Kde jsou problémy současného rozložení sil ve Formuli 1.A má Carlos Sainz případné řešení?
Dlouhodobý problém současné F1 spočívá krom jiného v jisté předvídatelnosti. O vítězství v jednotlivých velkých cenách na pravidelné bázi bojují dvě stáje a jedna občas vystrčí růžky. Pak následuje výkonnostní propad a dostáváme se ke středu pole, kterému jasně vévodí Force India. Za ní je situace již zajímavější a minimálně čtyři stáje svádí tvrdý a zároveň vyrovnaný boj.
I tak je letos situace zajímavější než v předchozích třech letech, kdy jsme byli svědky představení jednoho týmu. Ferrari je zpět a svádí tvrdý souboj s Mercedesem. Pro F1 je to samozřejmě dobře, ale situace stále dle některých pilotů není ideální.
Velkým kritikem současného rozložení sil je Carlos Sainz junior. Dvaadvacetiletý Španěl ve vozu Toro Rosso předvádí velmi slušné výkony a rád by povýšil, ale současná situace nabízí jen velmi malý počet vozů, které mají šanci bojovat o zajímavá umístění a ve většině týmů je plno.
Hlavní stáj Red Bullu pravděpodobně soupisku pro příští rok nezmění. A může se klidně stát, že změny nenastanou ani u Ferrari či Mercedesu. Zde bude hodně záležet na Räikkönenovi a ambicích Fernanda Alonsa.
A ačkoliv lze najít ve slovech Carlose Sainze určitou frustraci z jeho situace, musí se nechat, že má Španěl v mnohém pravdu. "Ferrari, Mercedes a Red Bull by měly vyhrávat šampionáty. Ale pořád si myslím, že by to měla být větší zábava. Minimálně polovina startovního pole by se měla zapojovat do boje o pódiová umístění. To se v současné chvíli neděje. A není to ani reálné, žádný tým ze středu pole nemůže v běžných podmínkách skončit na pódiu," řekl Španěl.
Carlos své tvrzení podkládá jeho prezentací v Monaku, kde skončil šestý: "Myslím si, že když máte perfektní víkend, jako jsem měl já v Monaku, tak by měla být šance na zisk pódiového umístění. Grosjean jezdil skvěle v Rakousku a nakonec byl stejně šestý. Prostě si myslím, že by týmy ze středu pole měly mít více příležitostí zazářit. Nyní je nemáme," dodal Španěl.
Jedním z diskutovaných řešení je i zavedení rozpočtových stropů, které se samozřejmě nelíbí velkým stájím, jejichž rozpočet je v porovnání s týmy jako Toro Rosso, Williams či Force India klidně i čtyřnásobný. Sám Sainz na toto téma nemá jasný názor.
"Nevím, já do této politiky moc nevidím, takže se v této otázce nechci nijak angažovat. Musí ale najít řešení, aby se rozestupy mezi všemi deseti týmy zmenšily," zakončil pilot italské odnože Red Bullu z Faenzy.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.