Honda veze do Belgie novou pohonnou jednotku, která se ale objeví pouze ve voze Stoffela Vandoornea. Fernando Alonso si na vylepšení počká o týden déle. Vylepšení na trati s dlouhými rovinkami nasadí i další výrobci.
Japonská automobilka tento víkend nasadí 4. specifikaci, kvůli malému nárůstu výkonu (kolem 10 koní) o ní ale raději hovoří stále jako o vylepšené specifikaci č. 3.6, přestože obsahuje nový hardware i software.
O konkrétních úpravách ale Honda zatím nechce podrobněji hovořit. Do konce sezóny chce přitom stihnout ještě dvě další specifikace. Novinky nejprve ji dostane Vandoorne, kterého McLaren tento týden potvrdil i pro příští sezónu.
A protože půjde o výměnu všech šesti základních komponent pohonné jednotky (spalovací motor, motorgenerátory pro rekuperaci kinetické i tepelné energie, turbo, úložiště energie a řídicí elektronika), bude Belgičan na startu domácího závodu odsunut o 35 míst zpět.
"Ano, přivážíme sem některá vylepšení. Pan Hasegawa bude k dispozici na páteční tiskové konferenci, kde se jej budete moci dotázat na jejich detaily," odkazuje tisková mluvčí Hondy.
Pokud se novinky za zády Vandoornea osvědčí, pak je příští týden v Monze obdrží i jednička týmu Fernando Alonso, kde pak bude kvůli penalizacím putovat dozadu na startovním roštu pro změnu on. Ve Spa má ale některá vylepšení i on (Honda jeho specifikaci označuje jako 3.5).
Nový motor, ale bez penalizací, se chystá nasadit také Mercedes do obou svých vozů, jeho největší soupeř v boji o titul - Ferrari - zřejmě zůstane u třetích motorů. Ty nové ale vyzkouší ve vozech zákaznického Haasu.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.