Honda veze do Belgie novou pohonnou jednotku, která se ale objeví pouze ve voze Stoffela Vandoornea. Fernando Alonso si na vylepšení počká o týden déle. Vylepšení na trati s dlouhými rovinkami nasadí i další výrobci.
Japonská automobilka tento víkend nasadí 4. specifikaci, kvůli malému nárůstu výkonu (kolem 10 koní) o ní ale raději hovoří stále jako o vylepšené specifikaci č. 3.6, přestože obsahuje nový hardware i software.
O konkrétních úpravách ale Honda zatím nechce podrobněji hovořit. Do konce sezóny chce přitom stihnout ještě dvě další specifikace. Novinky nejprve ji dostane Vandoorne, kterého McLaren tento týden potvrdil i pro příští sezónu.
A protože půjde o výměnu všech šesti základních komponent pohonné jednotky (spalovací motor, motorgenerátory pro rekuperaci kinetické i tepelné energie, turbo, úložiště energie a řídicí elektronika), bude Belgičan na startu domácího závodu odsunut o 35 míst zpět.
"Ano, přivážíme sem některá vylepšení. Pan Hasegawa bude k dispozici na páteční tiskové konferenci, kde se jej budete moci dotázat na jejich detaily," odkazuje tisková mluvčí Hondy.
Pokud se novinky za zády Vandoornea osvědčí, pak je příští týden v Monze obdrží i jednička týmu Fernando Alonso, kde pak bude kvůli penalizacím putovat dozadu na startovním roštu pro změnu on. Ve Spa má ale některá vylepšení i on (Honda jeho specifikaci označuje jako 3.5).
Nový motor, ale bez penalizací, se chystá nasadit také Mercedes do obou svých vozů, jeho největší soupeř v boji o titul - Ferrari - zřejmě zůstane u třetích motorů. Ty nové ale vyzkouší ve vozech zákaznického Haasu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.