Trojnásobný mistr světa Jackie Stewart byl vyzpovídán novináři periodika The Daily Telegraph na staré časy ve Formuli 1, kdy Létající Skot sváděl souboje s velikány, jakými jsou například Graham Hill či Jim Clark.
"Hodně nám na každém záleželo," řekl Stewart britskému médiu. "Všichni jsme se navzájem znali, a to i včetně novinářů. Cestovali jsme prostě pořád spolu," pokračoval světový šampión z let 1969, 1971 a 1973.
"Všichni jsme spolu jedli, tenkrát stáje neměly vlastní zázemí. Běžně jsme jedli u malých stolků v transportérech. Nyní se piloti straní společnosti, kamarádství tu už neexistuje. Je to smutné, možná kdyby spolu trávili více času, tak by mezi nimi byly lepší vztahy," dodal osmasedmdesátiletý Skot.
Letos jsme zažili již několik excesů mezi piloty, a dokonce i mezi týmovými kolegy. Napětí je cítit u jezdců Force Indie, po Maďarsku proběhla i výměna názorů mezi Maxem Verstappenem a Danielem Ricciardem. Po tom samém závodě se předvedl i Kevin Magnusssen, který nešetřil Nica Hülkenberga.
Vrcholem pak samozřejmě byl silně medializovaný incident mezi Hamiltonem a Vettelem v Baku, kde čtyřnásobný mistr světa úmyslně šťouchl do Mercedesu Lewise Hamiltona poté, co si myslel, že ho Hamilton vybrzdil. Vše navíc proběhlo v situaci, kdy pole jelo za safety carem.
"Když se někdo v našich časech choval hloupě na trati, tak se s tím něco udělalo. Měli jsme k sobě blízko. Po každém závodě jsme měli mítink a kluci si řekli, co už bylo přes čáru. V našich časech, když někdo třeba změnil směr, hrozila smrt. A to by znamenalo, že člověk musel jít na pohřeb a podívat se do očí manželce či přítelkyni právě zesnulého pilota. Na pohřbech jsme se potkávali s rodiči a dalšími rodinnými příslušníky. Bylo to hodně osobní, dnes to piloti nemohou chápat," zakončil Stewart.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.