Ferrari do Belgie přivezlo nové aerodynamické díly i zavěšení, které má vliv na světlou výšku i mechanické vlastnosti. S nimi by si sebevědomě zopakovalo i Silverstone, kde dostalo od Mercedesu pěkně naloženo.
Na rychlých okruzích většinou za Stříbrnými šípy zaostává, proto se v padoku očekává, že v Belgii budou tahat za kratší konec. Před letní přestávkou na Hungaroringu ale stáj z Maranella po zisku prvního a druhého místa ukázala, že chce situaci otočit ve svůj prospěch.
Podle prvních snímků z boxové uličky je patrné, že do Spa přivezla nové zavěšení včetně třetího tlumiče. Tuto konfiguraci si vyzkoušela během testování po Velké ceně Maďarska ve snaze lépe řídit svou světlou výšku i sklon vozu pro zlepšení aerodynamických vlastností. Tento víkend půjde zejména o snížení odporu na dlouhých rovinkách, aniž by byl snížen přítlak a výkonnost vozu SF70H v zatáčkách.
Kromě toho nasazuje také nová křídla - obě jsou upravena pro nižší přítlak - a podlahu. Její nová konfigurace obsahuje díry před zadním kolem - místo sedmi jich je tentokrát jen šest. Na karosérii se objevil také podobný prvek ve tvaru kliky, jakou má Mercedes od Velké ceny Španělska.
Vettel věří, že s Ferrari na tom budou na rychlejších okruzích podstatně lépe než minulý měsíc ve Velké Británii: "Pokud bychom měli v Silverstone závodit znovu, dařilo by se nám mnohem lépe. Zkrátka jsme nedali dohromady dobrý víkend."
"Je pravda, že tam byl Mercedes hodně silný. To, že to zde bude očividně podobné, nám to zjednodušuje. Myslím, že můžeme pouze získat. Protože vzhledem k tomu, jak dobře na tom byli v Silverstone a podobným vlastnostem tady, jsou favority. Ale my se nechceme usadit za nimi, chceme útočit," burcuje Vettel svůj tým v Belgii. Dokáže Ferrari navázat na úspěch z Maďarska a Stříbrné šípy v neděli porazit?
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.