Britský tým dnes potvrdil, že i příští rok za ně bude závodit Stoffel Vandoorne. Při této příležitosti jeho talent ocenil i závodní ředitel Eric Boullier.
Nejde o žádné překvapení, protože už minulý rok stáj s Wokingu s pětadvacetiletým Belgičanem uzavřela dlouhodobou smlouvu. Rozptýlení jakýchkoliv pochybností je pro něj ale hezkým dárkem před jeho domácím závodem ve Spa tento víkend.
"Jsem potěšen formálním oznámením týmu, že za ně budu závodit i příští rok, protože budu moci k druhé polovině mé začátečnické sezóny přistoupit s naprostým soustředěním na práci, která je v mých rukou - zejména na to, abych dostal maximum z auta, ze svých inženýrů a ze všeho a všech kolem mě," říká Vandoorne, jenž u týmu působí již od roku 2013.
"Když jsme na konci roku 2016 oznámili, že Stoffel bude závodním pilotem McLarenu - Hondy pro rok 2017, naznačili jsme, že je našim plánem, aby za nás závodil několik let. Tento plán se nezměnil a já jsem proto moc rád, že můžu potvrdit pokračování jeho závodní kariéry s námi v příští sezóně," komentuje šéf týmu Eric Boullier.
"Jako všichni nováčci se ve své první sezóně v F1 toho musí hodně naučit, ale my v něj máme velkou důvěru a on se celou dobu zlepšuje. Jeho týmový kolega je tvrdým soupeřem, a to ještě není dostatečně řečeno, protože jde zřejmě o momentálně nejlepšího jezdce v tomto sportu. Ale Soffelův celkový talent a nezlomná ctižádost nás ujišťují o tom, že s námi v budoucnu dosáhne velkých úspěchů," dodává Boullier.
Budoucnost šampiona z GP2 z roku 2015 u McLarenu je tedy jasná, otázkou však zůstává, zda se k setrvání podaří přesvědčit i Fernanda Alonsa, který chce vidět jasné doklady toho, že příští rok na tom bude tým podstatně lépe než letos, kdy doplácí na nekonkurenceschopnou pohonnou jednotku Hondy.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.