Fernando Alonso včera naznačil, že z McLarenu odejde, pokud nepřejde k jinému dodavateli pohonných jednotek. Velkou cenu Belgie předčasně ukončil, podle něj kvůli problému s pohonnou jednotkou Hondy. Ta však žádný nezaznamenala.
Začátek závodu slibný, další vývoj však Alonsa naštvalV kvalifikaci byl McLaren ve Spa nad očekávání konkurenceschopný, Španěl téměř postoupil do její poslední části. Po startu z 11. místa, které mu zaručovalo volnost ve výběru pneumatik, se posunul dokonce na 7. příčku, pak jej ale kvůli nedostatku výkonu začal předjíždět jeden soupeř za druhým, což přispělo k jeho frustraci. Týmu oznámil, že jej časy soupeřů nezajímají a ať na něj až do konce závodu vůbec nemluví.
"První tři nebo čtyři kola, to byla hodně dobrá jízda. Pak jsem se pokoušel bránit svou pozici, ale na rovinkách mě auta předjížděla, aniž by aktivovala DRS. Určitě není snadné takhle závodit, protože nesvádíte žádný souboj kolo na kolo.
Bylo to těžké odpoledne a v tomto závodě jsme nebyli konkurenceschopní. Vůz byl na rovinkách moc pomalý a nebylo možné nějaké souboje, takže dnešní možnost bodovat byla také nemožná. Nakonec jsem musel zastavit kvůli poruše motoru," prohlásil po závodě Alonso.
Motor byl v pořádku. Odstoupil bezdůvodně?Honda však žádný problém nezaznamenala. "Mysleli jsme si, že budeme mít v Belgii možnost získat nějaké body, takže to bylo zklamání, že jsme závod skončili mimo první desítku. Fernando měl po skvělém startu těžký závod. Rádiem nám sdělil své podezření na problém s autem. A ačkoli data nic takového neukazovala, rozhodli jsme se preventivně vůz zastavit," vysvětluje Jusuke Hasegawa.
Domněnku, že jej zkrátka nebavilo závodění s nekonkurenceschopným vozem, proto svévolně zajel do garáže, naznačuje i těsně před tím jeho dotaz na počasí a možnost deště.
Honda sice přivezla nějaká vylepšení, přiznala ale, že plnou čtvrtou specifikaci dle původních plánů nestihla, a tak u Alonsa nasadila motor, který označila jako verzi 3,6 a u Vandoornea 3,5. Pokrok ve výkonu byl ale tak malý, že to Fernanda rozlítilo. V rozhovorech pak dokonce naznačil, že pokud se McLaren svého japonského partnera nezbaví, tak z něj odejde - byť jde o skvělý tým, který za snahu, šasi a schopné lidi pochválil.
Zbavte se Hondy, jinak odejdu já!Na otázku, jestli z McLarenu odejde, pokud se rozhodne příští rok pokračovat s Hondou, odpovídá: "Uvidíme, co se v příštích pár týdnech přihodí. McLaren vždy patří mezi ty nejlepší týmy na světě a já bych s nimi rád dále pracoval, ale musíme si počkat na to a uvidíme, jak se věci v příštích několika týdnech vyvinou."
Podle bývalého technického ředitel Williamsu Pata Symondse španělský pilot "tlačí tým k tomuto rozhodnutí." A Paul di Resta říká: "Myslím, že za McLaren bude jezdit pouze tehdy, pokud ho bude pohánět Renault."
Tento víkend v Monze jej čeká další náročný víkend - měl by dostat nový motor (Honda ale 4. specifikaci nestihne ani tento víkend), kvůli penalizacím však v tom případě bude odsunut na konec startovního roštu, podobně jako Vandoorne v Belgii.
Drastické zlepšení Hondy aneb jaké jsou možnostiAlonso navíc uvedl, že má další nabídky: "Měl jsem nabídky v červnu, v červenci a v srpnu. 60 % z nich jsem už odmítl, dalších 40 % mám ještě na stole." Mezi jeho možnosti patří Renault a Williams, důvěru v Hondu již zcela ztratil.
Potvrzuje to i ředitel McLarenu Zak Brown: "Nemá moc velkou důvěru v tu pohonnou jednotku, takže mu musíme hodně rychle ukázat, nebo spíše Honda mu musí hodně rychle ukázat, že se dokážou drasticky zlepšit."
#F1 Used power-unit elements before #ItalianGP.#Alonso to receive new #Honda engine spec & will be penalized like Vandoorne at Spa. pic.twitter.com/i5lyOYYwlZ
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) August 28, 2017Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.