Alonsovy ambice pro příští sezónu jsou veřejně známé. Dvojnásobný mistr světa chce po více jak dekádě od zisku svého posledního titulu doplnit sbírku o třetí trofej světového šampióna. Možností ale moc není.
Po další ne příliš povedené velké ceně Alonso do éteru vypustil vcelku jasnou zprávu: Buď já, nebo Honda. McLaren tak čekají těžká rozhodnutí. Navíc to vypadá, že žádný jiný dodavatel nemá o dodávání McLarenu zájem. Mercedes i Ferrari se bojí případné konkurence a Renault by jednoduše nezvládal dodávat pohonné jednotky dalšímu týmu. A co si budeme nalhávat, Renault má v současné době problémů až nad hlavu.
Horkou spekulací uplynulého víkendu byl přestup Fernanda Alonsa k Williamsu, který je dle německého Auto Bildu na 90 % hotovou věcí. A jelikož se u Ferrari uzavřely vrátka, moc možností už nezbývá. Stříbrné šípy pravděpodobně sestavu měnit též nebudou.
Nabízí se tak Renault, se kterým v roce 2005 a 2006 získal Alonso oba své tituly. Šéf stáje francouzské automobilky si ale nemyslí, že by to byl dobrý nápad. Renault prý není schopen naplnit Španělovo titulové očekávání.
"Moje odpověď na otázku ohledně Fernanda bude vždy stejná," řekl Abiteboul pro Motorsport. "Zaprvé, on je součástí skvělého týmu, který je dle mého názoru uprostřed rozhodování. Zadruhé, musí se dívat na načasování. Věci si musí sednout, aby se dalo mluvit o úspěšném spojení, není to jen o tom, že to v minulosti fungovalo. Trápí nás budoucnost. On má svou dynamiku a myslím si, že cítí potřebu být co nejrychleji v pozici, kdy bude moci bojovat o titul," pokračoval Pařížan.
"Víme, že nám ještě zabere nějaký čas, než budeme v pozici, kdy toto budeme moci nabídnout. Já prostě nechci mít frustrovaného Alonsa ve voze Renault. To je snad jasné," dodal šéf Renaultu.
O případnou sedačku po Palmerovi má zájem hned několik zájemců. Hovoří se o Sainzovi, Perézovi a samozřejmě Kubicovi. Rozhodovat se prý bude "v následujících dvou až třech týdnech."
"Robert nikdy nebyl plán B či C. Zásadní otázka stále je, zda může znovu závodit ve Formuli 1. Kdyby odpověď byla ANO, tak byste se mě na to neptali. Zatím to bohužel není jasné. Zájem má navíc spousta jezdců. Naše auto je více či méně čtvrté nejlepší, což nám dává o něco více možností, než jsme původně čekali. Jsme lákavou možností, čas v tomto hraje s námi. Máme nějaký čas, takže chceme zvážit všechny možnosti," zakončil Abiteboul.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.