Britský tým dnes potvrdil, že i příští rok za ně bude závodit Stoffel Vandoorne. Při této příležitosti jeho talent ocenil i závodní ředitel Eric Boullier.
Nejde o žádné překvapení, protože už minulý rok stáj s Wokingu s pětadvacetiletým Belgičanem uzavřela dlouhodobou smlouvu. Rozptýlení jakýchkoliv pochybností je pro něj ale hezkým dárkem před jeho domácím závodem ve Spa tento víkend.
"Jsem potěšen formálním oznámením týmu, že za ně budu závodit i příští rok, protože budu moci k druhé polovině mé začátečnické sezóny přistoupit s naprostým soustředěním na práci, která je v mých rukou - zejména na to, abych dostal maximum z auta, ze svých inženýrů a ze všeho a všech kolem mě," říká Vandoorne, jenž u týmu působí již od roku 2013.
"Když jsme na konci roku 2016 oznámili, že Stoffel bude závodním pilotem McLarenu - Hondy pro rok 2017, naznačili jsme, že je našim plánem, aby za nás závodil několik let. Tento plán se nezměnil a já jsem proto moc rád, že můžu potvrdit pokračování jeho závodní kariéry s námi v příští sezóně," komentuje šéf týmu Eric Boullier.
"Jako všichni nováčci se ve své první sezóně v F1 toho musí hodně naučit, ale my v něj máme velkou důvěru a on se celou dobu zlepšuje. Jeho týmový kolega je tvrdým soupeřem, a to ještě není dostatečně řečeno, protože jde zřejmě o momentálně nejlepšího jezdce v tomto sportu. Ale Soffelův celkový talent a nezlomná ctižádost nás ujišťují o tom, že s námi v budoucnu dosáhne velkých úspěchů," dodává Boullier.
Budoucnost šampiona z GP2 z roku 2015 u McLarenu je tedy jasná, otázkou však zůstává, zda se k setrvání podaří přesvědčit i Fernanda Alonsa, který chce vidět jasné doklady toho, že příští rok na tom bude tým podstatně lépe než letos, kdy doplácí na nekonkurenceschopnou pohonnou jednotku Hondy.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.