Stoffel Vandoorne se díky přibývajícím zkušenostem v průběhu sezóny zlepšuje. Uvědomuje si, že jej od týmového kolegy Fernanda Alonsa dělí stále velký odstup, ale po letní přestávce očekává dalších pokroky.
Zatímco na počátku sezóny belgický pilot za Alonsem hodně zaostával, v průběhu sezóny se po několika personálních změnách, způsobu nastavování vozu a s nabytými zkušenostmi zlepšoval.
"Se zkušenostmi, které teď mám, jsem mnohem více schopný se ubírat směrem, který si přeji. Myslím, že v posledních několika závodech jsem byl z pohledu výkonnosti ve velmi dobré formě. Fernandovi jsem se v rychlosti vyrovnal, což je pozitivní," hodnotí Vandoorne.
V brzké době očekává další pokroky: "Každý víkend stále dělám velké korky vpřed a se svým týmem se hodně snažím, aby mi věci vycházely. Řekněme, že se snažím dostat auto tam, kde by více o trochu více vyhovovalo mému stylu."
Také z hlediska zvládání tréninků, celých závodních víkendů od kvalifikací po závody, to vše se ubírá správným směrem. V první části sezóny jsem dosáhl slušného pokroku. Rozdíl je podle mě stále velký. Ale přijde ještě hodně věcí, takže to před dalšími závody vypadá slibně," dodává 25letý pilot McLarenu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.