Lewis Hamilton odhalil, díky čemu za sebou udržel po restartu Velké ceny Belgie Sebastiana Vettela, i když byl za ním před dlouhou rovinkou po první zatáčce velmi blízko a vypadalo to, že mu útok vyjde.
Když safety-car zajel 15 kol před koncem závodu do boxů, byl Vettel v rychlé zatáčce Eau Rouge nalepený na převodovku Mercedesu. Díky vysokému přítlaku, které generují letošní vozy, neměl v tomto místě ani ve špinavém vzduchu problém jej těsně následovat. Na následující rovince Kemmel se na chvíli dostal vedle něho, k předjetí ale nedošlo.
Hamilton si totiž rychle uvědomil, že se mu restart moc nepovedl a že je ve špatné pozici, proto zvolil chytrou taktiku. Záměrně totiž před rovinkou mírně ubral, aby se vedle něj Ferrari hned dostalo a nemohlo tak dlouho těžit z aerodynamického stínu, který by mu pomohl dosáhnout vyššího rozdílu v rychlosti.
"Měl jsem výkon špatně nastavený, když jsem mu tedy poodjel, nebylo to tak moc, jak jsem doufal. Pak mi byl v nájezdu do první zatáčky těsně za zády. Trápil jsem se s předními pneumatikami a on mi byl na výjezdu z ní příliš blízko, takže musel ubrat, což vlastně bylo skvělé," popisuje pilot Mercedesu.
"Když jsme sjížděli po rovince dolů, tak jsem také zvolnil, abych jej udržel nalepeného za zády. Kdyby byl o něco dále, tak by nabral rychlost a díky aerodynamickému stínu by mě předjel. Přesně to si přál, takže jsem mu to neumožnil," pokračuje Hamilton.
"Když jsme se tedy dostali na kopec a on vyjel vedle mě, tak čelil plnému odporu vzduchu stejně jako já, takže neměl žádnou šanci. Ten manévr mě opravdu potěšil," vyzdvihuje Hamilton svou chytrost.
V zákulisí před nástupem na pódium mu Vettel řekl: "To bylo těsné!" když sledovali opakované záběry svého duelu. Lewis mu na to řekl: "Já jsem ubral, proto jsi byl tak těsně za mnou."
Později doplnil, že jel na 90 % plynu: "Když jsme za Eau Rouge stoupali, tak jsem na to šlápl naplno a on neměl žádný prostor pro to, aby se přehnal dopředu, dostal se jen vedle mě. Byla to skvělá bitva. Pak to bylo 9 nebo 10 kvalifikačních kol - tvrdá, rychlá kola, protože byl velmi rychlý a já jsem musel upalovat, abych se před ním udržel."
Vettelovi tak nepomohly ani ultra-měkké pneumatiky, které byly v závodě o více sekundu rychlejší - v dalších zatáčkách mu už ani ty neumožňovaly se Stříbrnému šípu dostatečně přiblížit. "Myslel jsem jen na to, že chci tento závod vyhrát. Když jsem sem přijel, tak jsem vám říkal, proč jsem tady a že bez toho neodjedu. Šlo o opravdu agresivní pocit," dodává Hamilton.
Mercedesu se vyplatilo obětování přítlaku v kvalifikaci ve prospěch závodu. Kvůli tomu sice ztráceli v sobotu čas v prostředním sektoru, v závodě ale pak byli rychlí na rovinkách. Ferrari zvolilo více přítlaku, což Vettelovi společně s chytrou obranou britského jezdce nakonec znemožnilo předjetí Hamiltona. I tak si italský tým odváží pozitivní dojmy, protože očekávalo větší ztrátu na trati, která měla Stříbrným šípům sedět více.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.