Stoffel Vandoorne se díky přibývajícím zkušenostem v průběhu sezóny zlepšuje. Uvědomuje si, že jej od týmového kolegy Fernanda Alonsa dělí stále velký odstup, ale po letní přestávce očekává dalších pokroky.
Zatímco na počátku sezóny belgický pilot za Alonsem hodně zaostával, v průběhu sezóny se po několika personálních změnách, způsobu nastavování vozu a s nabytými zkušenostmi zlepšoval.
"Se zkušenostmi, které teď mám, jsem mnohem více schopný se ubírat směrem, který si přeji. Myslím, že v posledních několika závodech jsem byl z pohledu výkonnosti ve velmi dobré formě. Fernandovi jsem se v rychlosti vyrovnal, což je pozitivní," hodnotí Vandoorne.
V brzké době očekává další pokroky: "Každý víkend stále dělám velké korky vpřed a se svým týmem se hodně snažím, aby mi věci vycházely. Řekněme, že se snažím dostat auto tam, kde by více o trochu více vyhovovalo mému stylu."
Také z hlediska zvládání tréninků, celých závodních víkendů od kvalifikací po závody, to vše se ubírá správným směrem. V první části sezóny jsem dosáhl slušného pokroku. Rozdíl je podle mě stále velký. Ale přijde ještě hodně věcí, takže to před dalšími závody vypadá slibně," dodává 25letý pilot McLarenu.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.