Honda do Belgie veze čtvrtou specifikaci své pohonné jednotky, letos by pak podle svého sportovního šéfa Jusuke Hasegawy mohla představit ještě další dvě vylepšené verze. Ve vývoji podle něj letos předčí Ferrari i Mercedes.
V Sakuře upravili svůj plán na nasazení čtyř specifikací pohonné jednotky v letošní sezóně, v záloze má díky vývoji novinek minimálně ještě jednu. Po Velké ceně v Maďarsku navíc věří, že dosáhne dalšího znatelného zlepšení.
"Rozhodně připravíme další dva kroky, ale může jít i o tři. Ať už to bude tak či onak, budeme pokračovat. Také je třeba přemýšlet o věcech, jako je taktika řízení určitých pokroků a nasazování nových specifikací. Samozřejmě, že se musíme i vyhnout penalizacím, obzvlášť na určitých tratích, jako je Singapur," uvádí pro Racer Hasegawa.
V Japonsku jsou si jistí tím, že ve druhé části sezony dosáhnout pokroku ve své konkurenceschopnosti, jak to dle nich už prokázali v Silverstone a na Hungaroringu: "Z pohledu vývoje výkonnosti si jsem jistý tím, že ji zvýšíme. Nemůžu ale garantovat, jakou úroveň dokážeme v určitém bodě dosáhnout."
Podle Hasegawy v zlepšování Honda letos předčí Mercedes, Ferrari i Renault: "Rozhodně ano. O tom není pochyb. Stahujeme náskok, což je však přirozené, protože jsme těmi vzadu, takže bychom měli." Je to přirozené i vzhledem k obrovskému deficitu, který ještě nedávno dosahoval 125 koní.
Po letní přestávce přijde na řadu závod v Belgii, který sice je náročný na výkon motoru, McLaren by tam však díky vhodné úrovni přítlaku a kvalitám svého šasi mohl dosáhnout dobrého výsledku. Fernando Alonso tam loni po nasazení nových komponent motoru sice startoval až z 21. místa na roštu, cílem ale projel jako sedmý.
Honda ve Spa navíc nasadí o něco výkonnější čtvrtou specifikaci své pohonné jednotky, kterou chce přispět ke zlepšení společného balíku a ke zvýšení šancí na body. Při její přípravě využila své odborné znalosti z konstrukce leteckých motorů.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.