Honda díky Illienovi dosahuje ve vývoji motorů pokrok, ztěžuje tím rozhodování McLarenu

Vývoj pohonné jednotky v japonské Sakuře
Vývoj pohonné jednotky v japonské Sakuře, foto: Honda Racing F1
Petr Hlawiczka 23. srpna 2017 6:40
Sdílej:

McLaren stále není rozhodnutý, kterým směrem se v oblasti motorů příští rok vydá. Situaci nepomáhá ani vývoj Hondy, která má dosahovat po příchodu Maria Illiena slušných pokroků.

Termín pro konečné rozhodnutí, zda pokračovat s Hondou, nebo přejít na Renaulty, se blíží. Ještě před nedávnou dobou se zdálo, že partnerství s japonskou automobilkou už nic nezachrání, ale pokud pomineme ochotu ostatních výrobců dodávat McLarenu své pohonné jednotky, vše komplikují také zlepšení, kterých mají dosahovat v Sakuře.

Není tajemstvím, že Honda konečně využila pomoci externích konzultantů, mezi něž patří také zkušený inženýr Mario Illien. McLaren tlačí na výrazný pokrok motorů, a jak se zdá, se v továrně díky usilovné pomoci jeho společnosti Ilmor konečně podařilo dosáhnout.

Ta před 2 roky pracovala na popud frustrovaného Red Bullu také na pohonné jednotce Renaultu. Na jednoválcovém prototypu dosáhla pokroku, ale ve Viry práci na tomto řešení i přes povzbuzující výsledky nakonec zarazili, protože jejich konstrukční nápady podle nich otevíraly prostor pro ještě větší úspěch.

Minulý týden jsme přinesli zprávu, že jednání Hondy s Toro Rosso o dodávce motorů zkrachovala kvůli vysokým finančním požadavkům Red Bullu, tato možnost ale podle Autosportu stále není zcela mrtvá. Pro McLaren by šlo o jedinou cestu k Renaultu, jenž odmítá zásobovat více než 3 týmy (v současné době má na starosti kromě svého továrního ještě Red Bull a zmíněné Toro Rosso).

Honda nedávno změnila svůj přístup k vývoji, kdy již neklade takový důraz na testování jednoválcového monobloku, ale snaží se vše na dynamometru ověřovat na kompletním V6. Navíc již zahájila práce na příští pohonné jednotce, byť jako poslední ze všech čtyř současných výrobců.

"Nyní pracujeme na vývoji pohonné jednotky pro rok 2018, ale v tuto chvíli nemůžeme zmínit nic bližšího kromě toho, že pracujeme velmi usilovně na dalším zlepšení, abychom byli v nadcházející sezóně konkurenceschopnější," uvádí mluvčí Hondy.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.