Trojnásobný mistr světa Jackie Stewart byl vyzpovídán novináři periodika The Daily Telegraph na staré časy ve Formuli 1, kdy Létající Skot sváděl souboje s velikány, jakými jsou například Graham Hill či Jim Clark.
"Hodně nám na každém záleželo," řekl Stewart britskému médiu. "Všichni jsme se navzájem znali, a to i včetně novinářů. Cestovali jsme prostě pořád spolu," pokračoval světový šampión z let 1969, 1971 a 1973.
"Všichni jsme spolu jedli, tenkrát stáje neměly vlastní zázemí. Běžně jsme jedli u malých stolků v transportérech. Nyní se piloti straní společnosti, kamarádství tu už neexistuje. Je to smutné, možná kdyby spolu trávili více času, tak by mezi nimi byly lepší vztahy," dodal osmasedmdesátiletý Skot.
Letos jsme zažili již několik excesů mezi piloty, a dokonce i mezi týmovými kolegy. Napětí je cítit u jezdců Force Indie, po Maďarsku proběhla i výměna názorů mezi Maxem Verstappenem a Danielem Ricciardem. Po tom samém závodě se předvedl i Kevin Magnusssen, který nešetřil Nica Hülkenberga.
Vrcholem pak samozřejmě byl silně medializovaný incident mezi Hamiltonem a Vettelem v Baku, kde čtyřnásobný mistr světa úmyslně šťouchl do Mercedesu Lewise Hamiltona poté, co si myslel, že ho Hamilton vybrzdil. Vše navíc proběhlo v situaci, kdy pole jelo za safety carem.
"Když se někdo v našich časech choval hloupě na trati, tak se s tím něco udělalo. Měli jsme k sobě blízko. Po každém závodě jsme měli mítink a kluci si řekli, co už bylo přes čáru. V našich časech, když někdo třeba změnil směr, hrozila smrt. A to by znamenalo, že člověk musel jít na pohřeb a podívat se do očí manželce či přítelkyni právě zesnulého pilota. Na pohřbech jsme se potkávali s rodiči a dalšími rodinnými příslušníky. Bylo to hodně osobní, dnes to piloti nemohou chápat," zakončil Stewart.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.