Nico Hülkenberg si jízdu s letošním monopostem užívá, oproti předchozí generaci širší a výkonnější vozy více vyhovují jeho stylu. Lepšící se Renault, za který závodí, to podle něj do konce roku může dotáhnout až na pátou příčku.
Širší vozy letos vytvářejí více přítlaku. A i když je jízda s nimi fyzicky náročnější, Hülkenberg si je pochvaluje: "Je to rozhodně větší zábava, a určitě rychlejší. Můžu mluvit jen za sebe, ale mě umožňují na to více tlačit. Trochu více vyhovují mému jízdnímu stylu, když to srovnám s předchozími roky."
"Vždycky jste museli jezdit podle sebe, protože jste nemohli zkoumat limity - nemohli jste na to tlačit tak tvrdě. Těmto autům to vyhovuje. Můžete se na ně dostat snadno a funguje to. Takže to je rozhodně větším zážitkem," zamlouvá se jezdci Renaultu nová generace aut se širšími a trvanlivějšími pneumatikami.
"Zdají se být trochu více na hraně. Zažil jsem tento rok mnoho závodů, jako například Baku, kde je velmi malý prostor pro chybu. Když tedy něco nevyjde, tak to hodně nevyjde. Ale pro mě nejsou příliš náročné, nejde o příliš velkou změnu," hodnotí Hülkenberg.
Jeho týmu patří během letní přestávky v šampionátu konstruktérů s 26 body až osmá příčka, podle něj by ale do konce roku mohl překonat Haas (+3 body), Toro Rosso (+13 bodů) i Williams (+15 bodů) a skončit pátý.
"Myslím, že to je dosažitelné," komentuje Hülkenberg pro Autosport možnost se posunout o tři místa výše. "Nebude to lehké. Opravdu potřebujeme absolvovat sladké závodní víkendy, v podstatě všechny, což není nikdy jednoduché."
"Cítím ale, že auto má teď mnohem větší potenciál než v první polovině [sezóny]. To by nám mělo umožnit získat lepší výsledky. Prvních šest míst si vždycky rozeberou ty tři špičkové týmy. Pokud to těch šest předních vozů zvládne, jsou vždycky před námi," pokračuje Němec.
"Momentálně jsou zkrátka příliš daleko pře námi. Ale rozhodně cítím, že v druhé části sezóny můžeme získat solidní porci bodů. Snad jich tedy bude ještě více a bude to takový zvláštní vrchol," přál by si Hülkenberg, jenž je mezi jezdci v první desítce. Všech 26 bodů pro Renault získal on, proto se spekuluje o předčasném konci jeho týmového kolegy Jolyona Palmera.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.