Podle Maxe Verstappena to bude pro Red Bull velmi těžké bojovat po letní přestávce s Mercedesem či s Ferrari, což je dáno i jejich motorovým partnerem, který pro letošní sezónu už moc vylepšení nechystá.
"Myslím, že na tratích, kde není příliš mnoho rovinek, tak jim jsme celkem blízko, podle mě zhruba kolem tří desetin. Ale když potom přijde na řadu několik rovinek na okruhu, tak ztrácíme o něco více," uvádí Verstappen, jenž bude mít tento víkend v Belgii velkou podporu svých fanoušků.
"Nevím, co od nadcházejících závodů očekávat, ale určitě to pro nás bude těžké s nimi závodit," poukazuje na Mercedes a Ferrari, kteří jsou v šampionátu před Red Bullem.
"Očekávám, že Mercedes bude ve Spa opět velmi silný, protože jejich pohonná jednotka je obecně stále nejlepší v celém poli. Mezi nimi [a Ferrari] to je ale velmi vyrovnané," pokračuje Holanďan.
Od svého týmu toho na rozdíl od šéfa Christiana Hornera, který chce předstihnout Ferrari, moc neočekává - částečně i kvůli dodavateli motoru, jenž pro letošní sezónu už žádné větší vylepšení nechystá. Místo toho se na stolici soustředí na příští ročník.
"Budeme vyvíjet, ale ostatní týmy také. Musíme se ujistit, že nám to půjde o něco rychleji a samozřejmě i lépe. Ze strany motoru toho už moc nepřichází ve srovnání s ostatními výrobci, kteří stále vyvíjejí obě věci [šasi i motor]. Musíme se proto ujistit, že se s naším vozem ubíráme tím správným směrem," dodává Verstappen.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.