Ferrari do Belgie přivezlo nové aerodynamické díly i zavěšení, které má vliv na světlou výšku i mechanické vlastnosti. S nimi by si sebevědomě zopakovalo i Silverstone, kde dostalo od Mercedesu pěkně naloženo.
Na rychlých okruzích většinou za Stříbrnými šípy zaostává, proto se v padoku očekává, že v Belgii budou tahat za kratší konec. Před letní přestávkou na Hungaroringu ale stáj z Maranella po zisku prvního a druhého místa ukázala, že chce situaci otočit ve svůj prospěch.
Podle prvních snímků z boxové uličky je patrné, že do Spa přivezla nové zavěšení včetně třetího tlumiče. Tuto konfiguraci si vyzkoušela během testování po Velké ceně Maďarska ve snaze lépe řídit svou světlou výšku i sklon vozu pro zlepšení aerodynamických vlastností. Tento víkend půjde zejména o snížení odporu na dlouhých rovinkách, aniž by byl snížen přítlak a výkonnost vozu SF70H v zatáčkách.
Kromě toho nasazuje také nová křídla - obě jsou upravena pro nižší přítlak - a podlahu. Její nová konfigurace obsahuje díry před zadním kolem - místo sedmi jich je tentokrát jen šest. Na karosérii se objevil také podobný prvek ve tvaru kliky, jakou má Mercedes od Velké ceny Španělska.
Vettel věří, že s Ferrari na tom budou na rychlejších okruzích podstatně lépe než minulý měsíc ve Velké Británii: "Pokud bychom měli v Silverstone závodit znovu, dařilo by se nám mnohem lépe. Zkrátka jsme nedali dohromady dobrý víkend."
"Je pravda, že tam byl Mercedes hodně silný. To, že to zde bude očividně podobné, nám to zjednodušuje. Myslím, že můžeme pouze získat. Protože vzhledem k tomu, jak dobře na tom byli v Silverstone a podobným vlastnostem tady, jsou favority. Ale my se nechceme usadit za nimi, chceme útočit," burcuje Vettel svůj tým v Belgii. Dokáže Ferrari navázat na úspěch z Maďarska a Stříbrné šípy v neděli porazit?
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.