Stoffel Vandoorne se díky přibývajícím zkušenostem v průběhu sezóny zlepšuje. Uvědomuje si, že jej od týmového kolegy Fernanda Alonsa dělí stále velký odstup, ale po letní přestávce očekává dalších pokroky.
Zatímco na počátku sezóny belgický pilot za Alonsem hodně zaostával, v průběhu sezóny se po několika personálních změnách, způsobu nastavování vozu a s nabytými zkušenostmi zlepšoval.
"Se zkušenostmi, které teď mám, jsem mnohem více schopný se ubírat směrem, který si přeji. Myslím, že v posledních několika závodech jsem byl z pohledu výkonnosti ve velmi dobré formě. Fernandovi jsem se v rychlosti vyrovnal, což je pozitivní," hodnotí Vandoorne.
V brzké době očekává další pokroky: "Každý víkend stále dělám velké korky vpřed a se svým týmem se hodně snažím, aby mi věci vycházely. Řekněme, že se snažím dostat auto tam, kde by více o trochu více vyhovovalo mému stylu."
Také z hlediska zvládání tréninků, celých závodních víkendů od kvalifikací po závody, to vše se ubírá správným směrem. V první části sezóny jsem dosáhl slušného pokroku. Rozdíl je podle mě stále velký. Ale přijde ještě hodně věcí, takže to před dalšími závody vypadá slibně," dodává 25letý pilot McLarenu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.