Rakouský tým má po letní pauze vysoké ambice. V Red Bullu by totiž rádi po zbytek sezóny jezdili lépe než Ferrari.
Red Bull před začátkem sezóny věřil, že letos konečně dotáhne ztrátu na Mercedes, který v posledních třech letech dominoval celému šampionátu. To se ale rakouské stáji zatím nepovedlo. Navíc týmu nápojového gigantu uniklo i Ferrari, které nyní svádí se Stříbrnými šípy tvrdý boj. Loni Red Bull stáj z Maranella porazil přesně o 60 bodů (468:398).
Situace v Poháru konstruktérů je v současné situaci následující: Vede Mercedes (357 bodů), následuje se ztrátou 39 bodů Ferrari (318 bodů) a pak tu máme propast 134 bodů, které ztrácí právě Red Bull (184 bodů). Pro úplný obrázek je třeba pak vzít v potaz, že vozy červeného býka zatím z 22 startů nedojely hned osmkrát.
Šéf Red Bullu ale věří v lepší druhou polovinu sezóny 2017, ve které se pojede ještě 9 velkých cen - počínaje VC Belgie (27. srpna). Ambice jsou dokonce tak vysoké, že by v Red Bullu rádi ze zbývajících závodů přivezli více bodů než Ferrari.
"Co se týče šampionátu, tak naše ztráta na Mercedes a Ferrari je opravdu velká na to, abychom je dohnali. Byl bych rád, kdybychom alespoň v druhé polovině roku Ferrari na body porazili. Pokud se nám podaří dostat do pozice, kdy budeme útočit na pódiová umístění, tak je to pro nás reálný a zároveň agresivní cíl," řekl šéf stáje Christian Horner.
Před Velkou cenou Španělska Niki Lauda prohlásil, že šampionát začíná nanovo. A podobně to vidí i šéf rakouské stáje. Právě Barcelona byla dle Hornera pro Red Bull milníkem, díky němuž vývoj nabral dobrý směr.
"Abyste vyřešili technické potíže, je třeba si sednout a vše zanalyzovat. Naši technici v tomto ohledu odvedli skvělou práci, ale pořád tu byl zhruba měsíc až šest týdnů, kdy se muselo vše ladit. To už se ale odjelo pár závodů. Až v Barceloně jsme byli schopni představit balíček, který odstranil naše problémy ze začátku roku. V ten moment jsme se začali opravdu posouvat. Myslím si, že jdeme správným směrem. Od Barcelony se pořád vyvíjíme a budeme se snažit maximálně tlačit na pilu po celý zbytek sezóny," dodal Horner.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.