 
            Mezinárodní automobilová federace (FIA) dnes potvrdila platnost svých posledních technických směrnic, které od Velké ceny Itálie zpřísňují spotřebu oleje. Jaký dopad to bude mít na motory Mercedesu a Ferrari?
Od tohoto víkendu vstupuje do hry pravidlo, které zavádí na spotřebu oleje limit 0,9 litru na 100 km. Mercedes se tomu ale chytře vyhnul tím, že své nové, letos čtvrté motory, nasadil minulý týden v Belgii, zatímco Ferrari tento krok plánuje až pro svůj domácí závod.
Stříbrné šípy se tedy budou moci těšit až do konce roku ze spotřeby 1,2 l oleje na 100 km, protože ve zbytku sezóny již další motor neplánují nasadit. Někteří se ale domnívali, že až jeho zákazníci nasadí v Monze čtvrté kusy stejné specifikace spalovacího motoru, tak se přísnějším nařízením (0,9 l/100 km) bude muset řídit i Mercedes. FIA však dnes potvrdila, že tomu tak nebude.
"Pokud bude motor (ICE) nasazen během závodního víkendu v Monze či později, jeho spotřeba oleje musí byt pod 0,9 l/100 km, kdykoliv bude používán. Pokud byl nasazen ve Spa nebo dříve, jeho spotřeba oleje se musí pohybovat pod 1,2 l/100 km, kdykoliv bude používán," vysvětluje mluvčí FIA.
Mercedes nasazením čtvrtých motorů v Belgii Ferrari znejistil, protože v Maranellu nečekali, že by tam měl někdo přivézt nové agregáty. Ve zbytku sezóny proto budou kvůli změně pravidel v mírné nevýhodě. Někteří spekulují o tom, že Stříbrné šípy Scuderii dokonce podrazily, protože o nasazení čtvrtých motorů měli kvůli změnám pravidel dohodu.
Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff to ale popírá: "Jsme tvrdými soupeři, ale když dojde k problému, tak dáme hlavy dohromady a za zavřenými dveřmi o něm hovoříme. K tomu nedošlo. Musíme si dávat pozor na to, aby na veřejnosti nevznikaly věci, které nejsou pravdivé. Ohledně této záležitosti jsem v klidu."
Otázku zůstává, zda německý tým možnosti spalovat více oleje využije. Svou novou pohonnou jednotku totiž ve Spa provozovali podle přísnějších pravidel a Wolff přislíbil, že se jich budou držet i v příštích závodech.
 
            Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
 
            George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.