Nico Hülkenberg si jízdu s letošním monopostem užívá, oproti předchozí generaci širší a výkonnější vozy více vyhovují jeho stylu. Lepšící se Renault, za který závodí, to podle něj do konce roku může dotáhnout až na pátou příčku.
Širší vozy letos vytvářejí více přítlaku. A i když je jízda s nimi fyzicky náročnější, Hülkenberg si je pochvaluje: "Je to rozhodně větší zábava, a určitě rychlejší. Můžu mluvit jen za sebe, ale mě umožňují na to více tlačit. Trochu více vyhovují mému jízdnímu stylu, když to srovnám s předchozími roky."
"Vždycky jste museli jezdit podle sebe, protože jste nemohli zkoumat limity - nemohli jste na to tlačit tak tvrdě. Těmto autům to vyhovuje. Můžete se na ně dostat snadno a funguje to. Takže to je rozhodně větším zážitkem," zamlouvá se jezdci Renaultu nová generace aut se širšími a trvanlivějšími pneumatikami.
"Zdají se být trochu více na hraně. Zažil jsem tento rok mnoho závodů, jako například Baku, kde je velmi malý prostor pro chybu. Když tedy něco nevyjde, tak to hodně nevyjde. Ale pro mě nejsou příliš náročné, nejde o příliš velkou změnu," hodnotí Hülkenberg.
Jeho týmu patří během letní přestávky v šampionátu konstruktérů s 26 body až osmá příčka, podle něj by ale do konce roku mohl překonat Haas (+3 body), Toro Rosso (+13 bodů) i Williams (+15 bodů) a skončit pátý.
"Myslím, že to je dosažitelné," komentuje Hülkenberg pro Autosport možnost se posunout o tři místa výše. "Nebude to lehké. Opravdu potřebujeme absolvovat sladké závodní víkendy, v podstatě všechny, což není nikdy jednoduché."
"Cítím ale, že auto má teď mnohem větší potenciál než v první polovině [sezóny]. To by nám mělo umožnit získat lepší výsledky. Prvních šest míst si vždycky rozeberou ty tři špičkové týmy. Pokud to těch šest předních vozů zvládne, jsou vždycky před námi," pokračuje Němec.
"Momentálně jsou zkrátka příliš daleko pře námi. Ale rozhodně cítím, že v druhé části sezóny můžeme získat solidní porci bodů. Snad jich tedy bude ještě více a bude to takový zvláštní vrchol," přál by si Hülkenberg, jenž je mezi jezdci v první desítce. Všech 26 bodů pro Renault získal on, proto se spekuluje o předčasném konci jeho týmového kolegy Jolyona Palmera.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.