Toro Rosso oznámilo, že prodloužilo smlouvu se svým technickým ředitelem Jamesem Keyem.
Pětačtyřicetiletý inženýr působí ve Faenze již pátým rokem - ze Sauberu přišel v září 2012. Od té doby vysoce ceněný Angličan dohlížel na koncept, konstrukci a výrobu každého monopostu Toro Rosso: od STR8 po letošní STR12, zatímco v továrně se již rozběhly práce na STR13 pro sezónu 2018.
"Formule 1 je týmovým sportem, ale zároveň takovým, v němž může jedna osoba stále učinit rozdíl. Za tu dobu s námi James prokázal, že opravdu může udělat rozdíl, když vedl technickou stránku provozu," pochvaluje si jeho služby šéf týmu Franz Tost.
"Nejen, že dokázal vyprodukovat aerodynamické balíky a šasi, která jsou dobře hodnocena v celém padoku, ale také předvedl nezbytné vůdčí schopnosti, abychom dostali maximum z různých oddělení, které vzájemně spolupracují zde ve Faenze a v Bicesteru. Proto jsem potěšen tím, že s námi James zůstane v dohledné budoucnosti, abychom v tomto plodném procesu pokračovali," shrnuje Tost.
Key je také rád, že bude ve Faenze dále pracovat, i když se spekulovalo o jeho možném přestupu k Williamsu: "Tohle je tým, pro který mám velký respekt. Naprosto jsem si užil práci v posledních pěti letech. Nyní se těším na budoucí pokračování našeho projektu."
"STR je unikátní, čelí výzvám rozprostření do dvou zemí a plní role samostatného týmu i důležité části jezdeckého programu Red Bullu. I když čelíme výzvám při dosahování pokroků, tak pokračujeme v růstu a každý rok se zlepšujeme," cení si Key i přes náročné okolnosti, kdy jejich aerodynamické oddělení sídlí v Anglii.
"Nejdůležitější je to, že se lidem, s nimiž s potěšením spolupracuji, nemají konkurenci: jsou profesionální, ambiciózní a soustředění. Neuvěřitelně tvrdě pracují na zlepšení výkonnosti týmu a budou pokračovat v tvrdé práci se stejným odhodláním a optimismem i v následujících letech.
Rád bych poděkoval Franzovi Tostovi a Red Bullu za jejich pokračující podporu a důvěru. Je před námi další práce a já se těším na to, až s Toro Rosso podnikneme další kroky pro splnění našich cílů," dodává Key.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.