Nico Hülkenberg dojel za Mercedesy, Ferrari a Red Bullem jako nejlepší jezdec ze zbytku pole. Renault se neustále zlepšuje a jeho jezdec jej vybízí, aby nepolevoval.
Ve Spa-Francorchamps se německý pilot kvalifikoval na sedmé příčce za nejlepší šesticí špičkových týmů, v závodě si po odstoupení Maxe Verstappena o jednu příčku polepšil. Podruhé v posledních třech závodech tak obsadil výbornou šestou příčku s vozem RS17, který byl v Belgii čtvrtý nejrychlejší.
"Dodává mi to velkou důvěru. Myslím, že si nemůžeme dovolit polevit v práci. Musíme pokračovat v pokrocích a zlepšování, protože jsem si jistý, že na to ostatní stále tlačí," říká Hülkenberg, kterému v belgické kvalifikaci chybělo na nejrychlejšího Hamiltona 2,3 sekundy.
"A když se podívám vstříc budoucnosti, chceme snížit ztrátu na špičkové tři týmy. Musíme pokračovat v takovém vývoji, pro nás je velmi klíčový. Nejsem si jist ohledně Monzy, ale pak můžeme prožít několik opravdu dobrých závodů," věří pilot Renaultu svému zlepšujícímu se vozu RS17. V šampionátu konstruktéru jsou na osmém místě o pouhý bod za Haasem.
On sám tak dobrou výkonnost v Belgii nečekal: "Samozřejmě, že jsme tu pozici získali po odstoupení [Verstappena], ale v těchto dnech tam musíte být a udržet se vpředu. Jsem spokojený a pozitivně překvapený, abych byl upřímný. Opět jsme byli díky rychlosti mého vozu čtvrtým nejlepším týmem, což je hodně dobré!"
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.