Návrat Hondy do světa Formule 1 byl spjat s exkluzivním partnerstvím mezi japonským dodavatelem a tradičním týmem McLaren. Po odchodu Rona Dennise, jenž stál u zrodu exkluzivity tohoto obnoveného partnerství, z úzkého vedení stáje chtěla Honda své portfólio klientů rozšířit.
Nejdříve to vypadalo, že bude dodávat své motory Sauberu, který se již několik let potýká s finanční krizí a řešení od Hondy se pravděpodobně jevilo výhodněji než partnerství s Ferrari. U švýcarské stáje ale též nastaly změny, jelikož odešla šéfka Moniša Kaltenbornová, kterou posléze nahradil Frederic Vasseur. Bývalý šéf Renaultu se ke spojenectví s Hondou moc neměl, a tak nakonec švýcarská stáj zůstane pod křídly Ferrari.
"Samozřejmě je to zklamání," řekl pro magazín RACER sportovní šéf Hondy Hasegawa. "Je to ale jen zákaznický tým, takže to až tak nezasáhne do našeho programu. I tak jsme ale doufali, že budeme mít více motorů v provozu. Měli bychom pak více dat a možností komparace. Je to opravdu velká škoda. Navíc jsme museli ukončit veškeré přípravy, což je prostě špatné," pokračoval Japonec.
K celé situaci řek své i nynější šéf Sauberu: "S Hondou začala komunikace před osmi měsíci. Situace u obou stran se ale za tu dobu drasticky změnila. Dostali jsme se do bodu, kdy bylo nejlepší řešení vše pozastavit. Udělali jsme to férově, a chtěl bych tak Hondě poděkovat. Byla to pro nás dobrá zkušenost," řekl Vasseur.
"Jsme v docela obtížné situaci, co se týče rychlosti. Do toho navíc nevíme, co se stane s McLarenem, takže to pro nás byla velmi ošemetná situace," dodal Francouz.
Honda zkusila své štěstí i u Toro Rosso, jenž v současné době využívá motory od Renaultu - stejně jako hlavní stáj červeného býka. Nakonec jednání s týmem z Faenzy nevyšla a Hondě v současné zbývá jen McLaren. A jak víme, Woking ze současné formy a strategie Hondy není úplně nadšen. Navíc, jen pár týdnů zpět britská média informovala o tom, že McLaren s největší pravděpodobností sáhne po motorech od Daimleru.
V zájmu Formule 1 je zvýšení diverzity dodavatelů. Pokud by se Honda z královny motorsportu stáhla, zůstaly by jen tři motoráři: Mercedes, Renault a Ferrari. Je ale pravdou, že o vstup do F1 mají v budoucnu zájem i další dodavatelé - vše ale bude záviset na specifikacích a cenách motorů po roce 2020.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.