Nico Hülkenberg si jízdu s letošním monopostem užívá, oproti předchozí generaci širší a výkonnější vozy více vyhovují jeho stylu. Lepšící se Renault, za který závodí, to podle něj do konce roku může dotáhnout až na pátou příčku.
Širší vozy letos vytvářejí více přítlaku. A i když je jízda s nimi fyzicky náročnější, Hülkenberg si je pochvaluje: "Je to rozhodně větší zábava, a určitě rychlejší. Můžu mluvit jen za sebe, ale mě umožňují na to více tlačit. Trochu více vyhovují mému jízdnímu stylu, když to srovnám s předchozími roky."
"Vždycky jste museli jezdit podle sebe, protože jste nemohli zkoumat limity - nemohli jste na to tlačit tak tvrdě. Těmto autům to vyhovuje. Můžete se na ně dostat snadno a funguje to. Takže to je rozhodně větším zážitkem," zamlouvá se jezdci Renaultu nová generace aut se širšími a trvanlivějšími pneumatikami.
"Zdají se být trochu více na hraně. Zažil jsem tento rok mnoho závodů, jako například Baku, kde je velmi malý prostor pro chybu. Když tedy něco nevyjde, tak to hodně nevyjde. Ale pro mě nejsou příliš náročné, nejde o příliš velkou změnu," hodnotí Hülkenberg.
Jeho týmu patří během letní přestávky v šampionátu konstruktérů s 26 body až osmá příčka, podle něj by ale do konce roku mohl překonat Haas (+3 body), Toro Rosso (+13 bodů) i Williams (+15 bodů) a skončit pátý.
"Myslím, že to je dosažitelné," komentuje Hülkenberg pro Autosport možnost se posunout o tři místa výše. "Nebude to lehké. Opravdu potřebujeme absolvovat sladké závodní víkendy, v podstatě všechny, což není nikdy jednoduché."
"Cítím ale, že auto má teď mnohem větší potenciál než v první polovině [sezóny]. To by nám mělo umožnit získat lepší výsledky. Prvních šest míst si vždycky rozeberou ty tři špičkové týmy. Pokud to těch šest předních vozů zvládne, jsou vždycky před námi," pokračuje Němec.
"Momentálně jsou zkrátka příliš daleko pře námi. Ale rozhodně cítím, že v druhé části sezóny můžeme získat solidní porci bodů. Snad jich tedy bude ještě více a bude to takový zvláštní vrchol," přál by si Hülkenberg, jenž je mezi jezdci v první desítce. Všech 26 bodů pro Renault získal on, proto se spekuluje o předčasném konci jeho týmového kolegy Jolyona Palmera.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.