Sebastian Vettel si všímá, že soupeři kopírují některá konstrukční řešení Ferrari, což podle něj svědčí o kvalitním vývoji jeho týmu. Věří, že se v Maranellu budou dále zlepšovat a že v druhé části sezóny budou ještě silnější.
Scuderia letos postavila své nejlepší auto v dosavadní hybridní V6 éře. S SF70H je konečně důstojným soupeřem pro Stříbrné šípy a Vettel s ním dokonce o letní přestávce vede šampionát jezdců s náskokem 14 bodů před Lewisem Hamiltonem.
"Je to fakt, že v posledních pár letech jsme neměli to nejlepší auto a ani jsme nebyli tím nejsilnějším týmem ve vývoji vozu. Když se podíváte na poslední tři roky, tak ten letošní je odlišným příběhem, a navíc děláme pokroky," říká německý pilot ve službách Ferrari.
"Přivezli jsme spoustu novinek, spatřili jsme spoustu dílů, které od nás ostatní okopírovali, ale to je dobrým znamením. Je to dokladem dobré, tvrdé práce a úspěšnosti tohoto projektu. A my na to nadále tvrdě tlačíme," pokračuje Vettel.
Podle něj Ferrari nyní "docela dobře rozumí" tomu, které stránky svého auta musí zlepšit, aby patřilo konzistentně mezi ty nejlepší a dále zrychlovalo, byť na některých okruzích na Mercedes, který vede šampionát konstruktérů, očividně ztrácelo.
"Byli jsme konkurenceschopní na všech tratích, kam jsme přijeli. Je pravdou, že Mercedes byl tu a tam lepší a my jsme o trochu zaostávali. Je to normální, že se to okruh od okruhu trochu liší. Také jezdcům se některé tratě zamlouvají více než jiné, podobné je to tedy i pro auta," uvádí Vettel.
"Je to normální, že jste jednou nahoře a jednou dole, to však není naším cílem. Chceme být nejlepší na každé trati, kam přijedeme. Zatím tomu tak není, ale pracujeme na tom. Máme docela dobré porozumění toho, co naše auto potřebuje. Teď máme čas se podívat na pár věcí s trochu větším klidem a s chladnou hlavou, abychom se ho pokusili vylepšit," hovoří pilot o letní přestávce.
V Maďarsku obsadilo Ferrari první a druhé místo, dostalo se tak 39 bodů za Mercedes, v sezóně přitom zbývá ještě 9 velkých cen. Vettel věří, že se můžou dále zlepšovat a že on může zůstat ve vedení mezi piloty.
"Tým je v mnohem lepší formě než minulý rok. Jakmile se vám podaří získávat ty správné výsledky, tak začnete nabírat tempo. Je to na nás, abychom pokračovali. Jsem celkem přesvědčený o tom, že máme ty správné lidi. Víme, jak postavit silné auto, a letos jsme ohromně zlepšili motor. Všechno se tedy ubírá správným směrem. Pevně věřím, že budeme na čele bojovat o velké body," dodává Vettel.
Haas oslaví svou 200. Grand Prix speciálním zbarvením vozu během závodu v Kanadě. Po nepovedeném víkendu ve Španělsku doufá, že jubileum přinese nový impuls a návrat ke konkurenceschopnosti.
Formule 1 představila kalendář pro rok 2026, ve kterém debutuje Madrid a naopak chybí tradiční Imola.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.