Horkou spekulací belgického víkendu je budoucnost Fernanda Alonsa. Ve hře se totiž objevil Williams, který dle německého Auto Bildu bude na 90 % týmem, ve kterém dvojnásobný mistr svět skončí.
Alonsovi letos končí kontrakt u McLarenu a po včerejším fiasku v kvalifikaci, kdy Alonsa opět zklamala pohonná jednotka od Hondy a Španěl do rádia opět řval své tradiční "NO POWER".
Zajímavé příležitosti ale pomalu mizí a naděje, že by Alonso skončil v týmu, který bude v příštím roce papírovým favoritem na titul, je mizivá. Ferrari si nechává Icemana a Vettela, u Mercedesu se změny též neočekávají a Red Bull své piloty také měnit nebude.
Pokud tedy Alonso bude chtít změnit své působiště, bude se pravděpodobně muset spokojit s týmem ze středu pole. "Dostal jsem několik nabídek. Na 60 % z nich jsem rovnou řekl, že ne. Zbylých 40 % je pořád ve hře. Se svým rozhodnutím budu čekat co nejdéle," řekl Španěl pro agenturu Reuters.
"Plán mám více či méně jasný. Nechci udělat rozhodnutí, do kterého bych musel vkládat přehnané naděje. Chci něco jistého. Chci být konkurenceschopný od prvního dne a chci mít možnost vyhrávat," dodal rodák z asturijského Ovieda.
Paddy Lowe, technický šéf Williamsu, přiznává, že špičkový pilot by byl pro tým velkou vzpruhou. "Když máte v týmu špičkového jezdce, všichni jsou více motivováni a pracují tvrději. Je tu spousta pilotů a my se vždy snažíme získat ty nejlepší. Abychom mohli vyhrávat, potřebujeme skvělý vůz a skvělého pilota. Je to jednoduché, čím lepší máte vůz, tím lepší piloty můžete zaujmout."
Současný monopost Williamsu má do skvělého vozu ještě daleko. Včera oba piloti tradiční britské stáje vypadli v první části kvalifikace. V poháru konstruktérů je pak tým sponzorovaný firmou Martini pátý se 41 body. Force India je navíc v nedohlednu a Toro Rosso je Williamsu doslova v patách - rozdíl dvou bodů.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.