Návrat Hondy do světa Formule 1 byl spjat s exkluzivním partnerstvím mezi japonským dodavatelem a tradičním týmem McLaren. Po odchodu Rona Dennise, jenž stál u zrodu exkluzivity tohoto obnoveného partnerství, z úzkého vedení stáje chtěla Honda své portfólio klientů rozšířit.
Nejdříve to vypadalo, že bude dodávat své motory Sauberu, který se již několik let potýká s finanční krizí a řešení od Hondy se pravděpodobně jevilo výhodněji než partnerství s Ferrari. U švýcarské stáje ale též nastaly změny, jelikož odešla šéfka Moniša Kaltenbornová, kterou posléze nahradil Frederic Vasseur. Bývalý šéf Renaultu se ke spojenectví s Hondou moc neměl, a tak nakonec švýcarská stáj zůstane pod křídly Ferrari.
"Samozřejmě je to zklamání," řekl pro magazín RACER sportovní šéf Hondy Hasegawa. "Je to ale jen zákaznický tým, takže to až tak nezasáhne do našeho programu. I tak jsme ale doufali, že budeme mít více motorů v provozu. Měli bychom pak více dat a možností komparace. Je to opravdu velká škoda. Navíc jsme museli ukončit veškeré přípravy, což je prostě špatné," pokračoval Japonec.
K celé situaci řek své i nynější šéf Sauberu: "S Hondou začala komunikace před osmi měsíci. Situace u obou stran se ale za tu dobu drasticky změnila. Dostali jsme se do bodu, kdy bylo nejlepší řešení vše pozastavit. Udělali jsme to férově, a chtěl bych tak Hondě poděkovat. Byla to pro nás dobrá zkušenost," řekl Vasseur.
"Jsme v docela obtížné situaci, co se týče rychlosti. Do toho navíc nevíme, co se stane s McLarenem, takže to pro nás byla velmi ošemetná situace," dodal Francouz.
Honda zkusila své štěstí i u Toro Rosso, jenž v současné době využívá motory od Renaultu - stejně jako hlavní stáj červeného býka. Nakonec jednání s týmem z Faenzy nevyšla a Hondě v současné zbývá jen McLaren. A jak víme, Woking ze současné formy a strategie Hondy není úplně nadšen. Navíc, jen pár týdnů zpět britská média informovala o tom, že McLaren s největší pravděpodobností sáhne po motorech od Daimleru.
V zájmu Formule 1 je zvýšení diverzity dodavatelů. Pokud by se Honda z královny motorsportu stáhla, zůstaly by jen tři motoráři: Mercedes, Renault a Ferrari. Je ale pravdou, že o vstup do F1 mají v budoucnu zájem i další dodavatelé - vše ale bude záviset na specifikacích a cenách motorů po roce 2020.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.