Úřadující mistr světa Nico Rosberg chválí Valtteriho Bottase, který ho u Mercedesu vystřídal. Z Williamsu se nebál odejít do týmu, kde má velmi silného týmového kolegu - Lewise Hamiltona.
Chvíli mu sice trvalo, než si zvykl na jiné auto a jiný vůz, pak se ale začal zlepšovat. Hamiltona v první části sezóny v kvalifikaci už pětkrát porazil a po dvou vyhraných závodech (v Rusku a v Rakousku) na něj ztrácí jen 19 bodů.
"Opravdu na mě zapůsobil. Může být z duševního hlediska tím perfektním jezdcem, protože se dokáže soustředit na sebe. Díky tomu je konzistentní a rychlý," hodnotí Nico Rosberg.
Bývalý pilot Mercedesu věří, že jeho tým bude ve zbytku sezóny lepší než Ferrari, které má svého Sebastiana Vettela ve vedení šampionátu jezdců. Z počátku sezóny se Stříbrné šípy v některých závodech trápily, podle Rosberga to však nebylo zapříčiněno jeho odchodem, jak někteří uváděli.
"Takto přesně bych to neřekl. Můj odchod byl pro ně samozřejmě náročný, obzvlášť s novými pravidly. Ferrari dokázalo začít s novým vozem mnohem dříve, takže v tom měli výhodu. Ale Mercedes je stále velmi, velmi silný. Když so podíváte na auto, tak ta úroveň detailů je zkrátka úžasná," dodává pro Auto Bild Rosberg.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.