Honda veze do Belgie novou pohonnou jednotku, která se ale objeví pouze ve voze Stoffela Vandoornea. Fernando Alonso si na vylepšení počká o týden déle. Vylepšení na trati s dlouhými rovinkami nasadí i další výrobci.
Japonská automobilka tento víkend nasadí 4. specifikaci, kvůli malému nárůstu výkonu (kolem 10 koní) o ní ale raději hovoří stále jako o vylepšené specifikaci č. 3.6, přestože obsahuje nový hardware i software.
O konkrétních úpravách ale Honda zatím nechce podrobněji hovořit. Do konce sezóny chce přitom stihnout ještě dvě další specifikace. Novinky nejprve ji dostane Vandoorne, kterého McLaren tento týden potvrdil i pro příští sezónu.
A protože půjde o výměnu všech šesti základních komponent pohonné jednotky (spalovací motor, motorgenerátory pro rekuperaci kinetické i tepelné energie, turbo, úložiště energie a řídicí elektronika), bude Belgičan na startu domácího závodu odsunut o 35 míst zpět.
"Ano, přivážíme sem některá vylepšení. Pan Hasegawa bude k dispozici na páteční tiskové konferenci, kde se jej budete moci dotázat na jejich detaily," odkazuje tisková mluvčí Hondy.
Pokud se novinky za zády Vandoornea osvědčí, pak je příští týden v Monze obdrží i jednička týmu Fernando Alonso, kde pak bude kvůli penalizacím putovat dozadu na startovním roštu pro změnu on. Ve Spa má ale některá vylepšení i on (Honda jeho specifikaci označuje jako 3.5).
Nový motor, ale bez penalizací, se chystá nasadit také Mercedes do obou svých vozů, jeho největší soupeř v boji o titul - Ferrari - zřejmě zůstane u třetích motorů. Ty nové ale vyzkouší ve vozech zákaznického Haasu.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.