Jedním z nešvarů Formule 1 posledních let je rozdělení startovního pole na absolutní lídry, střed pole a naprosté outsidery. Navíc v posledních třech letech o titul bojoval pouze Mercedes, dnes se tedy dotáhlo i Ferrari, ale pořád tu máme jen dvě stáje, které jsou schopny pravidelně vyhrávat. Následný odstup zbytku je až na Red Bull děsivý.
Do značné míry je to otázka peněz, které stáje investují do vývoje a není překvapením, že právě Ferrari, Mercedes či Red Bull pracují i s několikanásobně větším rozpočtem v porovnání s týmy jako Force India či Williams.
Nový majitel, Liberty Media, si je tohoto faktu vědom a do budoucna by Američané chtěli zavést opatření v podobě levnějších motorů a v úvahu připadají i rozpočtové stropy. To je ale vše otázka budoucnosti, tedy roku 2021, kdy přestanou platit současná pravidla.
Tímto faktem je frustrovaná i řada jezdců - třeba Carlos Sainz. "Rád bych si myslel, že se rozdíly trochu zmenšily, ale pořád je mezi týmy masivní rozdíl. Je to prostě moc," řekl dvaadvacetiletý Španěl, který by nerad strávil svou čtvrtou sezónu u Toro Rosso a aktivně hledá lepší angažmá.
Mercedes nyní nejezdí osamocen na špici a musí svádět souboj s Ferrari. To dle Sainze ještě umocňuje jejich narůstající náskok. "Na druhou stranu, ten rozdíl se zvýšil kvůli boji mezi Ferrari a Mercedesem, jelikož investují více peněz na vývoj," pokračoval Sainz.
"Myslím si, že v současnosti máme ve Formuli 1 dvě rozdílené kategorie a o tom by to být nemělo. Doufejme, že to tak nebude v příštím roce. Nás, tým ze středu pole, ani nezajímá, na čem Mercedes dělá. Jsou prostě v jiné lize," zakončil Sainz.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.