Jak to vypadá s návratem Roberta Kubici? Má jisté místo u Renaultu? Jsou tu i jiné příležitosti?
Dvaatřicetiletý polský pilot Robert Kubica absolvoval v posledních třech měsících hned trojici testů. Nejdříve se ve Valencii proháněl v Lotusu E20 společně s vývojovým pilotem Renaultu Sergejem Sirotkinem. Následně Polák, který z vrcholového motorsportu musel v roce 2011 odejít kvůli poranění ruky při rally, absolvoval jízdy na francouzském okruhu Paul Ricard. Ten se od příštího roku stane součástí kalendáře F1. Naposledy pak Polák jezdil za Renault během sezónních testů v Maďarsku, kde měl možnost okusit současné specifikace vozů.
Co se týče časů, tak Kubica rozhodně nezklamal. Odkroužil 142 kol a zajel čtvrtý nejrychlejší čas dne. V porovnání s kvalifikačním kolem Joylona Palmera Kubica ztrácel 157 tisícin a necelou vteřinu na nejlepší kvalifikační kolo Nica Hülkenberga.
Za své výkony si Kubica vysloužil velké uznání od svých kolegů. Otázkou ale zůstává, zda to bude stačit na návrat do nejprestižnější závodní série světa. Cyril Abiteboul, současný šéf tovární stáje francouzské automobilky, si stále není jist. "Máme definitivní odpověď na otázku, zda může závodit? Ne," prohlásil devětatřicetiletý rodák z Paříže.
Zatím ani není jasné, zda si Kubica opět sedne do monopostu. Jedinou možností jsou posezonní testy v Abú Zabí, případně by Renault musel nahradit nějakého svého pilota během volných tréninků. "Rádi bychom mu dali další možnost, je tu ale jeden problém. Bude to těžké vměstnat do současného časového rozvrhu," řekl k situaci Abiteboul.
"Neprošli jsme si tím vším jen proto, abychom se zastavili v první těžké situaci. Věděli jsme, že to bude složité. Zatím není jasné, zda budeme pokračovat. V následujících dvou až třech týdnech uvidíme, jaká bude budoucnost Roberta v našem týmu," dodal šéf Renaultu.
Robertův manažer vidí situaci jasně. Renault je hlavní prioritou. "Pro Roberta je hlavní prioritou pokračovat ve spolupráci s Renaultem. Cítí se jako součást jejich rodiny. Po testech řekl, že není na 100 procent spokojen, jelikož neměl šanci zajet dobré kolo na ultra-měkké směsi. Bylo to zapříčiněno červenou vlajkou, i tak ale cítil, že se s každým kolem posouvá. Pořád je zde prostor pro zlepšení a u něj je větší, jelikož v posledních sedmi letech byl mimo sport. Je to náš výchozí bod, na Renault nevyvíjíme žádný tlak. On svou práci odvedl, nyní je to na Renaultu."
Další z potenciálních problémů s návratem Roberta Kubici k Renaultu by mohla být samotná vize stáje. Robert již není žádný mladík, a proto by pro Renault mohl být z dlouhodobého hlediska zajímavější Carlos Sainz, o kterém se dokonce spekulovalo, že nahradí Palmera již v Maďarsku.
Dvaadvacetiletý Carlos je sice svázán kontraktem s Toro Rosso a nejdříve to nevypadalo, že by se Red Bull Španěla chtěl vzdát. Nyní se ale situace uklidnila a vše je prý otázka uspokojivé nabídky.
Samotný Renault svůj zájem o Sainze nepopírá. "O Carlose jsme měli zájem již loni a máme ho pořád. Myslím si, že letos zažívá dobrou sezónu. Je ale uvázán u Red Bullu a je otázkou, zda budou ochotni jednat. Uvidíme, zatím byl klid, takže se dá očekávat, že následující týdny budou o něco intenzivnější, co se týče debat," řekl Abiteboul.
Pokud by nakonec Kubica nezískal angažmá u Renaultu, tak dle jeho manažera má Robert i další možnosti - a to jak v rámci F1, tak v dalších sériích.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.