Mercedes jasně dominoval v předchozích třech ročnících mistrovství světa. V roce 2014 a 2015 získal titul Lewis Hamilton. Loni si pro něj dokráčel Nico Rosberg, který záhy po skončení sezóny ukončil svou kariéru pilota ve Formuli 1.
S příchodem nových pravidel se ale rozložení sil změnilo a na Daimler se dotáhlo italské Ferrari. Mercedes sice i nadále dominuje Poháru konstruktérů, ale v individuální soutěži je na tom nejlépe Sebastian Vettel, jenž se těší náskoku 14 bodů na druhého Lewise Hamiltona.
"Bylo jasné, že sezóna 2017 pro nás bude hodně rozdílná oproti předchozím rokům," řekl šéf Mercedesu Toto Wolff. "Dříve jsme byli v pozici, kdy jsme měli výkonnostní výhodu nad zbytkem pole, což znamenalo, že o titul bojovali naši piloti. Letos ale byla pravidla pozměněna, aby došlo ke srovnání výkonů, což se také podařilo," pokračoval Rakušan.
"Je to vůbec poprvé, kdy si po velké změně praviedel nejúspěšnější tým předchozí sezóny udržel status jednoho z favoritů. Jsem na to pyšný. Je to ale pro nás historie, dotáhlo se na nás Ferrari a na dobré cestě je i Red Bull. Musíme se tomu prostě přizpůsobit, taková je nová realita," dodal Wolff.
Cíle týmu se ale nemění. "Naše cíle jsou stejné jako před prvním závodem. Chceme vyhrát oba šampionáty. Historie ukázala, že nejrychlejší auto většinou znamená mistrovský titul z individuální soutěže. Nejlepší a nejkonzistentnější piloti pak vyhrávají Pohár konstruktérů. Cíle jsou proto jasné. Musíme pořád zlepšovat auto a jezdit bez chyb. Motivace a odhodlání v továrně je lepší než kdy jindy. V Maďarsku jsme ukázali naší sílu a pokusíme se ji ve zbytku sezóny potvrdit," zakončil šéf Mercedesu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.