Lewis Hamilton odhalil, díky čemu za sebou udržel po restartu Velké ceny Belgie Sebastiana Vettela, i když byl za ním před dlouhou rovinkou po první zatáčce velmi blízko a vypadalo to, že mu útok vyjde.
Když safety-car zajel 15 kol před koncem závodu do boxů, byl Vettel v rychlé zatáčce Eau Rouge nalepený na převodovku Mercedesu. Díky vysokému přítlaku, které generují letošní vozy, neměl v tomto místě ani ve špinavém vzduchu problém jej těsně následovat. Na následující rovince Kemmel se na chvíli dostal vedle něho, k předjetí ale nedošlo.
Hamilton si totiž rychle uvědomil, že se mu restart moc nepovedl a že je ve špatné pozici, proto zvolil chytrou taktiku. Záměrně totiž před rovinkou mírně ubral, aby se vedle něj Ferrari hned dostalo a nemohlo tak dlouho těžit z aerodynamického stínu, který by mu pomohl dosáhnout vyššího rozdílu v rychlosti.
"Měl jsem výkon špatně nastavený, když jsem mu tedy poodjel, nebylo to tak moc, jak jsem doufal. Pak mi byl v nájezdu do první zatáčky těsně za zády. Trápil jsem se s předními pneumatikami a on mi byl na výjezdu z ní příliš blízko, takže musel ubrat, což vlastně bylo skvělé," popisuje pilot Mercedesu.
"Když jsme sjížděli po rovince dolů, tak jsem také zvolnil, abych jej udržel nalepeného za zády. Kdyby byl o něco dále, tak by nabral rychlost a díky aerodynamickému stínu by mě předjel. Přesně to si přál, takže jsem mu to neumožnil," pokračuje Hamilton.
"Když jsme se tedy dostali na kopec a on vyjel vedle mě, tak čelil plnému odporu vzduchu stejně jako já, takže neměl žádnou šanci. Ten manévr mě opravdu potěšil," vyzdvihuje Hamilton svou chytrost.
V zákulisí před nástupem na pódium mu Vettel řekl: "To bylo těsné!" když sledovali opakované záběry svého duelu. Lewis mu na to řekl: "Já jsem ubral, proto jsi byl tak těsně za mnou."
Později doplnil, že jel na 90 % plynu: "Když jsme za Eau Rouge stoupali, tak jsem na to šlápl naplno a on neměl žádný prostor pro to, aby se přehnal dopředu, dostal se jen vedle mě. Byla to skvělá bitva. Pak to bylo 9 nebo 10 kvalifikačních kol - tvrdá, rychlá kola, protože byl velmi rychlý a já jsem musel upalovat, abych se před ním udržel."
Vettelovi tak nepomohly ani ultra-měkké pneumatiky, které byly v závodě o více sekundu rychlejší - v dalších zatáčkách mu už ani ty neumožňovaly se Stříbrnému šípu dostatečně přiblížit. "Myslel jsem jen na to, že chci tento závod vyhrát. Když jsem sem přijel, tak jsem vám říkal, proč jsem tady a že bez toho neodjedu. Šlo o opravdu agresivní pocit," dodává Hamilton.
Mercedesu se vyplatilo obětování přítlaku v kvalifikaci ve prospěch závodu. Kvůli tomu sice ztráceli v sobotu čas v prostředním sektoru, v závodě ale pak byli rychlí na rovinkách. Ferrari zvolilo více přítlaku, což Vettelovi společně s chytrou obranou britského jezdce nakonec znemožnilo předjetí Hamiltona. I tak si italský tým odváží pozitivní dojmy, protože očekávalo větší ztrátu na trati, která měla Stříbrným šípům sedět více.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.