Nico Hülkenberg si jízdu s letošním monopostem užívá, oproti předchozí generaci širší a výkonnější vozy více vyhovují jeho stylu. Lepšící se Renault, za který závodí, to podle něj do konce roku může dotáhnout až na pátou příčku.
Širší vozy letos vytvářejí více přítlaku. A i když je jízda s nimi fyzicky náročnější, Hülkenberg si je pochvaluje: "Je to rozhodně větší zábava, a určitě rychlejší. Můžu mluvit jen za sebe, ale mě umožňují na to více tlačit. Trochu více vyhovují mému jízdnímu stylu, když to srovnám s předchozími roky."
"Vždycky jste museli jezdit podle sebe, protože jste nemohli zkoumat limity - nemohli jste na to tlačit tak tvrdě. Těmto autům to vyhovuje. Můžete se na ně dostat snadno a funguje to. Takže to je rozhodně větším zážitkem," zamlouvá se jezdci Renaultu nová generace aut se širšími a trvanlivějšími pneumatikami.
"Zdají se být trochu více na hraně. Zažil jsem tento rok mnoho závodů, jako například Baku, kde je velmi malý prostor pro chybu. Když tedy něco nevyjde, tak to hodně nevyjde. Ale pro mě nejsou příliš náročné, nejde o příliš velkou změnu," hodnotí Hülkenberg.
Jeho týmu patří během letní přestávky v šampionátu konstruktérů s 26 body až osmá příčka, podle něj by ale do konce roku mohl překonat Haas (+3 body), Toro Rosso (+13 bodů) i Williams (+15 bodů) a skončit pátý.
"Myslím, že to je dosažitelné," komentuje Hülkenberg pro Autosport možnost se posunout o tři místa výše. "Nebude to lehké. Opravdu potřebujeme absolvovat sladké závodní víkendy, v podstatě všechny, což není nikdy jednoduché."
"Cítím ale, že auto má teď mnohem větší potenciál než v první polovině [sezóny]. To by nám mělo umožnit získat lepší výsledky. Prvních šest míst si vždycky rozeberou ty tři špičkové týmy. Pokud to těch šest předních vozů zvládne, jsou vždycky před námi," pokračuje Němec.
"Momentálně jsou zkrátka příliš daleko pře námi. Ale rozhodně cítím, že v druhé části sezóny můžeme získat solidní porci bodů. Snad jich tedy bude ještě více a bude to takový zvláštní vrchol," přál by si Hülkenberg, jenž je mezi jezdci v první desítce. Všech 26 bodů pro Renault získal on, proto se spekuluje o předčasném konci jeho týmového kolegy Jolyona Palmera.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.