McLaren stále není rozhodnutý, kterým směrem se v oblasti motorů příští rok vydá. Situaci nepomáhá ani vývoj Hondy, která má dosahovat po příchodu Maria Illiena slušných pokroků.
Termín pro konečné rozhodnutí, zda pokračovat s Hondou, nebo přejít na Renaulty, se blíží. Ještě před nedávnou dobou se zdálo, že partnerství s japonskou automobilkou už nic nezachrání, ale pokud pomineme ochotu ostatních výrobců dodávat McLarenu své pohonné jednotky, vše komplikují také zlepšení, kterých mají dosahovat v Sakuře.
Není tajemstvím, že Honda konečně využila pomoci externích konzultantů, mezi něž patří také zkušený inženýr Mario Illien. McLaren tlačí na výrazný pokrok motorů, a jak se zdá, se v továrně díky usilovné pomoci jeho společnosti Ilmor konečně podařilo dosáhnout.
Ta před 2 roky pracovala na popud frustrovaného Red Bullu také na pohonné jednotce Renaultu. Na jednoválcovém prototypu dosáhla pokroku, ale ve Viry práci na tomto řešení i přes povzbuzující výsledky nakonec zarazili, protože jejich konstrukční nápady podle nich otevíraly prostor pro ještě větší úspěch.
Minulý týden jsme přinesli zprávu, že jednání Hondy s Toro Rosso o dodávce motorů zkrachovala kvůli vysokým finančním požadavkům Red Bullu, tato možnost ale podle Autosportu stále není zcela mrtvá. Pro McLaren by šlo o jedinou cestu k Renaultu, jenž odmítá zásobovat více než 3 týmy (v současné době má na starosti kromě svého továrního ještě Red Bull a zmíněné Toro Rosso).
Honda nedávno změnila svůj přístup k vývoji, kdy již neklade takový důraz na testování jednoválcového monobloku, ale snaží se vše na dynamometru ověřovat na kompletním V6. Navíc již zahájila práce na příští pohonné jednotce, byť jako poslední ze všech čtyř současných výrobců.
"Nyní pracujeme na vývoji pohonné jednotky pro rok 2018, ale v tuto chvíli nemůžeme zmínit nic bližšího kromě toho, že pracujeme velmi usilovně na dalším zlepšení, abychom byli v nadcházející sezóně konkurenceschopnější," uvádí mluvčí Hondy.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.