Talent McLarenu Lando Norris si o víkendu v Holansku připsal v eurošampionátu F3 své sedmé vítězství sezóny.
Norris jezdící za Carlin vyhrál o víkendu mezi písečnými dunami v Zandvoortu dva ze tří závodů, čímž se dostal do vedení v šampionátu F3. Druhý Maximilian Günther z Prema Powerteamu za ním zaostává o 11 bodů.
V tom prvním zvítězil s náskokem 8,974 sekundy nad Jaelem Erikssonem, ve druhém nestačil na Calluma Ilotta (-8,742 s) a Jakea Hughese (-1,371 s) a v třetím závodě dojel do cíle o 6,646 sekundy před Ferdinandem Habsburgem.
Do konce sezóny mladým pilotům zbývají odjet po třech závodech na Nürburgringu (9. a 10. září), Spielbergu (23. a 24. září) a na Hockenheimringu (14. a 15. října).
Sedmnáctiletý Brit předváděl působivé výkony během testování Formule 1 před letní přestávkou v Maďarsku. S McLarenem 2. srpna zvládl 91 kol a na nejrychlejšího Sebastiana Vettela s Ferrari ztratil jen 0,261 sekundy.
"Lando na nás zapůsobil svou vyspělostí, profesionalitou a rychlostí. Rychle se sžil s vozem hned ve svém první jízdě s MCL32. Jeho zpětná vazba inženýrům byla cenná a přesná. Je rozhodně cenný pro naši testovací sestavu a potenciální hvězdou budoucnosti," ocenil tehdy výkon závodní ředitel Eric Boullier.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.