Podle Maxe Verstappena to bude pro Red Bull velmi těžké bojovat po letní přestávce s Mercedesem či s Ferrari, což je dáno i jejich motorovým partnerem, který pro letošní sezónu už moc vylepšení nechystá.
"Myslím, že na tratích, kde není příliš mnoho rovinek, tak jim jsme celkem blízko, podle mě zhruba kolem tří desetin. Ale když potom přijde na řadu několik rovinek na okruhu, tak ztrácíme o něco více," uvádí Verstappen, jenž bude mít tento víkend v Belgii velkou podporu svých fanoušků.
"Nevím, co od nadcházejících závodů očekávat, ale určitě to pro nás bude těžké s nimi závodit," poukazuje na Mercedes a Ferrari, kteří jsou v šampionátu před Red Bullem.
"Očekávám, že Mercedes bude ve Spa opět velmi silný, protože jejich pohonná jednotka je obecně stále nejlepší v celém poli. Mezi nimi [a Ferrari] to je ale velmi vyrovnané," pokračuje Holanďan.
Od svého týmu toho na rozdíl od šéfa Christiana Hornera, který chce předstihnout Ferrari, moc neočekává - částečně i kvůli dodavateli motoru, jenž pro letošní sezónu už žádné větší vylepšení nechystá. Místo toho se na stolici soustředí na příští ročník.
"Budeme vyvíjet, ale ostatní týmy také. Musíme se ujistit, že nám to půjde o něco rychleji a samozřejmě i lépe. Ze strany motoru toho už moc nepřichází ve srovnání s ostatními výrobci, kteří stále vyvíjejí obě věci [šasi i motor]. Musíme se proto ujistit, že se s naším vozem ubíráme tím správným směrem," dodává Verstappen.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.