Renault otevřeně přiznal, že mezi nimi a McLarenem probíhají diskuze ohledně případného dodávání pohonných jednotek.
Spojení McLarenu a Hondy není v současné době úplně zdravé a již dlouho se hovoří o tom, že stáj sídlící ve Wokingu sáhne po jiném dodavateli. Ze čtyř současných dodavatelů je mimo hru Ferrari, a zbývá tak již jen Mercedes či Renault.
Britská média již psala, že partnerství Mercedesu a McLarenu je hotovou věcí, ale situace není až tak jednoznačná. McLaren by totiž mohl pro Mercedes znamenat větší hrozbu než současné zákaznické stáje Williams a Force India.
Nyní navíc Renault přiznal, že probíhají diskuze mezi francouzským motorářem a McLarenem. "Situace je taková, že máme několikaletý kontrakt s Red Bullem a Toro Rosso," řekl Abiteboul. "Takže jsme otevřeni dalším diskuzím, mohu potvrdit, že jednáme s McLarenem. Nyní je ale problém s pravidly ohledně dodávání třem týmům," pokračoval šéf Renaultu.
"Navíc si nemyslím, že by bylo úplně rozumné dodávat více jak třem stájím, a to kvůli kvalitě služeb, které nabízíme. Probíhaly diskuze a jsme zatím s našimi kontrakty spokojeni. Vážíme si dlouhodobého kontraktu s Red Bullem, je to dlouholeté partnerství, které bychom rádi udrželi do roku 2020, ale pokud budeme muset udělat něco dalšího, tak proč ne. Zatím je vše dost tajné a není třeba nikoho někam tlačit," dodal Abiteboul.
To, jak se partnerství Hondy a McLarenu bude vyvíjet, ukážou následující závody, kdy by japonský motorář konečně měl představit čtvrtou specifikaci pohonné jednotky. Ve Spa to nestihl.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.