Toro Rosso očekává v nadcházejících dvou podnicích kvůli dlouhým rovinkám a svému motoru Renault horší konkurenceschopnost. Lépe na tom podle svého šéfa Franze Tosta bude zase až od Singapuru, kde na výkonu tolik nezáleží.
Loni Toro Rosso používalo rok staré pohonné jednotky Ferrari a v průběhu sezóny se čím dál více propadalo. Letos má aktuální specifikace Renaultu, stejně jako její mateřská stáj Red Bull. A byť když francouzský dodavatel oznámil určitá hardwarová i softwarová vylepšení pro příští dvě velké ceny, tak ve Faenze očividně příliš velké pokroky nečekají, zatímco Red Bullu to má jet "celkem dobře."
"Ve středně-rychlých a středně-pomalých zatáčkách naše auto funguje docela dobře, když není motor prioritou jako je tomu v Kanadě, v Rakousku, v Baku či v Silverstone," říká Tost. "Očekávám, že jakmile dorazíme do Singapuru, Ameriky a snad i do Japonska, tak budeme celkem konkurenceschopní."
"Ve Spa a v Monze čekám problémy, protože na nich jsou tak dlouhé rovinky, kde zkrátka ten výkon motoru potřebujete. A my víme, že ho máme trochu méně," uvádí na adresu Renaultu. S letošním pokrokem svého týmu je letos jinak spokojený, i když se v oblasti rozpočtu nemůže měřit se špičkovými týmy.
"Auto jsme vylepšili, dosáhli jsme určitých pokroků, jenže v této oblasti jsme také omezení rozpočtem. Nemůžeme nasazovat spoustu vylepšení v každém závodě jako top týmy, protože ty mají k dispozici třikrát nebo čtyřikrát více peněz než my," vysvětluje Tost.
"Opravdu si musíme spočítat všechno, co děláme, jak to děláme. A musím říct, že zatím odvádíme poměrně dobrou práci," pochvaluje si šéf Toro Rosso svůj tým, kterému v šampionátu patří s 39 body šestá příčka. Na pátý Williams před sebou ale ztrácí jen 2 body.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.