Toro Rosso oznámilo, že prodloužilo smlouvu se svým technickým ředitelem Jamesem Keyem.
Pětačtyřicetiletý inženýr působí ve Faenze již pátým rokem - ze Sauberu přišel v září 2012. Od té doby vysoce ceněný Angličan dohlížel na koncept, konstrukci a výrobu každého monopostu Toro Rosso: od STR8 po letošní STR12, zatímco v továrně se již rozběhly práce na STR13 pro sezónu 2018.
"Formule 1 je týmovým sportem, ale zároveň takovým, v němž může jedna osoba stále učinit rozdíl. Za tu dobu s námi James prokázal, že opravdu může udělat rozdíl, když vedl technickou stránku provozu," pochvaluje si jeho služby šéf týmu Franz Tost.
"Nejen, že dokázal vyprodukovat aerodynamické balíky a šasi, která jsou dobře hodnocena v celém padoku, ale také předvedl nezbytné vůdčí schopnosti, abychom dostali maximum z různých oddělení, které vzájemně spolupracují zde ve Faenze a v Bicesteru. Proto jsem potěšen tím, že s námi James zůstane v dohledné budoucnosti, abychom v tomto plodném procesu pokračovali," shrnuje Tost.
Key je také rád, že bude ve Faenze dále pracovat, i když se spekulovalo o jeho možném přestupu k Williamsu: "Tohle je tým, pro který mám velký respekt. Naprosto jsem si užil práci v posledních pěti letech. Nyní se těším na budoucí pokračování našeho projektu."
"STR je unikátní, čelí výzvám rozprostření do dvou zemí a plní role samostatného týmu i důležité části jezdeckého programu Red Bullu. I když čelíme výzvám při dosahování pokroků, tak pokračujeme v růstu a každý rok se zlepšujeme," cení si Key i přes náročné okolnosti, kdy jejich aerodynamické oddělení sídlí v Anglii.
"Nejdůležitější je to, že se lidem, s nimiž s potěšením spolupracuji, nemají konkurenci: jsou profesionální, ambiciózní a soustředění. Neuvěřitelně tvrdě pracují na zlepšení výkonnosti týmu a budou pokračovat v tvrdé práci se stejným odhodláním a optimismem i v následujících letech.
Rád bych poděkoval Franzovi Tostovi a Red Bullu za jejich pokračující podporu a důvěru. Je před námi další práce a já se těším na to, až s Toro Rosso podnikneme další kroky pro splnění našich cílů," dodává Key.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.