McLaren stále není rozhodnutý, kterým směrem se v oblasti motorů příští rok vydá. Situaci nepomáhá ani vývoj Hondy, která má dosahovat po příchodu Maria Illiena slušných pokroků.
Termín pro konečné rozhodnutí, zda pokračovat s Hondou, nebo přejít na Renaulty, se blíží. Ještě před nedávnou dobou se zdálo, že partnerství s japonskou automobilkou už nic nezachrání, ale pokud pomineme ochotu ostatních výrobců dodávat McLarenu své pohonné jednotky, vše komplikují také zlepšení, kterých mají dosahovat v Sakuře.
Není tajemstvím, že Honda konečně využila pomoci externích konzultantů, mezi něž patří také zkušený inženýr Mario Illien. McLaren tlačí na výrazný pokrok motorů, a jak se zdá, se v továrně díky usilovné pomoci jeho společnosti Ilmor konečně podařilo dosáhnout.
Ta před 2 roky pracovala na popud frustrovaného Red Bullu také na pohonné jednotce Renaultu. Na jednoválcovém prototypu dosáhla pokroku, ale ve Viry práci na tomto řešení i přes povzbuzující výsledky nakonec zarazili, protože jejich konstrukční nápady podle nich otevíraly prostor pro ještě větší úspěch.
Minulý týden jsme přinesli zprávu, že jednání Hondy s Toro Rosso o dodávce motorů zkrachovala kvůli vysokým finančním požadavkům Red Bullu, tato možnost ale podle Autosportu stále není zcela mrtvá. Pro McLaren by šlo o jedinou cestu k Renaultu, jenž odmítá zásobovat více než 3 týmy (v současné době má na starosti kromě svého továrního ještě Red Bull a zmíněné Toro Rosso).
Honda nedávno změnila svůj přístup k vývoji, kdy již neklade takový důraz na testování jednoválcového monobloku, ale snaží se vše na dynamometru ověřovat na kompletním V6. Navíc již zahájila práce na příští pohonné jednotce, byť jako poslední ze všech čtyř současných výrobců.
"Nyní pracujeme na vývoji pohonné jednotky pro rok 2018, ale v tuto chvíli nemůžeme zmínit nic bližšího kromě toho, že pracujeme velmi usilovně na dalším zlepšení, abychom byli v nadcházející sezóně konkurenceschopnější," uvádí mluvčí Hondy.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.