Toro Rosso očekává v nadcházejících dvou podnicích kvůli dlouhým rovinkám a svému motoru Renault horší konkurenceschopnost. Lépe na tom podle svého šéfa Franze Tosta bude zase až od Singapuru, kde na výkonu tolik nezáleží.
Loni Toro Rosso používalo rok staré pohonné jednotky Ferrari a v průběhu sezóny se čím dál více propadalo. Letos má aktuální specifikace Renaultu, stejně jako její mateřská stáj Red Bull. A byť když francouzský dodavatel oznámil určitá hardwarová i softwarová vylepšení pro příští dvě velké ceny, tak ve Faenze očividně příliš velké pokroky nečekají, zatímco Red Bullu to má jet "celkem dobře."
"Ve středně-rychlých a středně-pomalých zatáčkách naše auto funguje docela dobře, když není motor prioritou jako je tomu v Kanadě, v Rakousku, v Baku či v Silverstone," říká Tost. "Očekávám, že jakmile dorazíme do Singapuru, Ameriky a snad i do Japonska, tak budeme celkem konkurenceschopní."
"Ve Spa a v Monze čekám problémy, protože na nich jsou tak dlouhé rovinky, kde zkrátka ten výkon motoru potřebujete. A my víme, že ho máme trochu méně," uvádí na adresu Renaultu. S letošním pokrokem svého týmu je letos jinak spokojený, i když se v oblasti rozpočtu nemůže měřit se špičkovými týmy.
"Auto jsme vylepšili, dosáhli jsme určitých pokroků, jenže v této oblasti jsme také omezení rozpočtem. Nemůžeme nasazovat spoustu vylepšení v každém závodě jako top týmy, protože ty mají k dispozici třikrát nebo čtyřikrát více peněz než my," vysvětluje Tost.
"Opravdu si musíme spočítat všechno, co děláme, jak to děláme. A musím říct, že zatím odvádíme poměrně dobrou práci," pochvaluje si šéf Toro Rosso svůj tým, kterému v šampionátu patří s 39 body šestá příčka. Na pátý Williams před sebou ale ztrácí jen 2 body.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.