Ferrari do Belgie přivezlo nové aerodynamické díly i zavěšení, které má vliv na světlou výšku i mechanické vlastnosti. S nimi by si sebevědomě zopakovalo i Silverstone, kde dostalo od Mercedesu pěkně naloženo.
Na rychlých okruzích většinou za Stříbrnými šípy zaostává, proto se v padoku očekává, že v Belgii budou tahat za kratší konec. Před letní přestávkou na Hungaroringu ale stáj z Maranella po zisku prvního a druhého místa ukázala, že chce situaci otočit ve svůj prospěch.
Podle prvních snímků z boxové uličky je patrné, že do Spa přivezla nové zavěšení včetně třetího tlumiče. Tuto konfiguraci si vyzkoušela během testování po Velké ceně Maďarska ve snaze lépe řídit svou světlou výšku i sklon vozu pro zlepšení aerodynamických vlastností. Tento víkend půjde zejména o snížení odporu na dlouhých rovinkách, aniž by byl snížen přítlak a výkonnost vozu SF70H v zatáčkách.
Kromě toho nasazuje také nová křídla - obě jsou upravena pro nižší přítlak - a podlahu. Její nová konfigurace obsahuje díry před zadním kolem - místo sedmi jich je tentokrát jen šest. Na karosérii se objevil také podobný prvek ve tvaru kliky, jakou má Mercedes od Velké ceny Španělska.
Vettel věří, že s Ferrari na tom budou na rychlejších okruzích podstatně lépe než minulý měsíc ve Velké Británii: "Pokud bychom měli v Silverstone závodit znovu, dařilo by se nám mnohem lépe. Zkrátka jsme nedali dohromady dobrý víkend."
"Je pravda, že tam byl Mercedes hodně silný. To, že to zde bude očividně podobné, nám to zjednodušuje. Myslím, že můžeme pouze získat. Protože vzhledem k tomu, jak dobře na tom byli v Silverstone a podobným vlastnostem tady, jsou favority. Ale my se nechceme usadit za nimi, chceme útočit," burcuje Vettel svůj tým v Belgii. Dokáže Ferrari navázat na úspěch z Maďarska a Stříbrné šípy v neděli porazit?
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.