Kde jsou problémy současného rozložení sil ve Formuli 1.A má Carlos Sainz případné řešení?
Dlouhodobý problém současné F1 spočívá krom jiného v jisté předvídatelnosti. O vítězství v jednotlivých velkých cenách na pravidelné bázi bojují dvě stáje a jedna občas vystrčí růžky. Pak následuje výkonnostní propad a dostáváme se ke středu pole, kterému jasně vévodí Force India. Za ní je situace již zajímavější a minimálně čtyři stáje svádí tvrdý a zároveň vyrovnaný boj.
I tak je letos situace zajímavější než v předchozích třech letech, kdy jsme byli svědky představení jednoho týmu. Ferrari je zpět a svádí tvrdý souboj s Mercedesem. Pro F1 je to samozřejmě dobře, ale situace stále dle některých pilotů není ideální.
Velkým kritikem současného rozložení sil je Carlos Sainz junior. Dvaadvacetiletý Španěl ve vozu Toro Rosso předvádí velmi slušné výkony a rád by povýšil, ale současná situace nabízí jen velmi malý počet vozů, které mají šanci bojovat o zajímavá umístění a ve většině týmů je plno.
Hlavní stáj Red Bullu pravděpodobně soupisku pro příští rok nezmění. A může se klidně stát, že změny nenastanou ani u Ferrari či Mercedesu. Zde bude hodně záležet na Räikkönenovi a ambicích Fernanda Alonsa.
A ačkoliv lze najít ve slovech Carlose Sainze určitou frustraci z jeho situace, musí se nechat, že má Španěl v mnohém pravdu. "Ferrari, Mercedes a Red Bull by měly vyhrávat šampionáty. Ale pořád si myslím, že by to měla být větší zábava. Minimálně polovina startovního pole by se měla zapojovat do boje o pódiová umístění. To se v současné chvíli neděje. A není to ani reálné, žádný tým ze středu pole nemůže v běžných podmínkách skončit na pódiu," řekl Španěl.
Carlos své tvrzení podkládá jeho prezentací v Monaku, kde skončil šestý: "Myslím si, že když máte perfektní víkend, jako jsem měl já v Monaku, tak by měla být šance na zisk pódiového umístění. Grosjean jezdil skvěle v Rakousku a nakonec byl stejně šestý. Prostě si myslím, že by týmy ze středu pole měly mít více příležitostí zazářit. Nyní je nemáme," dodal Španěl.
Jedním z diskutovaných řešení je i zavedení rozpočtových stropů, které se samozřejmě nelíbí velkým stájím, jejichž rozpočet je v porovnání s týmy jako Toro Rosso, Williams či Force India klidně i čtyřnásobný. Sám Sainz na toto téma nemá jasný názor.
"Nevím, já do této politiky moc nevidím, takže se v této otázce nechci nijak angažovat. Musí ale najít řešení, aby se rozestupy mezi všemi deseti týmy zmenšily," zakončil pilot italské odnože Red Bullu z Faenzy.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.