minulosti fungovalo. Trápí nás budoucnost. On má svou dynamiku a myslím si, že cítí potřebu být co nejrychleji v pozici, kdy bude moci bojovat o titul," pokračoval Pařížan.
"Víme, že nám ještě zabere nějaký čas, než budeme v pozici, kdy toto budeme moci nabídnout. Já prostě nechci mít frustrovaného Alonsa ve voze Renault. To je snad jasné," dodal šéf Renaultu.
O případnou sedačku po Palmerovi má zájem hned několik zájemců. Hovoří se o Sainzovi, Perézovi a samozřejmě Kubicovi. Rozhodovat se prý bude "v následujících dvou až třech týdnech."
"Robert nikdy nebyl plán B či C. Zásadní otázka stále je, zda může znovu závodit ve Formuli 1. Kdyby odpověď byla ANO, tak byste se mě na to neptali. Zatím to bohužel není jasné. Zájem má navíc spousta jezdců. Naše auto je více či méně čtvrté nejlepší, což nám dává o něco více možností, než jsme původně čekali. Jsme lákavou možností, čas v tomto hraje s námi. Máme nějaký čas, takže chceme zvážit všechny možnosti," zakončil Abiteboul.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.