Alonsovy ambice pro příští sezónu jsou veřejně známé. Dvojnásobný mistr světa chce po více jak dekádě od zisku svého posledního titulu doplnit sbírku o třetí trofej světového šampióna. Možností ale moc není.
Po další ne příliš povedené velké ceně Alonso do éteru vypustil vcelku jasnou zprávu: Buď já, nebo Honda. McLaren tak čekají těžká rozhodnutí. Navíc to vypadá, že žádný jiný dodavatel nemá o dodávání McLarenu zájem. Mercedes i Ferrari se bojí případné konkurence a Renault by jednoduše nezvládal dodávat pohonné jednotky dalšímu týmu. A co si budeme nalhávat, Renault má v současné době problémů až nad hlavu.
Horkou spekulací uplynulého víkendu byl přestup Fernanda Alonsa k Williamsu, který je dle německého Auto Bildu na 90 % hotovou věcí. A jelikož se u Ferrari uzavřely vrátka, moc možností už nezbývá. Stříbrné šípy pravděpodobně sestavu měnit též nebudou.
Nabízí se tak Renault, se kterým v roce 2005 a 2006 získal Alonso oba své tituly. Šéf stáje francouzské automobilky si ale nemyslí, že by to byl dobrý nápad. Renault prý není schopen naplnit Španělovo titulové očekávání.
"Moje odpověď na otázku ohledně Fernanda bude vždy stejná," řekl Abiteboul pro Motorsport. "Zaprvé, on je součástí skvělého týmu, který je dle mého názoru uprostřed rozhodování. Zadruhé, musí se dívat na načasování. Věci si musí sednout, aby se dalo mluvit o úspěšném spojení, není to jen o tom, že to v minulosti fungovalo. Trápí nás budoucnost. On má svou dynamiku a myslím si, že cítí potřebu být co nejrychleji v pozici, kdy bude moci bojovat o titul," pokračoval Pařížan.
"Víme, že nám ještě zabere nějaký čas, než budeme v pozici, kdy toto budeme moci nabídnout. Já prostě nechci mít frustrovaného Alonsa ve voze Renault. To je snad jasné," dodal šéf Renaultu.
O případnou sedačku po Palmerovi má zájem hned několik zájemců. Hovoří se o Sainzovi, Perézovi a samozřejmě Kubicovi. Rozhodovat se prý bude "v následujících dvou až třech týdnech."
"Robert nikdy nebyl plán B či C. Zásadní otázka stále je, zda může znovu závodit ve Formuli 1. Kdyby odpověď byla ANO, tak byste se mě na to neptali. Zatím to bohužel není jasné. Zájem má navíc spousta jezdců. Naše auto je více či méně čtvrté nejlepší, což nám dává o něco více možností, než jsme původně čekali. Jsme lákavou možností, čas v tomto hraje s námi. Máme nějaký čas, takže chceme zvážit všechny možnosti," zakončil Abiteboul.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.