Každý závodní víkend je bohatý na různé klepy a spekulace. Ve Spa se momentálně mluví o spojení Fernanda Alonsa s Williamsem.
Německý magazín Auto Motor und Sport přichází s další spekulací, která by mohla zamíchat kartami v příští sezóně. Dle vydané zprávy by totiž Fernando Alonso mohl v příštím roce skončit ve Williamsu po boku Lance Strolla. Jak Alonsovi, tak Massovi letos končí smlouva a přestože to nevypadá, že by Massa chtěl svět F1 znovu opustit (loni odešel do závodního důchodu), mohl by ho nahradit Alonso.
Za tento krok údajně lobuje i otec Lance Strolla, navíc Williams je kvůli partnerskému kontraktu s Martini nucen mít alespoň jednoho pilota staršího 25 let, což by šestatřicetiletý Alonso bez problémů splňoval. A dá se předpokládat, že s Martini a Strollem starším v zádech by nebyl úplně velký problém Alonsa zaplatit. V Současné době Španěl vydělává okolo 30 miliónů eur ročně.
Je ale otázkou, zda by tento přestup nebyl jen krok z bláta do louže. Williams má sice motory od Daimleru, ale nevypadá to, že by v následujících letech stáj, jenž letos slaví 40. výročí v královně motorsportu, bojovala o titul. Na druhou stranu by to měl Alonso měl blíže k tovární stáji Mercedesu, kde jsou zatím s Bottasem a Hamiltonem nadmíru spokojeni a nevypadá to, že by soupisku pro příští rok měnili. Mezi jezdci to nijak neskřípá a oba jezdí velmi slušně, což by se nedalo zaručit o dvojici Alonso - Hamilton. Vzpomeňme na rok 2007.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.