Max Verstappen musel v Belgii již pošesté odstoupit. Opět ho zklamala pohonná jednotka Renault a v rakouské stáji začíná panovat napětí.
Max i Jos Verstappen s Red Bullem začínají ztrácet trpělivost, to samé by se dalo říct i o vztahu Red Bullu a francouzského motoráře Renault. V obou případech ale nelze nic moc dělat.
Mladý Holanďan je kontraktem uvázán až do konce roku 2019. I kdyby se našel někdo, kdo by byl ochoten jej vykoupit ze smlouvy za obrovskou sumu, tak problémem Verstappena zůstává, že zatím lepší alternativu nemá.
Sestava Ferrari je jasná a u Mercedesu to nevypadá, že by se dvojice Hamilton - Bottas rozešla. A nikdo jiný Red Bullu zatím moc konkurovat nedokáže.
Stejně to vidí i majitel rakouské stáje Dietrich Mateschitz: "50% neúspěšnost je nepřijatelná," řekl rakouský miliardář pro Speed Week. "Kam by ale v současné chvíli šel? V budoucnu si ho neudržíme, pokud mu nenabídneme pořádné auto," pokračoval zakladatel společnosti Red Bull.
Změna motoráře se zřejmě také nechystá. Ferrari ani Mercedes nebudou chtít Red Bullu dodávat a nikdo jiný tu není. Vlastně je tu Honda, ale... "Pro nás se nic nemění. Nemůžeme získat Mercedes ani Ferrari a Honda by nám moc nepomohla," zakončil Dietrich Mateschitz.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.