Horkou spekulací belgického víkendu je budoucnost Fernanda Alonsa. Ve hře se totiž objevil Williams, který dle německého Auto Bildu bude na 90 % týmem, ve kterém dvojnásobný mistr svět skončí.
Alonsovi letos končí kontrakt u McLarenu a po včerejším fiasku v kvalifikaci, kdy Alonsa opět zklamala pohonná jednotka od Hondy a Španěl do rádia opět řval své tradiční "NO POWER".
Zajímavé příležitosti ale pomalu mizí a naděje, že by Alonso skončil v týmu, který bude v příštím roce papírovým favoritem na titul, je mizivá. Ferrari si nechává Icemana a Vettela, u Mercedesu se změny též neočekávají a Red Bull své piloty také měnit nebude.
Pokud tedy Alonso bude chtít změnit své působiště, bude se pravděpodobně muset spokojit s týmem ze středu pole. "Dostal jsem několik nabídek. Na 60 % z nich jsem rovnou řekl, že ne. Zbylých 40 % je pořád ve hře. Se svým rozhodnutím budu čekat co nejdéle," řekl Španěl pro agenturu Reuters.
"Plán mám více či méně jasný. Nechci udělat rozhodnutí, do kterého bych musel vkládat přehnané naděje. Chci něco jistého. Chci být konkurenceschopný od prvního dne a chci mít možnost vyhrávat," dodal rodák z asturijského Ovieda.
Paddy Lowe, technický šéf Williamsu, přiznává, že špičkový pilot by byl pro tým velkou vzpruhou. "Když máte v týmu špičkového jezdce, všichni jsou více motivováni a pracují tvrději. Je tu spousta pilotů a my se vždy snažíme získat ty nejlepší. Abychom mohli vyhrávat, potřebujeme skvělý vůz a skvělého pilota. Je to jednoduché, čím lepší máte vůz, tím lepší piloty můžete zaujmout."
Současný monopost Williamsu má do skvělého vozu ještě daleko. Včera oba piloti tradiční britské stáje vypadli v první části kvalifikace. V poháru konstruktérů je pak tým sponzorovaný firmou Martini pátý se 41 body. Force India je navíc v nedohlednu a Toro Rosso je Williamsu doslova v patách - rozdíl dvou bodů.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.