Alonsovy ambice pro příští sezónu jsou veřejně známé. Dvojnásobný mistr světa chce po více jak dekádě od zisku svého posledního titulu doplnit sbírku o třetí trofej světového šampióna. Možností ale moc není.
Po další ne příliš povedené velké ceně Alonso do éteru vypustil vcelku jasnou zprávu: Buď já, nebo Honda. McLaren tak čekají těžká rozhodnutí. Navíc to vypadá, že žádný jiný dodavatel nemá o dodávání McLarenu zájem. Mercedes i Ferrari se bojí případné konkurence a Renault by jednoduše nezvládal dodávat pohonné jednotky dalšímu týmu. A co si budeme nalhávat, Renault má v současné době problémů až nad hlavu.
Horkou spekulací uplynulého víkendu byl přestup Fernanda Alonsa k Williamsu, který je dle německého Auto Bildu na 90 % hotovou věcí. A jelikož se u Ferrari uzavřely vrátka, moc možností už nezbývá. Stříbrné šípy pravděpodobně sestavu měnit též nebudou.
Nabízí se tak Renault, se kterým v roce 2005 a 2006 získal Alonso oba své tituly. Šéf stáje francouzské automobilky si ale nemyslí, že by to byl dobrý nápad. Renault prý není schopen naplnit Španělovo titulové očekávání.
"Moje odpověď na otázku ohledně Fernanda bude vždy stejná," řekl Abiteboul pro Motorsport. "Zaprvé, on je součástí skvělého týmu, který je dle mého názoru uprostřed rozhodování. Zadruhé, musí se dívat na načasování. Věci si musí sednout, aby se dalo mluvit o úspěšném spojení, není to jen o tom, že to v minulosti fungovalo. Trápí nás budoucnost. On má svou dynamiku a myslím si, že cítí potřebu být co nejrychleji v pozici, kdy bude moci bojovat o titul," pokračoval Pařížan.
"Víme, že nám ještě zabere nějaký čas, než budeme v pozici, kdy toto budeme moci nabídnout. Já prostě nechci mít frustrovaného Alonsa ve voze Renault. To je snad jasné," dodal šéf Renaultu.
O případnou sedačku po Palmerovi má zájem hned několik zájemců. Hovoří se o Sainzovi, Perézovi a samozřejmě Kubicovi. Rozhodovat se prý bude "v následujících dvou až třech týdnech."
"Robert nikdy nebyl plán B či C. Zásadní otázka stále je, zda může znovu závodit ve Formuli 1. Kdyby odpověď byla ANO, tak byste se mě na to neptali. Zatím to bohužel není jasné. Zájem má navíc spousta jezdců. Naše auto je více či méně čtvrté nejlepší, což nám dává o něco více možností, než jsme původně čekali. Jsme lákavou možností, čas v tomto hraje s námi. Máme nějaký čas, takže chceme zvážit všechny možnosti," zakončil Abiteboul.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.