Jedním z nešvarů Formule 1 posledních let je rozdělení startovního pole na absolutní lídry, střed pole a naprosté outsidery. Navíc v posledních třech letech o titul bojoval pouze Mercedes, dnes se tedy dotáhlo i Ferrari, ale pořád tu máme jen dvě stáje, které jsou schopny pravidelně vyhrávat. Následný odstup zbytku je až na Red Bull děsivý.
Do značné míry je to otázka peněz, které stáje investují do vývoje a není překvapením, že právě Ferrari, Mercedes či Red Bull pracují i s několikanásobně větším rozpočtem v porovnání s týmy jako Force India či Williams.
Nový majitel, Liberty Media, si je tohoto faktu vědom a do budoucna by Američané chtěli zavést opatření v podobě levnějších motorů a v úvahu připadají i rozpočtové stropy. To je ale vše otázka budoucnosti, tedy roku 2021, kdy přestanou platit současná pravidla.
Tímto faktem je frustrovaná i řada jezdců - třeba Carlos Sainz. "Rád bych si myslel, že se rozdíly trochu zmenšily, ale pořád je mezi týmy masivní rozdíl. Je to prostě moc," řekl dvaadvacetiletý Španěl, který by nerad strávil svou čtvrtou sezónu u Toro Rosso a aktivně hledá lepší angažmá.
Mercedes nyní nejezdí osamocen na špici a musí svádět souboj s Ferrari. To dle Sainze ještě umocňuje jejich narůstající náskok. "Na druhou stranu, ten rozdíl se zvýšil kvůli boji mezi Ferrari a Mercedesem, jelikož investují více peněz na vývoj," pokračoval Sainz.
"Myslím si, že v současnosti máme ve Formuli 1 dvě rozdílené kategorie a o tom by to být nemělo. Doufejme, že to tak nebude v příštím roce. Nás, tým ze středu pole, ani nezajímá, na čem Mercedes dělá. Jsou prostě v jiné lize," zakončil Sainz.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.